Rekabet Kurulu, bünyesinde Aptamil, Bebelac ve Bebelac Gold markaları bulunan Numil Gıda’ya rekabeti ihlalden 57 milyon 600 bin lira ceza kesti. Ancak Kurul, Numil’in pişmanlık talebiyle uzlaşma istemesi üzerine cezayı mevzuat uyarınca yüzde 15 indirimle 48 milyon 521 bin liraya düşürdü.
#Rekabet KuruluTürkiye’nin en büyük dijital/mobil hamilelik platformu Happy Mom, bu yıl ilk kez Happy Mom Ödülleri programını hayata geçirdi. 500.000’den fazla oyun kullanıldığı Happy Mom Ödülleri, 20 farklı kategoride kullanıcılarına 2018 yılının en iyilerini sordu. Mutlu Anne-Hamilelik Takibi uygulaması kullanıcıları arasından 27.411 tekil kişi tarafından yapılan oylamada annelere göre Türkiye’nin en iyi markaları belli oldu.
#Happy Momİlham dolu içeriğiyle, birbirinden değerli uzmanları eğitici bir platformda annelerle bir araya getirecek MomTalks 2018’in teması “Bilinçli Ebeveynlik” olarak belirlendi. Hepsiburada’nın ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek olan organizasyon, 11 Mayıs 2018 tarihinde Grand Pera’da saat 10:00’da başlayacak ve tüm gün boyunca devam edecek.
#MomtalksNutricia Araştırma Merkezi’nin 40 yıldır anne sütü üzerine yaptığı çalışmalardan yola çıkılarak geliştirilen Aptamil Çocuk Devam Sütleri, Türkiye’deki tek Avrupa patentli prebiyotik karışımı ile bebeklerin bağışıklık sistemini destekliyor.
#PrebiyotikMilupa, Bebelac ve Aptamil markalarını bünyesinde barındıran Numil Gıda, Türkiye’de bebek başına 10 kilo olan mama tüketimi iki katına çıktığında Türkiye’de fabrika kuracak. Numil Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, “Türkiye’de iki yıl üst üste yüzde 40 büyüdüğümüz taktirde yatırım yapabilecek konuma geliriz” dedi.
TÜRKİYE dahil 12 ülkeden sorumlu Danone Bebek Beslenmesi Türkiye ve Ortadoğu Bölge Müdürü Özer Bener, yılda 1.4 milyon bebeğin dünyaya geldiği ülkemizde mama pazarının 200 milyon Euro’ya ulaştığını söyledi. Bener, orta vadede Danone’nin Türkiye’de bebek maması üretmeyi planladığını belirtti.
SİNDİRİMİ kolaylaştıran ürünlerle kadınları, kolesterol düşürücü ürünlerle erkekleri, zeka geliştirici ürünlerle çocukları yakalamayı başaran fonksiyonel gıda üreticileri, üç yılda 100 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. Fonksiyonel gıdada pazar hedefi 150 milyon dolara yükseldi.
Fonksiyonel besinler; sağlığı geliştirici, hastalık riskini azaltıcı etkileri olan besin bileşenleri olarak tanımlanıyor. İlk kez 1980’lerin sonunda Japonya’da ortaya çıktılar. Türkiye’de ilk kez 2004’te, sindirimi düzenleyici ürünlerle gündeme geldiler. Bugün en fazla satılan fonksiyonel gıda çeşidi probiyotikler.