Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, ABD’ye gerçekleştirdiği ziyaretinin ardından iki hafta sonra Çin’de önemli temaslarda bulundu. Ulusal Enerji İdaresi Başkanı Zhang Jianhua ile bir araya gelen Bakan Bayraktar, ‘Enerji Dönüşümü Alanında İşbirliğine İlişkin Mutabakat Zaptı’nı imzaladı. Bakan Bayraktar, mutabakat zaptına ilişkin olarak “Somut projeleri en kısa sürede hayata geçirmeyi hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.
#Enerji Ve Tabii Kaynaklar BakanlığıSanayi Bakanı Kacır, BYD ve Chery’nin Türkiye’ye yatırım görüşmelerin ileri aşamada olduğunu açıkladı. Somut gelişmelerin yaz aylarında netleşmesini beklediklerini de belirten Kacır, “4 farklı Çinli markayla görüşüyoruz” derken BYD ve Chery’nin Avrupa’daki yatırım kararları hakkında, “Bu yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil” dedi. Kacır’ın açıkladığı iki marka dışında MG’nin sahibi SAIC Motor ile temaslar sürüyor. Türkiye’de satış yapmayan Great Wall ise şimdilik en uzak ihtimal.
#BYDDünyada elektrikli araçların payı hızla artarken bu araçların en kritik parçası olan bataryada Çin’e bağımlılık arttı. 2023 yılında 14.3 milyona ulaşan küresel bataryalı elektrikli araç pazarının yüzde 60’ının bataryası Çinli üreticilerden tedarik edildi. Kalan kısmı ise Güney Koreli ve Japon üreticiler paylaştı. Satılan her iki elektrikli araçtan birinin bataryasını Çinli CATL ve BYD üretti.
#Elektrikli OtomobilTüketici elektroniği şirketleri 2023’te küresel enflasyon ve tedarik krizinin gölgesinde geleceğe dair hazırlıklarının ön gösterimini yaptı. Senenin yıldızı donanımlar değil yazılımlar olurken yapay zekâ artık tüketicilere doğrudan hizmet eder hale geldi. 2024 ise teknoloji devriminin adımlarına hazır. Firmaların yapay zekâyı ürünlerine daha çok entegre edeceği 2024’te; güneş gözlüğü gibi kullanabileceğimiz karma gerçeklik gözlükleri, telefonu tahtından etmeye hazırlanan yaka bilgisayarları, fiyatı ucuzlayan katlanabilir telefonlar, akıllı yüzükler ve 10 dakika şarjla 400 km yapan elektrikli otomobil batarya teknolojileri geliyor.
#TüketiciÇinli otomotiv markaların Türkiye pazarı çıkarması tüm hızıyla devam ediyor. Yılın sonlarına yaklaşırken artık neredeyse her hafta bir Çinli marka Türkiye’de satışlara başlayacağını açıklıyor. Son olarak, 2022 yılında Çin’in en çok satan elektrikli araç start-up’ı olan Hozon Neta ve Çinli Shineray Grubu çatısı altındaki İtalyan SWM de yakında Türkiye pazarında satış yapmaya başlayacaklarını duyurdu.
#ÇinElektrikli araç satışları hızla artıyor ancak talep, bu alana milyarca dolar yatırım yapan üreticilerin beklentilerini karşılamıyor. Fiyatları nedeniyle daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmakta zorlanan elektrikli araçlar, küresel enflasyon ve yüksek faiz beklentilerinin de etkisiyle 2024 yılında en zorlu sınavını vermeye hazırlanıyor. Bu belirsizlik, Ankara’da kurulması planlanan ve yıllık 45 GWh ile Avrupa’nın en büyüklerinden olması beklenen dev batarya yatırımının iptal edilmesine de sebep oldu.
#Elektrikli AraçGeçtiğimiz hafta Almanya’nın Münih şehrinde gerçekleşen “IAA Mobility” otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili önemli mesajlar verdi. İki yıl aradan sonra bu sene tam anlamıyla geri dönen fuardaki katılımcıların yüzde 41’ini, elektrikli dönüşüm rüzgârını arkasına alıp Avrupa’da pazar payını arttırmak isteyen Çinli üreticiler oluşturdu. İçten yanmalı motorlara kademeli olarak veda eden Avrupalı üreticiler ise fuarda tanıttığı yeni modeller ve geleceğe dair önemli ipuçları taşıyan konseptlerle dikkatleri üzerine çekti.
