161 aday, 330 bin oy, 9 jüri 4 aylık maraton ve 16 KAZANANHürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, Damat/Tween/ADV ve Intercity’nin sponsorluğunda dördüncüsünü düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de 4 aylık maraton sona erdi. 26 Eylül 2007 tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 49 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 28 bin otomobilseverin kullandığı 330 bin oyla 16 segmentin en beğenilen modelleri belirlenerek, kazananlar 24 Ocak’ta düzenlenen törenle ödüllerini aldı. Bu hafta BİZDE Otoyaşam olarak, Otobil yarışmasını kazanan 16 model için özel bir dosya hazırlayarak, bu modelleri yakından tanıtıyoruz.
ADAYLARI NASIL BELİRLEDİK
Bu yıl Otobil yarışması başlamadan önce 16 segmentin aday modellerini, 2006 model yılından sonra piyasaya çıkanlar arasından firmalarla yaptığımız görüşmeler sonrasında belirledik. Adaylar belirlendikten sonra 26 Eylül’de başlayan yarışmanın ilk turu 28 Kasım’da sona erdi ve Hürriyet okurları, verdikleri oylarla ’Otobil’ yarışmasının ilk turunda 16 ayrı segmentte yer alan 161 model arasından finale kalan adayları belirledi. 16 segmentin adayları ilk turda her hafta Hürriyet Otoyaşam Gazetesi, www.hurriyet.com.tr, www.arabam.com, www.e-kolay.com ve www.cnnturk.com.tr’de tanıtılarak, Hürriyet okurları tarafından oylandı. Okurlar, her segmentte en beğendikleri modeller için oy kullandı.
OY NASIL KULLANILDI
İnternet üzerinden yapılan oylamada otomobilseverler, Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçmek için en az 5-6 dakikalık bir süre ayırdılar. Dünya çapında internet sitelerinin abonelik için kullandıkları sistemle, www.hurriyet.com.tr, www.arabam.com, www.e-kolay.com ve www.cnnturk.com.tr siteleri üzerinden oy kullanmak isteyenler önce bazı soruları içeren bir form doldurduktan sonra elektronik posta adreslerine gönderilen şifreyle oylama yaptılar. Yeni sistemle bir kez oy kullanan bir daha oy kullanamadı. Diğer taraftan doldurulan form oy kullananların, cinsiyeti, yaşı, otomobil sahipliği, sahip olduğu otomobil markası gibi bazı temel soruları içeriyordu.
Bu yıl büyük bir artışla ilk turda finalist otomobilleri belirlemek için 19 bin kişi 220 bine yakın oy kullandı. Böylece 16 segmentin yer aldığı Otobil yarışmasında, her segmentin en beğenilen 3 modeli finalist olmayı başardı (Sadece 4X4 sınıfında iki adayın da eşit oy alması nedeniyle 4 finalist belirlendi). 49 finalist belirlendikten sonra bu araçlar 13 Aralık tarihinde otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan ve hepsi temsil ettiği dallarda öncü olan kişilerden oluşan 9 kişilik jüri tarafından teste tabi tutuldu.
JÜRİ NELERE BAKTI
Bu yıl finalist otomobilleri test eden Otobil’in jüri üyeleri Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık, Türkiye Pist Grup Maxi Şampiyonu Ethem Genim, Hürriyet OtoYaşam Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci, Auto Show Dergisi Yayın Koordinatörü Sümer Demirciler, Otoyaşam yazarı, oyuncu ve yarışçı Ayşe Şule Bilgiç, yarışçı Ann Tahincioğlu, Hürriyet Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar, Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD)Genel Sekreteri Işık Dikmen’den oluştu. 9 kişiden oluşan bu deneyimli jüri, Türkiye’nin tek yerleşik eğitim alanı olan Autodrom pistinde 16 segmentte finale kalan 49 otomobili tek tek test edip puanladı. Hürriyet Otoyaşam olarak jüri üyelerini seçerken, önce temsil ettikleri alanları saptadık. Volkan Işık, Ethem Genim, Vural Ak ve Sümer Demirciler, araçların daha çok performans, hızlanma ve fren gibi teknik detaylarına yoğunlaşırken, Ann Tahincioğlu ve Ayşe Şule Bilgiç araçları kadın gözüyle, Emre Özpeynirci, Işık Dikmen ve Altuğ Acar ise modellerin pazardaki durumu, gücü ve satışlarından oluşan bir perspektiften testi gerçekleştirdi. Sonuçta jüri üyeleri tarafından verilen oylar yarışma için önemli olsa da nihai sonucu yalnızca katsayı olarak etkiledi. Yani yılın en beğenilen otomobilleri halkın oylarıyla belirlendi.
