Daha önceki yıllarda pek fazla yeni model olmadığı için panayır yeri gibi olan ve tanıtımlarında Hollywood yıldızlarını kullanan ‘Los Angeles Auto Show’ bu yıl önemli küresel bir geri dönüş yapmış. 100’e yakın yeni modelin ve 21 gerçek dünya prömiyerinin yapıldığı fuar, ABD’nin en büyük dünyanın ise sayılı fuarlarından biri olmayı hedefliyor.
#Otomotiv Şehri DetroitKüresel kriz nedeniyle dünyada lüks otomobil satışları yüzde 21 düşerken, Audi ilk 6 ayda pazara sunduğu 6 yeni modelin de etkisiyle Avrupa’nın lider markası oldu. Audi’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, “Çin, Almanya ve Türkiye, ilk 6 ayda en fazla büyüyen pazarlarımız arasında yer aldı” dedi.
Almanya’nın en güçlü endüstrilerinden biri olan otomotiv sektörü krize mi giriyor? Mercedes-Benz, Çin pazarında 2023 yılı kâr tahminlerini aşağı çekti. Volkswagen’in 30 bin kişiyi işten çıkarması konuşuluyor. Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck ise bu kritik dönemde sektördeki krizi değerlendirmek için bir ‘otomotiv zirvesi’ düzenleme kararı aldı.
#ALMANYAYeni modellerinin teknik aksaklıklar nedeniyle rötarlı gelmesi sonucu 9 ayda satışları yüzde 44’e yakın düşen BMW, son çeyrekte gaza bastı. Yeni 3 ve bu ay satışa sunulan yeni 1 Serisi’nin desteğiyle son 3 ayda 3 bin adedin üzerinde satış hedefleyen BMW, makyajlı X1’in de devreye girmesiyle 2019’u kayıplarını azaltarak 8 bin 500 adetle tamamlayacak. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, “2020 BMW yılı olacak” dedi.
#YazarMercedes dün kapılarını açan Detroit fuarı öncesi yeni G serisini 2 büyük sürprizle tanıttı. İlk sürpriz aracın tanıtıldığı ‘Michigan Tiyatrosu’nun Henry Ford’un ilk otomobilini ürettiği garajın üstünde yükselmesiydi. İkinci sürpriz ise Arnold Schwarzenegger oldu. Ünlü oyuncu Mercedes Başkanı Zetsche’yi “Elektriklisi olacak mı?” diye sıkıştırdı.
#Mercedes10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil FuarlarıABD’nin yeni başkanı Donald Trump’ın otomotiv devlerine yönelik tehditleri sonuç vermeye başladı. Ford’un 700 milyon dolar, Fiat-Chrysler’in 1 milyar dolarlık yatırım kararının ardından Trump’un hedefindeki Toyota da 5 yıl içinde ABD’ye 10 milyar dolar yatırım yapacağını açıkladı. Pazartesi günü açılan Detroit otomobil fuarında diğer otomotiv markalarından da yatırım mesajları geldi.
#Donald TrumpAlman Mercedes, bu yılın ilk 6 ayında tüm dünyada 1 milyonluk satış barajını aşarak 11 yıl aradan sonra vatandaşı BMW’yi geçti. Türkiye’de de benzer tablo oluştu ve Mercedes ilk yarıyı BMW’nin önünde tamamladı. BMW’nin Türkiye distribütörü oan Borusan Otomotiv’in CEO’su Eşref Biryıldız, “Farkı kapatmak imkansız değil ama zor”dedi.
#AlmanGeçtiğimiz yıla kadar adeta panayır yeri havasında olan ve ihtişamdan uzak olan Detroit fuarı bu yıl tamamen evrim geçirmiş. ABD pazarının büyümesi ve benzinin neredeyse su fiyatına inmesiyle Detroit lüksün yeni adresi olmuş. Sütten ucuz, suyla rekabet eden benzin fiyatları Amerika’da elektrikli araç modasını da rafa kaldırdı.
#DetroitOtomobil geliştirmeye hazırlanan Apple ve Google gibi teknoloji devleri ile artan emisyon kanunlarının yarattığı baskı lüks otomobil markalarını elektrikli ve akıllı modellere sevketti. İngiliz Rolls-Royce bile Frankfurt fuarında, “Elektrikli otomobil geliştireceğiz” açıklamasını yaptı.
#Frankfurt50 yaşındaki Selim Bingöl, Amerikan otomotiv devi General Motors’un (GM) kriz sonrası oluşan ‘iflas yolundaki marka’ imajını düzeltmek için görevlendirildi. 2010’da GM’in Global İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı olan Bingöl, “Yıpranan imajı onarmak için kritik bir pozisyona atandım. İflastan sonra Amerikan halkının bize ikinci bir şans vermesi için çalışıyorum” dedi.
Ekim ayı başında Japon Toyota’nın Türkiye temsilciliğini Sabancı Holding’ten 85 milyon dolara alan ALJ Grup, işe hızlı girişti. Toyota Türkiye’nin CEO’su da olan ALJ Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, “Japonya’da görüştüğümüz Toyota’nın onursal başkanı Dr. Toyoda ile oğlu olan yeni başkanı Akio Toyoda hedeflerimize inandı. Türkiye’de destan yazacağız” dedi.
Son iki yılda 15 milyar doların üzerinde zarar açıklayan ABD’li otomotiv devi Ford’un Türkiye’deki ortaklığı Ford Otosan yeni rekorlar kırmaya devam ediyor. Bu yılın ilk yarısında üretimini yüzde 25, ihracat gelirlerini yüzde 50 oranında artırmayı başaran Ford Otosan, 299 milyon YTL net kár elde ederek, bir ilk daha gerçekleştirdi.
Yeni yıla satışlardaki sert düşüşle başlayan otomotiv sektörü, bu kez kampanyaları erken başlattı. Ocak ayında binek otomobil ve hafif ticari araç satışları toplamda yüzde 17.2 oranında gerileyince, otomotiv firmaları cazip kredi avantajlarının yanı sıra 6 bin YTL’ye varan indirimler sunan kampanyalara sarıldı.
Otomotiv üreticileri marka bilinirliliği ve satışlarını artırmak amacıyla pazarlama faaliyetlerine büyük önem verirler. Oldukça dolgun reklam bütçeleriyle görsel ve yazılı medyanın vazgeçilmez müşterileri arasında yer alan otomotiv firmaları, zorlu rekabet koşullarında öne çıkabilmek için çeşitli projeler geliştirirler.