Pandemi şüphesiz alışkanlıkları, beklentileri ve talepleri değiştirdi. İnsanların tehlike anında uzaklarda yalnızlaşabileceği yerler tabii ki kara ile sınırlı değil. Anlaşılan o ki uzun kapanmaların neticesinde, müstakil evlere, bağa, bahçeye nasıl talep olduysa teknelere de talep olmuş.
#İtalya2 milyar euro’yu aşan sipariş listesiyle rekor kıran Azimut Yachts, Türkiye distribütörü Karina Marine Group ev sahipliğindeki davette yat tutkunlarını buluşturacak. 24 Temmuz’daki davet için Azimut’un patronu Giovanna Vitelli de Bodrum’a gelecek.
#Giovanna VitelliYaşanan pandemi süreci ile birlikte izole kalmak isteyenler teknelere yöneldi. Tekne kiralamaya artan ilginin yanında tekne sahibi olmak isteyenlerin de sayısı arttı. Türkiye’de üretim yapan seri yat üreticisi Sirene Marine’in CEO’su Çağın Genç, “Tüm modellerimizde 2023 yılına kadar üretim kapasitemizi doldurduk, son dönemlerde 2024 için siparişler almaya başladık. En çok ABD ve Avrupa’dan geliyor” dedi.
#LüksPeri Yachts’ın Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Çambol, mortgage krizi sonrasında yat siparişlerinin daha çok batılılardan değil doğulu zenginlerden geldiğini söyledi. Çambol, 15 metreye kadar olan küçük teknelerde ciddi gerileme olduğunu söylerken, lüks tekne alıcılarının ise bu gelişmelerden etkilenmediğini kaydetti.
Ömer Malaz, Çin malı çakmaklara yenilen kibrit sanayiinde neredeyse kapattığı sayfayı, seri yat imalatında açtı. Malaz’ın 10 milyon Euro yatırımla Gebze’de ürettiği yatlar Avrupa’da Ferretti, Sunseeker, Azimut gibi lüks yat markalarına rakip oldu. Yatların en pahalısı 5.8 milyon Euro.