REKOR KATILIM
Otobil’de finale kalan otomobiller için ikinci tur oylama 5 Aralık’ta başlayıp 9 Ocak’a kadar devam etti. Bu süre zarfından 9 bin kişi 108 bin 475 oy kullanarak nihai sonucu belirledi. Otobil’in toplam iki turunda oy kullanan sayısı 28 bine, kullanılan oy ise 330 bine ulaşarak bu yıl en çok katılımın oluşmasını sağladı. Ve son olarak 16 segmentin en beğenilen modelleri 24 Ocak Perşembe günü Ceylan InterContinental Otel’de düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
Hediyeleri kazananlar 26 Şubat’ta açıklanacak24 Ocak Perşembe günü yapılan törenle birincilik kupalarına kavuşan otomobiller ortaya çıktı. 20 Şubat’ta ise oy kullananlar arasında yapılacak olan hediye çekilişi ile kazananlar belirlenecek. 26 Şubat tarihinde ise birbirinden güzel armağanları almaya hak kazananlar Hürriyet gazetesinde açıklanacak. İşte o hediyeler:
5 ÇİFTE Wow Cremlin Palace’da 7 gece tam pansiyon ücretsiz konaklama
5 KİŞİYE Sony’den Bluetooth’lu Oto CD Çalar
5 KİŞİYE Navitech’ten portatif navigasyon sistemi
10 KİŞİYE AUTODROM’ileri sürüş teknikleri eğitimi
10 KİŞİYE PİRELLİ’den birer takım T hız grubu oto lastiği
10 KİŞİYE ADV/DAMAT/TWEEN’den 250 YTL tutarında hediye çeki
20 KİŞİYE PETROL OFİSİ’nden 100 YTL’lik akaryakıt çeki
20 KİŞİYE ZIEBART’tan boya parlatma ve ultra koruma sistemi.
İşte Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri
KÜÇÜK A SINIFI: PEUGEOT 107
Otobil’de kendi kategorisinde en çok oyu alarak, küçük segmentin en büyüğü olduğunu gösteren Peugeot 107, gülümseyen yüzü andıran tasarımı ile dikkat çekiyor. Oldukça küçük boyutlarına rağmen 4 yetişkine yetebilecek iç mekanı sunmasıyla birinciliğe ulaşan 107, tamamen bir şehir içi otomobili düşünülerek tasarlanmış. Kolay kullanım özellikleri ile yoğun şehir trafiğinde dahi sürücüsünü yormadan hareket edebilen 107, park konusunda da oldukça avantajlı. İç mekanında dairesel göstergeler kullanarak dıştaki şirinliğini içerde de devam ettiren 107, şehir içinde yetecek kadar bagaj hacmi sunabiliyor. 107’de 1.0 litre 68 beygir benzinli ve 1.4 litre 54 beygir gücünde dizel motor seçenekleri görev yapıyor. Trendy isimli tek donanım seçeneği ile tercih edilebilen 107’de ayrıca 2Tronik isimli hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen şanzıman opsiyonel olarak sunuluyor.
KÜÇÜK B SINIFI: OPEL CORSA
Kompakt sınıfa yaklaşan boyutları ve bir üst sınıfı yakalayan malzeme kalitesi ile küçük sınıfta oldukça iddialı bir oyuncu olduğunu ortaya koyan Opel Corsa, Otobil’de Küçük B segmentinin yıldızı olmayı başardı. Geçtiğimiz yıl da Küçük B segmetinde birinci olmayı başaran Corsa böylece başarısını ikinci kez tescillemiş oldu. 1982 yılında piyasaya sunulduğu tarihten bu yana sınıfında en çok tercih edilen modeller arasında yer alan Corsa, özellikle gençler tarafından büyük ilgi görüyor. Tasarımı ile ağabeyi Astra’yı andıran Corsa’da dört farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.2 litre 75 beygir ve 1.4 litre 90 beygir benzinli motor seçeneklerini, 1.3 litre 75 ve 90 beygir gücündeki dizel motorlar takip ediyor. Corsa’da Enjoy, Sport ve Cosmo olmak üzere 3 farklı donanım paketi sunuluyor. Benzinli motorlar isteğe göre otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor.
GİRİŞ SINIFI: HYUNDAI ACCENT ERA
Koreli Hyundai’nin Türkiye’de üretimini gerçekleştirdiği Accent Era, halkın oyları ile giriş segmentinde ipi göğüsleyen isim olmayı başardı. Geçirdiği büyük değişimle bir üst sınıfa yakın görünüme ve donanıma kavuşan Accent Era, geniş iç hacmi ve bagajı ile Türk tüketicisinin bu segmentteki tercihi oldu. Kullanımı kolay konsolu ve konforlu iç mekanı ile orta ölçekli aileler tarafından tercih edilen Accent Era’da 1.4 litre 97 beygir ve 1.6 litre 112 beygir gücündeki benzinli motorların dışında 1.5 litre hacminde ve 110 beygir gücünde güçlü bir dizel motor seçeneği de bulunuyor. Araçta Team, Select ve Style isimli üç farklı donanım seviyesi bulunuyor. Benzinli motor seçeneklerinde 4 ileri otomatik şanzıman opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
ORTA SEDAN SINIFI: VOLVO S40
Üst sınıftaki modelleri andıran tasarımı ve kullanım özellikleri ile Türk tüketicisi tarafından Orta Sedan Sınıf’ın birincisi seçilen S40, Otobil’in birinci yılında da ödül almıştı. Ürettiği otomobillerde sağlamlık ilkesini ilk sırada tutan Volvo’nun, orta sedan sınıfındaki temsilcisi S40, tasarımı ile sınıftaki ağabeylerine gönderme yapıyor. Optik farları ve çıkıntılı motor kaputu ile üst sınıftan bir modelmiş izlenimini veren S40, ağabeylerinde de olduğu gibi geniş omuz çizgisine sahip. Köşeli ve yuvarlak hatları ile sağlamlık hissini perçinleyen S40, iç mekanında da kalite hissini devam ettirmeyi başarıyor. İnce konsol tasarımı iç mekanın dikkat çeken bir diğer yanını oluşturuyor. 2004 yılının ilk yarısında 2.4 litre 170 beygir ve serinin en güçlü versiyonu olan 2.5 litre 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.6 litre 100 beygir, 1.8 litre 125 beygir benzinli ve 1.6 litre 110 beygir dizel versiyonu da katıldı. S40 yakın bir zamanda geçirdiği makyaj operasyonu ile güncelliğini korumaya devam ediyor.
