Dünya genelinde artan uçak kazaları, havacılık güvenliği tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Güney Kore, Norveç, Kanada ve son olarak Almanya'daki kazalar hava yolları şirketleri ve otoriteler üzerinde ciddi bir baskı oluşturdu. Peki artan bu kazaları nasıl yorumlamak gerekiyor? Sorun uçaklarda mı yoksa pilotlarda mı?
#Uçak KazasıTasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, 7 uçağı satışa çıkarırken uçakların toplam muhammen satış bedelleri ise 2 milyon 749 bin 293 TL oldu. Uçaklar teklif alma yöntemi ile 14 Aralık tarihinde saat 17.00'ye kadar alınacak teklif mektuplarının değerlendirilmesi sonucunda birden fazla teklif verilmesi halinde 17 Aralık tarihinde açık artırmada satılacak.
#Tasarruf Mevduatı Sigorta FonuİZMİR’deki Çiğli Ana Jet Üs Komutanlığı’ndan havalanan askeri eğitim uçağının düştüğü belirtildi, uçaktaki pilotlar havacı Yüzbaşı Yunus Bal ile havacı Üsteğmen Resul Ekrem Gökdoğan şehit oldu. TSK'dan yapılan açıklamada, "Çiğli/İzmir 2’nci Ana Jet Üs Komutanlığından 16 Şubat 2018 tarihinde tecrübe uçuşu maksadıyla kalkış yapan bir eğitim uçağımız düşmüştür. İki kahraman personelimiz şehit olmuştur" denildi. TSK'nın açıklamasındaki kritik vurguyu askeri havacılık konusunda uzman isim Emekli Hava Korgeneral Erdoğan Karakuş, ''Tecrübe uçuşu en tehlikeli uçuşlardan birisidir. Uçağa en zor hareketleri yaptırırlar'' dedi.
#İzmirAtatürk Havalimanı’nda 6 Eylül’de açılacak Airex Uluslararası Sivil Havacılık ve Havalimanları Fuarı’nda dev yolcu uçağı Airbus A380’den ultralight tipi hafif uçaklara, yeni nesil iş jetlerinden helikopterlere 986 milyon dolar değerinde hava aracı sergilenecek.
Bağdat seferi sırasında Moldavya şirketi Aeriantur'a ait Antonov- 26 tipi uçağın Irak'ta düşmesiyle Rus yapımı bu uçakların güvenli olup olmadığı tartışılırken, son kazayı incelemek üzere bugün Irak’a giden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kaza-kırım uzmanları da yine Rus yapımı Ilyhushin-18 tipi 4 motorlu bir uçağa bindi.