#MünihTürkiye’nin Çin’den ithal edilen elektrikli araçlar için yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirmesi ülkede tartışma yarattı. Çinli uzmanlar kararı, Togg’un rekabetçiliğini koruma ve Çin’in en büyük otomotiv şirketi BYD’nin Türkiye’de satış yapacağını duyurmasına bağladı. Çin Ticaret Bakanlığı Sözcüsü Gao Feng ise kararın geri çekilmesi için Türkiye’ye bir çağrıda bulundu.
#ToggLityum fiyatlarında görülen hızlı artış ve tedarik sorunu, pil üreticilerini yeni arayışa yönlendirdi. Pil üretiminde öne çıkan lityum, sahip olduğu avantajı yakın gelecekte sodyuma bırakabilir. Kolay bulunabilirliğiyle öne çıkan sodyumdan üretilecek sodyum pillerin, yenilenebilir enerji depolamada ve elektrikli araçlarda kullanılabilmesi yatırımları da hızlandırdı. Türkiye’nin de tuz kaynaklarıyla bu alanda öne çıkabileceği belirtiliyor.
#PilDünyada içten yanmalı motorlardan vazgeçilmesine yıllar kala elektrikli araçlar için üretilen bataryaların teknolojileri de gelişmeye başladı. Kısa menzille başlayan bataryalar yeni yapılan bataryayla 1000 kilometreye kadar yükseldi.
#Elektrikli OtomobilDaha 3 yıl önce önünde ardına kadar açılan kapılardan içeri girerek Çin'e adım atan Tesla, son dönemde değişen yasal çerçeveler nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Peki bunun sonu ne olacak? Musk'ı ve Tesla'yı önümüzdeki günlerde ne bekliyor?
#TeslaPanasonic ABD Elektrikli Araç Batarya İşletmesi’nden yapılan açıklamaya göre marka, Tesla’ya sağladığı ‘2170’ pil hücrelerinin enerji yoğunluğunu beş yıl içinde yüzde 20 yükseltmeyi ve kobalt içermeyen bir sürümü ticarileştirmeyi planlıyor. Bu sayede maliyeti düşürürken çevreci yapıyı arttırmayı hedefliyor.
#ABDTesla’nın bir süredir üzerinde çalıştığı ve mayıs ayı sonlarına doğru düzenlenecek ‘Pil Günü’ adı verilen etkinlikte duyuracağı yeni pil teknolojisi, elektrikli otomobil sektöründe çığır açmaya hazırlanıyor. Şirketin ‘milyon millik pil’ adını verdiği teknoloji ile üretilecek düşük maliyetli ve uzun ömürlü piller elektrikli araçların fiyatlarını benzinli otomobillerle aynı hatta daha da düşük rakamlara çekecek.
#GazetehaberleriAB Komisyonu, batarya teknolojilerine yönelik Ar-Ge ve inovasyonu desteklemek için Belçika, Finlandiya, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya ve İsveç'in, projelere gelecek yıllarda yaklaşık 3,2 milyar avroluk fon sağlamasını onayladı.
#BataryaAB Komisyonu, Avrupa’da uzun süredir tartışılan geri dönüşümden madenlerin işlenmesine kadar büyük ölçekli batarya üretimi teknolojilerine yönelik Ar-Ge ve inovasyonu desteklemek için 7 ülkenin, 3.2 milyar Euro’luk fon sağlamasını onayladı.
#ABHer biri alanında uzman yerli ve yabancı mühendisler, otomotiv endüstrisindeki elektrikli araçların dönüşümünü tüm yönleriyle ele almak üzere ‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı - IAEC” için Türkiye’ye geliyor. Bu yılki ana teması “Elektrikli Araç Teknolojileri ve Geleceği” olan IAEC 2019, 7-8 Kasım 2019 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirilecek. 4’üncüsü düzenlenecek olan konferansta; batarya teknolojileri ve yönetim sistemlerinden şarj altyapısı ve şebekesine, otomotiv pazarının dönüşüm sürecinden Türkiye otomotiv sanayisi üzerindeki etkilerine ve tüm araç gruplarında dönüşüm trendlerine kadar birçok konu ele alınacak. IAEC 2019’un ana konuşmacısı ise, dünyanın en büyük lityum batarya üreticisi CATL şirketinin kıdemli yöneticisi Robert Lai olacak.
#Elektrikli Otomobil