ORTA HATCBACK SINIFI: AUDI A3
Özellikle gençler tarafından tercih edilen orta hatchback sınıfı modeller arasında önemli bir yere sahip olan Audi A3, Otobil’de oy kullananlar tarafından bu yıl da sınıfının birinsi seçilerek üç yıl üst üste Orta Hatchback sınıfının birincisi olmayı başardı. Sportif tasarımı ve lüks donanımıyla dikkat çeken A3, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı kasa tipine sahip. Arkaya doğru alçalan tavanı ile bir coupe izlenimi veren A3, buna rağmen geniş bir iç mekan sunuyor. 370 litrelik bagaj hacmine sahip A3’ün arka koltukmarı yatırıldığında yükleme kapasitesi 1120 litreye yükseliyor. İç mekanda kullanılan kaliteli malzemeler ile orta hatchback sınıfının lüks modelleri arasında yer alan A3, tasarımında gösterdiği sportifliği sürüş anında kullanıcısına da yansıtıyor. Attraction, Ambition ve Ambiente olmak üzere üç donanım paketi ile satılan A3 Sportback’in, 1.4 litre TFSI 125 beygir, 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre FSI 115 beygir, 2.0 litre 150 beygir, 2.0 litre TDI 140 beygir ve 1.9 litre TDI 105 beygirlik motor seçenekleri bulunuyor.Ayrıca A3 ailesinin en hızlı üyesi olan S3’te 2.0 litre 255 beygir gücünde bir motor görev yapıyor. S3’te quattro 4 tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.
ORTA ÜST SINIFI: AUDI A5
Audi’nin 2003 yılında Nuvolari konseptiyle ilk sinyallerini verdiği ve 3 yıl sonrasında üretimine başladığı A5 büyük boyutlarına rağmen orantılı çizgileri ile dikkat çekici bir otomobil. Coupe olmasına rağmen Otobil’de mücadele ettiği orta üst segmentteki rakiplerine oranla birçok avantaja sahip olan A5, hem spor hem de üst sınıf konforundaki bir otomobilin özelliklerini birarada sunması ile yarışmada birinci gelmeyi başardı. A5, işçilik ve malzeme konusunda oldukça iddialı bir iç mekana sahip. Audi’nin son yıllarda yükselen başarı grafiğini de dikkate alarak oy kullananların birinciliğe taşıdığı A5’te ikisi benzinli ikisi dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. Bunlar 1.8 litre TFSI 170 beygir ve 3.2 litre 265 beygir benzinli; 2.7 litre TDI 190 beygir ve 3.0 litre 240 beygir dizel güç ünitelerinden oluşuyor. 2.7 ve 3.2 litrelik motorlarda Multitronic şanzıman standart olarak sunuluyor. Audi A5 model ailesinin en performanslı versiyonu S5’te ise 4.2 litre 354 beygir gücündeki V8 motor görev yapıyor.
ÜST SINIFI: MERCEDES E SERİSİ
Üst sınıfın en önemli oyuncularından biri olan E Serisi, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da halkın oylarıyla birinci gelmeyi başardı. Mercedes markasının sahip olduğu lüks imajını en iyi şekilde yansıtan E Serisi yuvarlak farları ve uzun motor kaputu ile dikkat çekici bir ön yüze sahip. Alçalan tavan çizgisi ile coupe formuna yaklaşan profil tasarımı aracın dikkat çekici kısmını oluştururken; arka kısımda ise oldukça sade bir yapı göze çarpıyor. İç mekanda başarılı bir işçiliğin ürünü olan ön konsol, hem malzeme hem de ergonomi açısından üst seviyede özellikler sunuyor. Geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında ufak değişikliklere kavuşan yeni E Serisi’nde biri benzinli diğeri dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğine yer veriliyor. 2.2 litre hacmindeki dizel motor 165 beygir güç üretirken; 1.8 litrelik benzinli motor ise 175 beygir gücünde. E Serisi, dünyada ilk kez kullanılan Akıllı Aydınlatma sistemi ile de sınıfında bir adım öne çıkıyor.
