Ticaret Bakanlığı’nın giderek artan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek üzere elektrikli araç ithalatına getirdiği yeni şartların devreye girmesine 18 gün kaldı. AB ve STA ülkeleri dışından elektrikli araç getirenler, bu süre zarfında 7 bölgede kendilerine ait 20 servis kurmazsa elektrikli araç ithal edemeyecek. Çin’den elektrikli araç getiren distribütörler, “Düzenleme aynı şekilde uygulanırsa araçların aylarca gümrükte bekleme riski var” diyor.
#Ticaret BakanlığıRenault Grubu, Çin pazarına yönelik olarak iki temel ürün grubu olan elektrikli araçlar (EV) ve hafif ticari araçlar (LCV) üzerine kurulu yeni stratejisini açıkladı. Bu yeni strateji dahilinde Renault Grubunun Çin’deki faaliyetleri aşağıda belirtildiği biçimde yürütülecek.
#RenaultRenault Grubu, Çin pazarına yönelik olarak iki temel ürün grubu olan elektrikli araçlar (EV) ve hafif ticari araçlar (LCV) üzerine kurulu yeni stratejisini açıkladı. Bu yeni strateji dahilinde Renault Grubunun Çin’deki faaliyetleri aşağıda belirtildiği biçimde yürütülecek.
#RenaultDünyanın en kalabalık ülkesi Çin’de bir hafta baharatın kokusunda, ipeğin yumuşaklığında nasıl geçti anlamadık. Çin’in bugününü temsil eden Pekin’den başlayan yolculuğumuz, köklü geçmişinin simgesi, eski başkent Şian’ın (Xi’an) ardından, geleceğin simgesi Şangay’da son buldu.
#ÇinAlman otomotiv sektörü zor dönemlerden geçerken, Alman tüketicinin elektrikli araçlara olan ilgisi de beklenen düzeyde ilerlemiyor. Deloitte danışmanlık şirketinin yaptığı araştırmaya göre, Almanya’da elektrikli araçların sayısı, önümüzdeki yıllarda beklenenden çok daha yavaş artacak. 2030 yılı itibarıyla, hükümetin koalisyon anlaşmasında hedeflediği 15 milyon tam elektrikli araç yerine sadece 11.2 milyon elektrikli aracın yollarda olabileceği ifade ediliyor.
#AlmanyaTBMM Genel Kurulu’nda, Bakanlığının 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi sunumunu gerçekleştiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "16 yaş altındaki çocuklarımızı sosyal medya zararlarından korumak için yasal düzenlemeler yapma ihtiyacı artık zorunlu hale gelmiştir" dedi.
#Abdulkadir UraloğluEge Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği’nin (ESİAD) düzenlediği Üçüncü Yatırım Zirvesi’nde yine önemli mesajlar vardı. Zirvede dünya ekonomisindeki dengelerin ne kadar hızlı değiştiğinin mesajları verildi. Amerika ve Çin arasındaki güç mücadelesi, Avrupa’nın teknoloji açığını kapatma çabaları, Türkiye’nin yatırım ikliminde hukukun üstünlüğü ve güvenilir bir finansal sistemin önemi... Ancak bu meseleleri yalnızca haber başlıklarıyla geçiştiremeyiz; hayatımıza dokunan yönleriyle anlamaya çalışmalıyız.
#1Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır, katıldığı bir televizyon programında açıklamalarda bulundu. Bakan Kacır, savunma sistemlerindeki gelişmelere ve hedeflere ilişkin "Hedef; hiç kimsenin Türkiye'nin kılına dahi zarar veremeyeceğini aklından dahi geçiremeyeceği bir sistem. Bütün akıllı sistemlerde yerlilik gayreti içindeyiz. Türkiye bütün bunlarda inanılmaz kabiliyet seti oluşturdu. Çoğu gitti azı kaldı, zoru gitti daha kolayı önümüzde. Yeter ki bu projelere millet olarak sahip çıkalım. Savunma sanayinde muazzam ihracat kapasitesi geliştirdik. İHA pazarında dünyada yüzde 70'e geldik. Önümüzdeki dönemde milletimizi yeni başarı hikayelerle buluşturmayı devam edeceğiz." şeklinde konuştu.
#Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Fatih KacırŞarj altyapısındaki yatırımlar elektrikli otomobil satışlarına yansıyor. EN YAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, “Dünyada eylül ayında 1.7 milyon elektrikli araç satışı ile yeni bir rekora imza atılması, büyüyen şarj altyapısıyla birlikte elektrifikasyon sürecinin hızlandığını gösteriyor” dedi.
#Elektrikli OtomobilBab-ı Ali Toplantıları’nda 2011’de yaptığı konuşmada dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız; “Enerji fiyatlaması en zor konulardan biridir. Devlet piyasa belirleyici olarak davranırsa enerji fiyatı vatandaş – tüketici lehine uygun hale getirilebilir ancak bu kez de enerji üreticisi – dağıtıcısı kar edemez, dağıtım şebekesini yenileyemez, geliştiremez ve üretim için yatırım yapmaz. Bu bir girdap durumdur. Bu iki konuyu dengede tutmak büyük maharetli bir akrobasidir” demişti.
#Bab-I Ali ToplantılarıAlmanya, Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yönelik yeni gümrük vergilerine karşı çıksa da Avrupa Birliği’nde (AB) bu konuda yeterli desteği bulamadı. Almanya’nın muhalefetine rağmen, AB Komisyonu, Çin’den gelen elektrikli araçlara yüzde 35.3’e varan ek gümrük vergisi getirme yetkisini elde etti.
#ALMANYATürkiye’nin AB ve Serbest Ticaret Anlaşması dışındaki ülkelerden elektrikli araç ithalatını zorlaştırdığı düzenlemeye şarj edilebilir hibritler de dahil edildi. Ağırlıklı olarak Çinli üreticileri etkileyen kararla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, “Otomobil pazarında yerli araç payının yüzde 25’e gerilediği günümüzde, yerli araç payının korunması ve geliştirilmesi açısından olumlu etki yaratacak” dedi. Otomotiv distribütörleri ise aynı görüşte değil.
#Otomotiv ÜreticileriTicaret Bakanlığı, AB ve STA ülkeleri dışından ithal edilen elektrikli araçlar için zorlaştırdığı şartların kapsamını genişletti ve şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçları da bu kapsama ekledi. Karar en çok uzun menzilli ve uygun fiyatlı PHEV modellerini Türkiye’ye getirmeye başlayan Çinli üreticileri etkileyecek. Çin ve Japonya gibi ülkelerden benzinli ve hibrit motorlu araç dışında araç getirmek zorlaşacak.
#Ticaret BakanlığıAlmanya’nın en güçlü endüstrilerinden biri olan otomotiv sektörü krize mi giriyor? Mercedes-Benz, Çin pazarında 2023 yılı kâr tahminlerini aşağı çekti. Volkswagen’in 30 bin kişiyi işten çıkarması konuşuluyor. Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck ise bu kritik dönemde sektördeki krizi değerlendirmek için bir ‘otomotiv zirvesi’ düzenleme kararı aldı.
#ALMANYAElektrikli ve haricen şarj edilebilir hibrit araçların ithalinde değişikliğe gidildi. Geçtiğimiz Kasım ayında sadece elektrikli araçlara getirilen şartlar plug-in hybrid araçlar için de geçerli oldu.
#Elektrikli OtomobilHannover’da gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından IAA Transportation 2024’e Türkiye’de üretilen yeni nesil araçlar damga vurdu. Volkswagen, Ford ortaklığında Türkiye’de ürettiği ilk modeli yeni Transporter’ın dünya tanıtımını ilk kez burada yaparken, Anadolu Isuzu gibi markalar da yeni yüzde 100 elektrikli modellerini sergiledi.
#Ticari Araç