Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Son 19 yılda eğitimde kitleselleşme sağlanırken, okullaşma oranları arttı, yıllardan beri gündemi oluşturulan ’Kız çocukları okula gitmiyor’ söylemleri tarih oldu. Türkiye’nin kız çocuklarının eğitime eriştirememe gibi sorunu kalmamıştır" dedi.
#Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖzerAdalet Bakanı Yılmaz Tunç, ”Savunma sanayiinde yüzde 80 yerlilik oranını yakaladığımız için terörle mücadelede başarılı olduk. Güneyimizde terör devleti kurdurmak isteyen küresel güçlere müsaade etmedik, kuramazsınız dedik” dedi.
#Yılmaz TunçCumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, 2024 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi kapsamında Meclis'te konuştu. Yılmaz "Dezenflasyon politikalarımızın devamlılığı sağlanarak 2025 yılında istikrar dönemine geçilecek; enflasyondaki gerileme hız kazanacak, öngörülebilirlik artacak ve 2026 yılında enflasyon yeniden tek haneye çekilecektir" dedi.
#Cevdet YılmazCumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin TBMM'deki Grup Toplantısı'nda konuştu. 104 emekli amiralin yayınladığı bildiriye tepki gösteren ve ''Buram buram darbe iması kokuyor'' diyen Erdoğan, ''Bu emekli generallerin merkezinde CHP'nin kendisi vardır'' dedi. CHP'nin darbe kokan bildiriyi aklamaya çalıştığını söyleyen Erdoğan, ''Emekli amiraller ne yazık ki talimatı kendi başkomutanları Kılıçdaroğlu’ndan alıyorlar. Zaten orada onun imzası var, imzayı atan o. Önce onun temizlenmesi lazım. Temizlenmedikten sonra kendisini kurtaramaz'' diye konuştu. ''Kılıçdaroğlu dün hızını alamayıp işi salgınla mücadelede en önemli referans kaynağı olan Bilim Kurulu'na saldırmaya kadar vardırdı'' ifadelerini kullanan Erdoğan, ''Sağlık Bakanımızın atılacak tırnağı olsan ne ala? Değilsin... O kadar zavallısın.. '' diye konuştu.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanCumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, "S-400, F-35 ile başlayan süreçte bizi yaptırımlarla tehdit edenler, tehditlerin bizi yerli tasarım ve üretime daha motive edeceğini bilmelidir" açıklamasında bulundu.
#Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat OktayERG’nin MEB 2018 bütçe tasarısını değerlendirdiği raporuna göre, en fazla ödenek meslek liselerine ayrılıyor. Fakat okul ve öğrenci sayıları dikkate alındığında, öğrenci başına düşen harcamada imam hatip liseleri önde gidiyor.
#MEBMilli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, “Yükseköğretime geçiş sınavını yılda birden çok yapacağız. Yükseköğretim Planlama Kurulu'nu kuracağız” dedi. Eğitim alanında yapılması planlanan çalışmalarla ilgili de bilgi veren Bakan Yılmaz, “2002-2003 eğitim yılında derslik sayısı 379 bindi. Bugün 671 binin üstünde. Derslik başına düşen öğrenci sayısı 2002-2003 öğretim yılında ilköğretim 36 iken, bugün 25 Ben 75 kişilik sınıfta okudum. Şimdi herhalde 75 kişilik sınıf yoktur” diye konuştu.
#İsmet YılmazBu yıl gelenek bozuldu ve normalde yılbaşında tamamlanan bütçe ancak geçtiğimiz hafta TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaştı. Vergilerimizden ve özelleştirmelerden elde edilen gelirlerle oluşturulan bütçede nereye ne harcanıyor? İşte kalem kalem bütçedeki giderler..
#BütçeHarvard Üniversitesi’nden Prof. Dr. David Bloom, Türkiye’nin eğitimde kaliteye ihtiyacı olduğunu belirterek, “Eğitim kalitesi tamamen bütçeye bağlı bir şey. Türkiye’de eğimden sorumlu bakan olsaydım ilk işim fonları 2 katına çıkarmak olurdu. Yaratıcı, girişimci, öğrenciyi sisteme dahil eden, ezbercilikten uzak, iyi öğretmenlere, yeni öğrenme tekniklerine dayalı bir sistem kurmak, iyi örnekleri takip etmek gerekiyor” dedi.
#Bahçeşehir ÜniversitesiDEVLET Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Kayseri’de Melikşah Üniversitesi'nin yeni öğretim yılı açılışında yaptığı konuşmada üniversitelerin önemine, siyasi ve ekonomik istirara değinerek, “Siyasi ve ekonomik istikrar Siyam ikizi gibidir. Birbirinden ayrılmaz. Başarının sırrı da budur. Üniversiteler özgürlük alanıdır. Sorgulayan araştıran bir yapı içinde olmaları gerekir” dedi.
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından yürütülen ortak çalışma ile hazırlanan “Beceriler, Yeterlilikler ve Meslek Eğitimi: Finansman Yapısı ve Politika Önerileri” raporunda, İşsizlik Sigortası Fonunda biriken kaynak ile mesleki eğitimin kalitesinin artırılmasına yönelik çözüm önerileri geliştirildi.