MPV SINIFI: MERCEDES B SERİSİ
Alman üretici Mercedes’in MPV segmentindeki temsilcisi B Serisi, Otobil’de halk oyları ile bu yıl da birinci gelerek daha önce almış olduğu birinciliklere bir yenisini daha ekledi. Üst üste üçüncü kez MPV segmentinin birincisi olan B Serisi, Mercedes’in ilk kez 2002 yılında tanıttığı yeni Sports Tourer konseptinden türetildi. Markanın amiral gemisi S Serisi kadar geniş arka diz mesafesi sunan araç, tasarımında yeni C Serisinden izler taşıyor. Mercedes’in hem sportif hem de fonksiyonel bir aile otomobili hayalini gerçekleştirdiği bir model olan B Serisi’nin iç mekanda kullanılan kaliteli malzeme ve işçilik markanın bir geleneği olarak tanımlanabilir. MPV segmentinde mücadele etmesine rağmen sportif tasarımı ile dikkatleri üzerine toplayan B Serisi, sunduğu geniş iç mekanı ile de beğeni topluyor. Ön kısımda arkaya doğru yükselen motor kaputu ve parlak farlar aracın dikkat çekmesini sağlayan detayları oluşturuyor. Mercedes B Serisi’nin bir diğer dikkat çeken Mercedes-Benz’in ilk kez 2002 yılında tanıttığı yeni Sports Tourer konseptinden türetilen özelliği ise 544 litrelik bagajının 2 bin 245 litreye kadar artırılabiliyor olması. B Serisi’nde 1.5 litre 95 beygir benzinli, 1.8 litre 109 beygir ve 2.0 litre 140 beygir dizel olmak üzere toplam 3 farklı motor seçeneği bulunuyor.
COUPE CABRIOLET SINIFI: VW EOS
Türk tasarımcı Murat Günak tarafından tasarlanan ve diğer Volkswagen’lerden tamamen ayrı bir model olarak üretilen Eos, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Türk halkının oyları ile Coupe-Cabrio segmentinde ipi göğüsleyen model oldu. Eos’un hem coupe hem de cabrio olarak kullanılmasına imkan veren cam tavanı, aracın dikkat çeken en önemli özelliğini oluşturuyor. Katlanabilir tavanının cam bölüme sahip olması ile kışın da üstü açık otomobil hissini yaşatabilen Eos’un asıl dikkat çekici kısmı ise bu cam kısmın tavandan ayrı olarak açılabilmesi. Bu sayede aracın tavanını açmaya gerek kalmadan, cam kısım sunroof gibi de kullanılabiliyor. Sportif kullanım özellikleri ve tek kapılı olmasına rağmen arka koltukta oturan yolculara sunduğu geniş diz mesafesi sayesinde rakiplerini geride bırakmayı başaran Eos’ta ikisi benzinli diğeri dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litre hacmindeki benzinli motor 115 beygir güç üretirken 2.0 litrelik turbo benzinli motor ise 200 beygir gücünde. 140 beygir güç üreten TDI dizel motorun hacmi ise 2.0 litre. Araçta Comfortline ve Highline olmak üzere iki farklı donanım seçeneği mevcut.
COUPE CABRIOLET ÜST SINIFI: AUDI R8
Audi’nin süper spor otomobiller segmentine kazandırdığı R8, Türk halkının da gönlünde yer etmeyi başarmış olacak ki, Otobil’de Coupe-Cabrio Üst segmentinde birinci olmayı başardı. Alman üreticinin bugüne kadar geliştirdiği en sportif otomobil olan R8, gerek tasarımı gerek performansı ile
rüya otomobiller arasına girmeye hak kazanmış bir model. Ön tamponun neredeyse tamamını oluşturan hava girişleri, aracın agresif tasarımının baş mimarı olarak dikkat çekiyor. LED aydınlatmalı farları ile oldukça etkileyici bir duruş sergilemeyi başaran R8’in arka kısmındaki 4 egzoz çıkışı, aracın sahip olduğu güç hakkında ipucu veriyor. Audi grubu bünyesindeki Lamborghini’nin Gallardo modeli ile aynı platformda geliştirilen R8’de 4.2 litre hacminde ve 420 beygir gücünde bir motor görev yapıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 saniyede tamamlayan R8’in maksimum hızı ise saatte 300 kilometre. Quattro sistemi ile ürettiği gücü 4 tekerleğe aktaran R8’de R tronik isimli bir otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor.
LÜKS SINIF: MERCEDES S SERİSİ
Geçtiğimiz iki yıl Türk halkının oyları ile Otobil’de Lüks sınıfın birincisi seçilen Mercedes S Serisi, bu yıl da geleneğini bozmadı ve yarışmayı birincilikle bitirmeyi başardı. Halk oyları ile Lüks segmentte üçüncü kez üst üste birincilik ödülüne uzanan Mercedes S Serisi, dünyanın en lüks otomobillerinden biri olan Maybach’tan izler taşıyor. Markanın 4 kapılı coupe moreli CLS’te olduğu gibi arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ile sportif çizgileri de üzerinde barındıran S Serisi, yüksek güvenlik seviyesi ve radar sensörü gibi teknolojilerle sınıfta iddialı bir konuma sahip. Gece görüş sistemi ve Brake Assist Plus gibi sistemlerle dikkat çeken S Serisi, havalı süspansiyona sahip. Distronic Plus sistemi 0-200 km/s hızları arasında tüm hızlarda aktif halde bulunuyor. Bu sistem ’dur-kalk’ın bol olduğu trafikte öndeki araçla mesafeyi koruyor. Öndeki araca gerektiğinden fazla yaklaşılmasını engelleyerek sabit bir mesafede duruyor ve sistem otomatik olarak fren yapıyor. Alman üreticinin amiral gemisi olan S Serisi’nde 3.0 litre 232 beygir dizel; 3.5 litre 272 beygir, 5.0 litre 388 beygir ve 6.0 litre 517 beygir benzinli olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. 7 ileri otomatik şanzıman tüm modellerde standart olarak bulunuyor.
