Türkiye’nin meşhur dönerini tescilletmek için bin yıllık belgelerle bilimsel bir makale hazırlanarak Avrupa Komisyonu’na sunuldu. Akademik çalışmanın detaylarının tanıtıldığı toplantıya katılan Alman oyuncu Wilma Elles “Almanya PR stratejisi yapmış olabilir ama döner Türkiye’nindir” dedi.
#AlmanyaKoronavirüs salgını sonrasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından başlatılan Milli Dayanışma Kampanyası’na yardımlar devam ediyor. Şirketlerin ve vatandaşların yardımı tüm hızıyla sürerken, sağlık çalışanları ve ihtiyaç sahipleri için de Türkiye tek yürek oldu. Hastanelere yemek servisi yapan da, salgınla mücadelede kullanılması için milyonlarca liralık destek açıklayan da var.
#GazetehaberleriTürkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Duruk, güvenilir gıda için ilk şartın denetim olduğunu belirterek, "Denetimin kolay ve hızlı yapılabilmesi için en önemli şartlardan birisi tarlaların birleştirilmesi. Ürün, tohumdan hasada kadar denetlenmeli" dedi.
#Türkiye Gıda Ve İçecek Sanayii Dernekleri FederasyonuSon yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ve kurumsallaşma alanında önemli adımlar atan döner markaları, 2019’da yurtdışına açılıyorlar. Birçok marka gelecek yıl hedef bölgeleri için Ortadoğu ve Avrupa ülkelerini seçti. Bu ülkelere açılım için Türk yatırımcılar da sırada.
#YatırımTüm Restoranlar ve Turizmciler (TÜRES) Derneği Genel Başkanı Ramazan Bingöl, bugünden itibaren yıl sonuna kadar enflasyonla mücadele kapsamında "Çorbada Bizim Tuzumuz Olsun" kampanyası başlattıklarını belirterek, "Bugün itibariyle 110 civarında üyemizin 3 bin civarında şubesinde yüzde 10 ile yüzde 30 arasında indirim kampanyası başlattık. Bazı üyelerimiz tüm ürünlerde bazıları ise seçili ürünlerde bu indirimi uygulayacak." dedi.
#Murat GüllüoğluÜretim yapan ve ihracatta öne çıkan Türk şirketleri yabancı yatırımcının radarında. Pragma Kurumsal Finansman Yönetici Direktörü Kerim Kotan, ABD ve Batı Avrupalı şirketlerin beyaz eşya ve otomotiv yan sanayinde üretimlerini Türkiye’ye kaydırmak için şirket aradıklarını dile getirdi.
#GazetehaberleriYıllık 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, döviz kurlarının yükselmesiyle harekete geçti. Uluslararası Franchising Derneği’ne (UFRAD) üye 195 marka franchise giriş bedellerinde TL’ye dönmeye başladı. UFRAD Genel Başkanı Mustafa Aydın da bu dönemin girişimciler açısından önemli bir fırsat olduğunu yorumladı.
#FranchiseSON yıllarda hızla büyüyerek 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, 2018 yazında girişimcilere büyük fırsatlar sunuyor. Bu kampanyalar arasında en çok dikkat çeken uygulamalar ise franchise bedellerini düşürmek ve franchise bedellerinde TL’ye dönmek var. Bazı şirketler ise reklam katkı payı gibi uygulamalardan da kısa bir süreliğine feragat ediyor. Bu da girişimciler için önemli bir fırsat sunuyor.
#FranchiseBEŞİKTAŞ Spor Kulübü, “Come to Beşiktaş” sloganı için marka tescili başvurusunda bulunan Bereket Döner Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye marka tescilinin iptali için dava açtı. Bir çok farklı kişinin Beşiktaş’la özdeşleşen bu sloganı kullanmak için Türkiye Patent Enstitüsü’ne başvurduğunu belirten Beşiktaş, ihtiyati tedbir talebinde bulundu.
#Come To Beşiktaş1980’li yılların sonunda İstanbul Beyoğlu’nda küçük bir işletme olarak kurulan Bereket Döner, bugün 200 milyon lira ciro ile Türkiye’nin devleri arasına girmeyi başardı. İstanbul’da döner ve köfte, Tokat’ta ise süt üretim tesisi bulunan Bereket Döner’in hedefi kısa sürede dünya markası olmak.
#GazetehaberleriYeme-içme sektöründe öne çıkan yatırımlar arasında markalı döner restoranları geliyor. Birçok markanın bu alanda yarıştığı sektörde Bereket Döner, 50 yeni girişimci arıyor. 100 metrekarelik bir dükkanın anahtar teslim maliyeti 250 bin lirayı bulurken, doğru lokasyonda açılan restoranın geri dönüşü 1 yılda mümkün.
#Döner