Konya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#Otomobilİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç Ekimiİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç EkimiÇankaya İlçe Tüketici Hakem Heyeti, ‘spor salonu’ mağdurları için önemli bir karara imza attı. Heyet, Ankara’da ünlü bir zincir spor salonuna üye olan ancak salon tadilata girince Çankaya’da başka bir şubeye yönlendirilen U.D.’yi haklı bularak bir yıllık ücretin iadesine karar verdi.
#Spor SalonuKasko, araç sahibinin kendi zararlarını karşılamak üzere sağladığı bir teminat. Trafik kazası mağduru olan kendi kasko sigortacısından aracının tamir edilmesini talep edebiliyor. Kazalı araç da teminat kapsamında onarılıyor. Ancak tamir bittiğinde “Teslim, ibra ve taahhüt” belgesi alınmasına rağmen çoğu zaman araç, sahibine hemen teslim edilmiyor. Teslim süresi, tamamen sigortacının işlemlere onay verme keyfiyetine kalıyor. Bu süre de bazen haftalarca uzayabiliyor...Avukat Sedef Ünal da aynı sıkıntıyı yaşadı. Ünal’ın arabasına 30 Ağustos’ta Balıkesir-Burhaniye’de arkadan başka bir araba çarptı. Kaskolu araç 31 Ağustos’ta yetkili servise götürüldü. Tamir süresinin üç hafta olmasına, beş haftadan fazla geçmesine, aracın hazır olmasına ve Ünal’ın tüm belgeleri imzalamasına karşın “Sigorta şirketi kapanış onayı vermedi” denilerek araç teslim edilmedi.
#KaskoLise ve üniversite sınavlarına hazırlanan gençleri YouTube ve Instagram gibi platformlarda “Tam puan için neler yapmalı, net artırmak için haftalık program hazırlayalım” videolarıyla ikna eden bazı eğitim koçları geride şampiyon değil mağdur öğrenciler bırakıyor. Anlaştıktan sonra “Ekibimdeki şu ismi belirledim, benim yerime sana o koçluk yapacak” yanıtıyla şaşkına dönen gençler, paralarını da geri alamıyor. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, bu durumdaki öğrenci ve velilere “Savcılıklara başvurun” çağrısında bulundu.
#Sosyal Medya KoçuHayalinizdeki tatili planladınız, bavulları alıp rezervasyon yaptırdığınız otele gittiniz. Ya otel reklamdaki gibi değilse, “deniz manzaralı” diye rezervasyon yaptırdığınız oda duvar manzaralıysa... Tazminat hakkınız var mı? “Yemek kötü, oda pis” diye tüketici mahkemesine başvurulabilir mi? Ya da bir hafta tatil için ev kiraladınız. Ancak banyoda boru patladı. Hukuken ne yapabilirsiniz? Nereye şikâyet edebilirsiniz?
#TatilHasarlı aracı sıfır diye sattılar ya da aldığınız ikinci el aracın kilometresi ile oynandığı ortaya çıktı. Tüketici olarak haklarınız neler? Bu sorularınızı İstanbul Barosu’nun tüketici hukuku uzmanları Şevda Şensoy ve Alpcan Tekdemir yanıtladı: Bilmeden ayıplı otomobil alan vatandaşları Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Türk Borçlar Kanunu koruyor. “Sözleşmeden dönme, aracın ayıpsız mislini isteme, ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarım isteme” haklarınızdan birini kullanabilir, ayrıca uğradığınız zararın tazminini talep edebilirsiniz.
#OtomobilTicaret Bakanlığı bünyesinde kurulan 'Alo 175 Çağrı Merkezi'ne geçen yıl 476 bin 650, bu yılın ilk 5 ayında 121 bin 684 çağrı geldi. İhbar ve şikayetlerin çoğu ayıplı mal ve hizmetler ile haksız fiyat artışları üzerine oldu. Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, haksız fiyat artışı ile ilgili şikayette, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından detaylı inceleme yapıldıktan sonra işletmelere idari para cezası uygulandığını söyledi. Dilber, "Bazen çok somut durumlar vardır, bu durumda biz direkt gereğini yapıyoruz" dedi.