4X4 SINIFI: LAND ROVER FREELANDER 2
Yaklaşık 10 yıldır yollarda olan Freelander tahtını Freelander 2’ye bıraktı. İkinci jenerasyonunun yollara çıkmasının üzerinden kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen büyük başarılara imza atan Freelander 2, hem arazi hem de yol performansı konusunda oldukça beğeni topluyor. Otobil’de oy kullananlar tarafından 4x4 sınıfının birincisi seçilen Freelander 2, ağabeyleri Range Rover ve Range Rover Sport modellerinden de izler taşıyor. Range Rover Sport modelindeki gibi yüksek ve sağlamlık hissi veren bir kokpite sahip olan Freelander 2, iç mekandaki bazı parçaları da yine ağabeyinden ödünç almış. Aracın dış tasarımında ise Range serisindeki modellere benzer far, ızgara ve tampon tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Freelander 2’de 2.2 litre 160 beygir gücündeki TD4 motor görev yapıyor. Bu motor, manuel kullanıma da imkan veren 6 ileri CommandShift otomatik şanzıman ile kombine ediliyor. Freelander 2’yi rakiplerinden ayıran en önemli özelliklerden birisi de ’Terrain Response’ sistemi. Tüm Land Rover modellerinde bulunan bu sistem orta konsoldaki bir düğme ile asfalt, çakıl/çimen/kar, çamur/tekerlek izi veya kum gibi 4 farklı yol koşuluna göre ayarlanabiliyor. Freelander 2’de GS, XS ve HSE olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği bulunuyor.
4X4 LÜKS SINIFI: AUDI Q7
Avrupa’da daha piyasaya çıkmadan 13 bin otomobilseverin sadece resmine bakarak sipariş ettiği Audi’nin ilk SUV (Sport Utilitiy Vehicle) aracı Q7, yaklaşık 1.5 sene önce Türkiye yollarına çıktı. Otobil’de bu yıl 4x4 lüks segmentinde birincisi olan Q7, başarılı tasarım ve kullanım özellikleri sayesinde halkın oylarını toplayarak bu başarıyı elde etti. Biri benzinli diğeri dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile Türkiye’ye gelen Q7’de, 3.0 litrelik dizel motor 233 beygir güç üretirken; 4.2 litre hacmindeki benzinli motor ise maksimum 350 beygir gücünde. Her iki motor versiyonunda da otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Yedi kişilik oturma kapasitesine ulaşabilen Q7’de üçüncü koltuk sırası katlandığında bagaj hacmi 775 litreden 2 bin 35 litreye kadar çıkabiliyor. Q7’de quattro teknolojisi yani sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Opsiyonel olarak sunulan uyarlanabilir havalı süspansiyon sistemi sayesinde ise araç, 180 milimetreden başlayıp 240 milimetreye kadar yükselebiliyor.
HAFİF TİCARİ SINIFI: FORD TRANSIT CONNECT
Ford’un hafif ticari araç segmentindeki temsilcisi Transit Connect, Türk tüketicisinin de yoğun ilgi gösterdiği bir model. Özellikle KOBİ’ler tarafından oldukça tercih edilen hafif ticari modeller arasında sunduğu konfor ve otomobile yakın kullanım özellikleri ile Otobil hafif ticari segmentinde birinci olmayı başaran Transit Connect, Ford Otosan’ın Kocaeli Fabrikası’nda üretiliyor. Ön tasarımında markanın Fusion modeli ile benzerlik gösteren Transit Connect’in iç mekanında da yine aynı aracın kumanda birimleri yer alıyor. 2002 yılında satışa sunulan Transit Connect, Ford Otosan için Avrupa’da üretim merkezi olma yolunda atılan ilk adım olmuştu. Hafif ticari araç pazarında en çok talep gören modeller arasında yer alan ve yurtdışına da ihraç edilen Transit Connect’in normal ve uzun şasili versiyonlarında 1.8 TDdi 75 beygir, 1.8 TDCi 90 ve 110 beygir gücünde üç farklı dizel motor seçeneği sunuluyor.
PICK-UP SINIFI: NISSAN NAVARA
Otobil yarışmasına bu sene eklenen pick-up segmentinin ilk birincisi Nissan Navara oldu. Halk tarafından yoğun ilgi gören bir model olan Navara, kullanılan oylarla da birinciliğe ulaşmayı başardı. Bilinen pick-up tasarımının dışına çıkan çizgileri ile daha çekici bir görünüm sunan Navara, iç mekanında da konfor anlamında otomobilleri aratmayacak özellikler sunuyor. Ön yüzünü Pathfinder modelinden alan Navara, iç mekanda da aynı modelden izler taşıyor. Yüksek arazi kabiliyeti ile konforu bir arada sunmayı başaran Navara’nın Double Cab ve King Cab olmak üzere iki farklı kasa tipi bulunuyor. İki farklı aktarma seçeneğine sahip olan aracın 4x2 çekiş sistemli versiyonunda 2.5 litre 144 beygir gücündeki dizel motor görev yaparken; 4x4 versiyonda bu güç 174 beygire çıkıyor. Navara’da 6 ileri manuel veya 5 ileri otomatik şanzıman seçeneği tercih edilebiliyor.
