Sanayi Bakanı Kacır, BYD ve Chery’nin Türkiye’ye yatırım görüşmelerin ileri aşamada olduğunu açıkladı. Somut gelişmelerin yaz aylarında netleşmesini beklediklerini de belirten Kacır, “4 farklı Çinli markayla görüşüyoruz” derken BYD ve Chery’nin Avrupa’daki yatırım kararları hakkında, “Bu yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil” dedi. Kacır’ın açıkladığı iki marka dışında MG’nin sahibi SAIC Motor ile temaslar sürüyor. Türkiye’de satış yapmayan Great Wall ise şimdilik en uzak ihtimal.
#BYDSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırBölgede sürdürülebilir ve çevre dostu bir anlayışı benimsediklerini aktaran BASBAŞ CEO’su Güler, “BASBAŞ’ta 5G kullanılarak üretim yapılacak bir altyapı tasarladık. Türkiye’de serbest bölgeler içinde böyle bir altyapıya sahip ilk bölge olacağız. Üretimin çarkları Şubat 2024’te dönmeye başlayacak” dedi
#1Dr. Osman Simav, Türkiye’nin otomobili TOGG ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. TOGG ile benzinin yaklaşık 5’te 1’i hatta 7’de 1’i fiyatına yolculuk yapılabileceğini belirten Dr. Osman Simav, TOGG’un dünyada Tesla’dan sonra tam elektrikli otomobil yapan ikinci firma olduğunu söyledi. Dr. Simav, “Fiyat olarak pahalı diyoruz ama bugün için pahalı. Önümüzdeki yıllarda seri üretime başlanacağı için elektrik motorları, aküler daha ucuza imal edilebilecek. Dünyada otomotiv sanayisinde çok fazla motor ve akü imalatçısı yok. Bunların sayısı arttıkça fiyatlar düşecektir” dedi.
#ToggÇin ve ABD arasındaki gerilim her geçen gün tırmanarak büyüyor. İki ülkenin askeri, iktisadi geriliminin kilit noktasında ise teknoloji rekabeti var. Bir tarafta, Tesla, Apple, Amazon ve Facebook ile küresel bir lider olduğu iddiasını taşıyan ABD, diğer tarafta ise Zeekr, Huawai, Alibaba ve TikTok ile bu liderliğe ağır darbeler indiren Çin var. Artan rekabet akıllara "Yeni bir soğuk savaşın içinde miyiz?" sorusunu getiriyor. Bu rekabette gelinen noktayı anlamak için 2014-2020 arasındaki verilere bakmak yetiyor
#TeknolojiÇip tedarikinde yaşanan sıkıntı çoğunlukla otomotiv ve tüketici elektroniği sektörlerinde değişen arz ve talep dengesi ile açıklanıyor. Pandemi sırasında üretim bantlarını durduran otomotiv sektörünün bir girdi olarak kullandığı çipler tüketici elektroniği sektörüne kaydı. Ancak beklenenden hızlı bir toparlanma ile üretime geri dönen otomotiv sektörü kısa bir süre sonra çip bulamamaya başladı.
#ÇipÇin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#GazetehaberiTicaret Bakan Yardımcısı Gonca Işık Yılmaz Batur, Çin'deki "Yeni Dönem, Ortak Gelecek" temalı Uluslararası İthalat Fuarı'na katılan Türk ihracatçılarının bir anlamda bu ülkeye çıkarma yaptığını belirterek, "Yakın zamanda Çin'e daha yüksek katma değerli ihracatı mümkün kılarak, bu ülkeyle ikili ticaretimizi daha sürdürülebilir ve dengeli bir yapıya kavuşturmak istiyoruz. " dedi.
#Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Işık Yılmaz BaturTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Brexit sonucunda da Türk-İngiliz dostluğu ve ekonomik ilişkiler aynı hızla devam edecek. Her iki tarafta, hem iş dünyasında hem de devletler arasında bu niyet ve istek mevcut. (Anlaşmasız Brexit) Otomotiv sektöründe 2 milyar dolar, tekstilde 1,3 milyar dolar, elektronik ve beyaz eşyada da 500 milyon dolar kadar ticaretimizin etkileneceğini görüyoruz maalesef" açıklamasında bulundu.
#BrexitTAŞIT Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, son yıllarda küresel rekabet ile birlikte ana sanayi ve tedarik sanayisinin daha fazla iş birliği içerisinde olduğunu belirterek, "An itibarıyla Türk otomotiv tedarik sanayi, geldiği noktayla bir otomobilin yüzde 80'ini üretebilecek durumdadır. Kendi gücümüzü iyi bilmeliyiz. Bugün Almanya bile bir otomobilin yüzde 100'ünü yerli üretimle yapamazken, otomotiv tedarik sanayimiz önemli bir aşama kaydetmiş, etki alanını arttırmış ve global oyuncu olmuştur. Özellikle ana ve tedarik sanayi iş birliği ile Türk sanayisi çok daha iyi yerlere gelecektir” diye konuştu.
#Alper Kanca3 yıl önce Tesla’ya rakip olarak kurulan California merkezli elektrikli otomobil şirketi Faraday Future, kapılarını Hürriyet’e açtı. Los Angeles Gardena’daki merkezinde 500’ün üzerinde mühendis ve tasarımcının çalıştığı Faraday Future, Türkiye’de 5 babayiğidin yapacağı yerli otomobil için önemli bir örnek. Zaten şirketin Türk yöneticisi, “Yerli otomobil için gelin ortak olun tüm bilgileri paylaşalım” çağrısı yaptı.
#Faraday FutureAnkara Sanayi Odası, Ankara Kalkınma Ajansı’yla birlikte “Çin pazarına giriş” konulu bir seminer düzenledi. Seminerde konuşan ASO Başkanı Özdebir, “Çin’e bizim yetişemeyeceğimiz kadar ihracat potansiyeli var. Her Çinli bir kilo fındık yese, bir buçuk milyar kilo fındık satılır” dedi.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
Yarın VIP ve basın günüyle kapılarını açacak, 29 Ekim-7 Kasım tarihlerinde ise otomobilseverlerin ziyaret edebileceği 13’üncü Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı Autshow, ‘Yok böyle bir şov’ dedirtmeye hazırlanıyor. 500’e yakın otomobilin sergileneceği 50 milyon dolarlık büyük şovda, 85 yepyeni model ilk kez Türkiye’de sahne alacak. Yollara çıkmaya hazırlanan 12 elektrikli aracın da ilk kez yakından görülebileceği fuarda, 8 hibrid ve 6 konsept otomobil de dikkat çekecek. Fuarın kuşkusuz en merak edilen otomobilleri ise fiyatları 250 bin Euro’dan başlayıp 880 bin Euro’ya yükselen süper lüks modeller olacak.
Ramazan ayının Ağustos’ta 2011 model yılına denk gelmesini fırsat bilen otomotiv firmaları yine birbirinden cazip fırsatları ard arda devreye soktu. Ağustos ayında bir çok marka bugün sattığı aracın ilk ödemesini 2011 Ocak ayında başlatırken, sadece T.C. kimlik numarasıyla çok kısa bir süre içinde kredi verilmeye başlandı. Kampanlar kapsamında ayrıca tüketicilere 5 bin TL’yi bulan indirimlerden, sıfır faiz seçeneğine kadar bir çok fırsat da sunuluyor.