#Haksız FiyatAnkara’daki bir market servisinden 'istendiği kadar alışveriş yapmadığı için' zorla indirilen yaşlı kadına uygulanan muamele tepkilere neden oldu. Peki, yurt genelinde uygulanan 'fiş karşılığı ücretsiz market servisi' için mevzuat ne diyor? Uzmanlar ve sektör temsilcileri ne düşünüyor? İşte o 'ayıbın' perde arkası…
#Servis Araçları YönetmeliğiKonya'da hızı taahhüt edilenin altında olduğu için internet aboneliğini iptal ettiren Onur Kızılçay (28), ödediği 1200 TL cayma bedelini geri alabilmek için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, başvuruyu onaylamasının ardından dava açıldı. Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.
#KonyaAntalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, turizmin 2022 yılına iyi başladığını söyledi. Avrupa ve BDT ülkelerinde ocak ayında 2 milyon seyahat gerçekleştiğini kaydeden Recep Yavuz, Antalya'nın Rus pazarında birinci, Avrupa-BDT toplam pazarında ise dördüncü destinasyon olduğunu aktardı.
#AntalyaHazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, “Türkiye 2003'ten 2020 yılına kadar ortalama her yıl yüzde 3,4 seviyesinde büyüme kaydetti. Özellikle 2020'de yaşadığımız pandemi sürecinden sonra 2021 yılında Cumhurbaşkanımızın ve hükümetimizin kararıyla artık ekonomimizi istihdama dayalı, ihracatı önceleyen ve yatırımını büyüten bir ekonomi modeline doğru yönlendirdik“ dedi.
#Mahmut GürcanKonya'da hızı taahhüt edilenin altında olduğu için internet aboneliğini iptal ettiren Onur Kızılçay (28), ödediği 1200 TL cayma bedelini geri alabilmek için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, başvuruyu onaylamasının ardından dava açıldı. Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.
#Ayıplı HizmetMahkeme, koronavirüs yüzünden gidemediği spor salonu ile davalık olan tüketiciyi haklı buldu. ‘Ayıplı hizmet verildi’ yönündeki tüketici hakem heyeti kararı yerinde bulundu. İtiraz hakkı olmayan karar sonrası tüketicinin 3 bin 657 lirası hesabına iade edildi.
#GazetehaberleriSon dakika haberi... Burun estetiği ameliyatı olan Sevinç Çelik’in hayatı karardı. Ameliyattan sonra kanına mikrop karışan Çelik’in iki bacağı kesildi. Bu süreçte küçük kızı da lösemiye yakalanan Çelik, açtığı 1 milyonluk tazminat davasından sonuç bekliyor. Son 6 yıllık süreçte 6 hâkimin değiştiği dava dosyasının bir sonraki duruşması ise önümüzdeki nisan ayı sonunda yapılacak.
#GazetehaberleriTüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, pandemi döneminde uzaktan öğretime geçen özel okullar ile ilgili yaptığı açıklamasında, “Özel okullarda uzaktan eğitimin hukuki karşılığı ücret iadesidir” dedi.
#Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut ŞahinCilt problemleri, yaşlılık izleri, epilasyon... Güzellik sektörü her geçen gün yeni yöntemlerle farklı metotlar sunuyor ve estetik müdahaleler hem kadınlar hem de erkekler tarafından ilgi görüyor. Ancak zaman zaman istenmeyen sonuçlar da meydana gelebiliyor. Peki bu durumda sorumluluk kime ait, hangi hukuki yollara başvurulabilir? Avukat Elvan Kılıç, konu hakkında bilgilendiriyor.
#Estetikte Hukuki Sorunlar