YERLİ BİNEK SINIFI: HONDA CIVIC
Japon otomobil devi Honda’nın Türkiye’de üretilen orta sedan sınıfındaki temsilcisi Honda Civic, öncüsüne göre değişen tasarımı ve iç mekanı ile oldukça beğeni toplayan bir model. Bu yıl otomobilseverlerin oyları ile yerli binek segmentinin birincisi olmayı başaran Honda Civic Sedan, dikkat çekici dizaynı ve sıradışı kokpiti ile fark yaratıyor. Çekik farları ve yere yakın yapısı ile tipik bir Japon otomobili imajı çizen araç, üst sınıfa yaklaşan konfor özellikleriyle de yerli rakipleri arasından sıyrılmayı başardı. 1.6 litre 125 beygir ve 1.8 litre 140 beygir olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğine sahip olan Civic’te direksiyon üzerinden kumanda edilebilen yeni şanzıman sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor. Dream, Premium, Elegance ve Executive olmak üzere toplamda dört farklı donanım seçeneği bulunan Civic zengin standart bir donanım listesine sahip.
Türkiye’nin seçtiği 16 modeli tanıyalım
ORTA SEDAN SINIFI: VOLVO S40
Üst sınıftaki modelleri andıran tasarımı ve kullanım özellikleri ile Türk tüketicisi tarafından Orta Sedan Sınıf’ın birincisi seçilen S40, Otobil’in birinci yılında da ödül almıştı. Ürettiği otomobillerde sağlamlık ilkesini ilk sırada tutan Volvo’nun, orta sedan sınıfındaki temsilcisi S40, tasarımı ile sınıftaki ağabeylerine gönderme yapıyor. Optik farları ve çıkıntılı motor kaputu ile üst sınıftan bir modelmiş izlenimini veren S40, ağabeylerinde de olduğu gibi geniş omuz çizgisine sahip. Köşeli ve yuvarlak hatları ile sağlamlık hissini perçinleyen S40, iç mekanında da kalite hissini devam ettirmeyi başarıyor. İnce konsol tasarımı iç mekanın dikkat çeken bir diğer yanını oluşturuyor. 2004 yılının ilk yarısında 2.4 litre 170 beygir ve serinin en güçlü versiyonu olan 2.5 litre 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.6 litre 100 beygir, 1.8 litre 125 beygir benzinli ve 1.6 litre 110 beygir dizel versiyonu da katıldı. S40 yakın bir zamanda geçirdiği makyaj operasyonu ile güncelliğini korumaya devam ediyor.
ORTA HATCBACK SINIFI: AUDI A3
Özellikle gençler tarafından tercih edilen orta hatchback sınıfı modeller arasında önemli bir yere sahip olan Audi A3, Otobil’de oy kullananlar tarafından bu yıl da sınıfının birinsi seçilerek üç yıl üst üste Orta Hatchback sınıfının birincisi olmayı başardı. Sportif tasarımı ve lüks donanımıyla dikkat çeken A3, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı kasa tipine sahip. Arkaya doğru alçalan tavanı ile bir coupe izlenimi veren A3, buna rağmen geniş bir iç mekan sunuyor. 370 litrelik bagaj hacmine sahip A3’ün arka koltukmarı yatırıldığında yükleme kapasitesi 1120 litreye yükseliyor. İç mekanda kullanılan kaliteli malzemeler ile orta hatchback sınıfının lüks modelleri arasında yer alan A3, tasarımında gösterdiği sportifliği sürüş anında kullanıcısına da yansıtıyor. Attraction, Ambition ve Ambiente olmak üzere üç donanım paketi ile satılan A3 Sportback’in, 1.4 litre TFSI 125 beygir, 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre FSI 115 beygir, 2.0 litre 150 beygir, 2.0 litre TDI 140 beygir ve 1.9 litre TDI 105 beygirlik motor seçenekleri bulunuyor.Ayrıca A3 ailesinin en hızlı üyesi olan S3’te 2.0 litre 255 beygir gücünde bir motor görev yapıyor. S3’te quattro 4 tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.
ÜST SINIFI: MERCEDES E SERİSİ
Üst sınıfın en önemli oyuncularından biri olan E Serisi, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da halkın oylarıyla birinci gelmeyi başardı. Mercedes markasının sahip olduğu lüks imajını en iyi şekilde yansıtan E Serisi yuvarlak farları ve uzun motor kaputu ile dikkat çekici bir ön yüze sahip. Alçalan tavan çizgisi ile coupe formuna yaklaşan profil tasarımı aracın dikkat çekici kısmını oluştururken; arka kısımda ise oldukça sade bir yapı göze çarpıyor. İç mekanda başarılı bir işçiliğin ürünü olan ön konsol, hem malzeme hem de ergonomi açısından üst seviyede özellikler sunuyor. Geçirdiği makyaj operasyonu sonrasında ufak değişikliklere kavuşan yeni E Serisi’nde biri benzinli diğeri dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğine yer veriliyor. 2.2 litre hacmindeki dizel motor 165 beygir güç üretirken; 1.8 litrelik benzinli motor ise 175 beygir gücünde. E Serisi, dünyada ilk kez kullanılan Akıllı Aydınlatma sistemi ile de sınıfında bir adım öne çıkıyor.
ORTA ÜST SINIFI: AUDI A5
Audi’nin 2003 yılında Nuvolari konseptiyle ilk sinyallerini verdiği ve 3 yıl sonrasında üretimine başladığı A5 büyük boyutlarına rağmen orantılı çizgileri ile dikkat çekici bir otomobil. Coupe olmasına rağmen Otobil’de mücadele ettiği orta üst segmentteki rakiplerine oranla birçok avantaja sahip olan A5, hem spor hem de üst sınıf konforundaki bir otomobilin özelliklerini birarada sunması ile yarışmada birinci gelmeyi başardı. A5, işçilik ve malzeme konusunda oldukça iddialı bir iç mekana sahip. Audi’nin son yıllarda yükselen başarı grafiğini de dikkate alarak oy kullananların birinciliğe taşıdığı A5’te ikisi benzinli ikisi dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. Bunlar 1.8 litre TFSI 170 beygir ve 3.2 litre 265 beygir benzinli; 2.7 litre TDI 190 beygir ve 3.0 litre 240 beygir dizel güç ünitelerinden oluşuyor. 2.7 ve 3.2 litrelik motorlarda Multitronic şanzıman standart olarak sunuluyor.
KÜÇÜK A SINIFI: PEUGEOT 107
Otobil’de kendi kategorisinde en çok oyu alarak, küçük segmentin en büyüğü olduğunu gösteren Peugeot 107, gülümseyen yüzü andıran tasarımı ile dikkat çekiyor. Oldukça küçük boyutlarına rağmen 4 yetişkine yetebilecek iç mekanı sunmasıyla birinciliğe ulaşan 107, tamamen bir şehir içi otomobili düşünülerek tasarlanmış. Kolay kullanım özellikleri ile yoğun şehir trafiğinde dahi sürücüsünü yormadan hareket edebilen 107, park konusunda da oldukça avantajlı. İç mekanında dairesel göstergeler kullanarak dıştaki şirinliğini içerde de devam ettiren 107, şehir içinde yetecek kadar bagaj hacmi sunabiliyor. 107’de 1.0 litre 68 beygir benzinli ve 1.4 litre 54 beygir gücünde dizel motor seçenekleri görev yapıyor. Trendy isimli tek donanım seçeneği ile tercih edilebilen 107’de ayrıca 2Tronik isimli hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen şanzıman opsiyonel olarak sunuluyor.
KÜÇÜK B SINIFI: OPEL CORSA
Kompakt sınıfa yaklaşan boyutları ve bir üst sınıfı yakalayan malzeme kalitesi ile küçük sınıfta oldukça iddialı bir oyuncu olduğunu ortaya koyan Opel Corsa, Otobil’de Küçük B segmentinin yıldızı olmayı başardı. Geçtiğimiz yıl da Küçük B segmetinde birinci olmayı başaran Corsa böylece başarısını ikinci kez tescillemiş oldu. 1982 yılında piyasaya sunulduğu tarihten bu yana sınıfında en çok tercih edilen modeller arasında yer alan Corsa, özellikle gençler tarafından büyük ilgi görüyor. Tasarımı ile ağabeyi Astra’yı andıran Corsa’da dört farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.2 litre 75 beygir ve 1.4 litre 90 beygir benzinli motor seçeneklerini, 1.3 litre 75 ve 90 beygir gücündeki dizel motorlar takip ediyor. Corsa’da Enjoy, Sport ve Cosmo olmak üzere 3 farklı donanım paketi sunuluyor. Benzinli motorlar isteğe göre otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor.
GİRİŞ SINIFI: HYUNDAI ACCENT ERA
Koreli Hyundai’nin Türkiye’de üretimini gerçekleştirdiği Accent Era, halkın oyları ile giriş segmentinde ipi göğüsleyen isim olmayı başardı. Geçirdiği büyük değişimle bir üst sınıfa yakın görünüme ve donanıma kavuşan Accent Era, geniş iç hacmi ve bagajı ile Türk tüketicisinin bu segmentteki tercihi oldu. Kullanımı kolay konsolu ve konforlu iç mekanı ile orta ölçekli aileler tarafından tercih edilen Accent Era’da 1.4 litre 97 beygir ve 1.6 litre 112 beygir gücündeki benzinli motorların dışında 1.5 litre hacminde ve 110 beygir gücünde güçlü bir dizel motor seçeneği de bulunuyor. Araçta Team, Select ve Style isimli üç farklı donanım seviyesi bulunuyor. Benzinli motor seçeneklerinde 4 ileri otomatik şanzıman opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
4X4 SINIFI: LAND ROVER FREELANDER 2
Yaklaşık 10 yıldır yollarda olan Freelander tahtını Freelander 2’ye bıraktı. İkinci jenerasyonunun yollara çıkmasının üzerinden kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen büyük başarılara imza atan Freelander 2, hem arazi hem de yol performansı konusunda oldukça beğeni topluyor. Otobil’de oy kullananlar tarafından 4x4 sınıfının birincisi seçilen Freelander 2, ağabeyleri Range Rover ve Range Rover Sport modellerinden de izler taşıyor. Range Rover Sport modelindeki gibi yüksek ve sağlamlık hissi veren bir kokpite sahip olan Freelander 2, iç mekandaki bazı parçaları da yine ağabeyinden ödünç almış. Aracın dış tasarımında ise Range serisindeki modellere benzer far, ızgara ve tampon tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Freelander 2’de 2.2 litre 160 beygir gücündeki TD4 motor görev yapıyor. Bu motor, manuel kullanıma da imkan veren 6 ileri CommandShift otomatik şanzıman ile kombine ediliyor. Freelander 2’yi rakiplerinden ayıran en önemli özelliklerden birisi de ’Terrain Response’ sistemi. Tüm Land Rover modellerinde bulunan bu sistem orta konsoldaki bir düğme ile asfalt, çakıl/çimen/kar, çamur/tekerlek izi veya kum gibi 4 farklı yol koşuluna göre ayarlanabiliyor. Freelander 2’de GS, XS ve HSE olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği bulunuyor.
4X4 LÜKS SINIFI: AUDI Q7
Avrupa’da daha piyasaya çıkmadan 13 bin otomobilseverin sadece resmine bakarak sipariş ettiği Audi’nin ilk SUV (Sport Utilitiy Vehicle) aracı Q7, yaklaşık 1.5 sene önce Türkiye yollarına çıktı. Otobil’de bu yıl 4x4 lüks segmentinde birincisi olan Q7, başarılı tasarım ve kullanım özellikleri sayesinde halkın oylarını toplayarak bu başarıyı elde etti. Biri benzinli diğeri dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile Türkiye’ye gelen Q7’de, 3.0 litrelik dizel motor 233 beygir güç üretirken; 4.2 litre hacmindeki benzinli motor ise maksimum 350 beygir gücünde. Her iki motor versiyonunda da otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Yedi kişilik oturma kapasitesine ulaşabilen Q7’de üçüncü koltuk sırası katlandığında bagaj hacmi 775 litreden 2 bin 35 litreye kadar çıkabiliyor. Q7’de quattro teknolojisi yani sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Opsiyonel olarak sunulan uyarlanabilir havalı süspansiyon sistemi sayesinde ise araç, 180 milimetreden başlayıp 240 milimetreye kadar yükselebiliyor.
COUPE CABRIOLET ÜST SINIFI: AUDI R8
Audi’nin süper spor otomobiller segmentine kazandırdığı R8, Türk halkının da gönlünde yer etmeyi başarmış olacak ki, Otobil’de Coupe-Cabrio Üst segmentinde birinci olmayı başardı. Alman üreticinin bugüne kadar geliştirdiği en sportif otomobil olan R8, gerek tasarımı gerek performansı ile rüya otomobiller arasına girmeye hak kazanmış bir model. Ön tamponun neredeyse tamamını oluşturan hava girişleri, aracın agresif tasarımının baş mimarı olarak dikkat çekiyor. LED aydınlatmalı farları ile oldukça etkileyici bir duruş sergilemeyi başaran R8’in arka kısmındaki 4 egzoz çıkışı, aracın sahip olduğu güç hakkında ipucu veriyor. Audi grubu bünyesindeki Lamborghini’nin Gallardo modeli ile aynı platformda geliştirilen R8’de 4.2 litre hacminde ve 420 beygir gücünde bir motor görev yapıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 saniyede tamamlayan R8’in maksimum hızı ise saatte 300 kilometre.
MPV SINIFI: MERCEDES B SERİSİ
Alman üretici Mercedes’in MPV segmentindeki temsilcisi B Serisi, Otobil’de halk oyları ile bu yıl da birinci gelerek daha önce almış olduğu birinciliklere bir yenisini daha ekledi. Üst üste üçüncü kez MPV segmentinin birincisi olan B Serisi, Mercedes’in ilk kez 2002 yılında tanıttığı yeni Sports Tourer konseptinden türetildi. Markanın amiral gemisi S Serisi kadar geniş arka diz mesafesi sunan araç, tasarımında yeni C Serisinden izler taşıyor. Mercedes’in hem sportif hem de fonksiyonel bir aile otomobili hayalini gerçekleştirdiği bir model olan B Serisi’nin iç mekanda kullanılan kaliteli malzeme ve işçilik markanın bir geleneği olarak tanımlanabilir. MPV segmentinde mücadele etmesine rağmen sportif tasarımı ile dikkatleri üzerine toplayan B Serisi, sunduğu geniş iç mekanı ile de beğeni topluyor. Ön kısımda arkaya doğru yükselen motor kaputu ve parlak farlar aracın dikkat çekmesini sağlayan detayları oluşturuyor. Mercedes B Serisi’nin 544 litrelik bagajı 2 bin 245 litreye kadar artırılabiliyorı. B Serisi’nde 1.5 litre 95 beygir benzinli, 1.8 litre 109 beygir ve 2.0 litre 140 beygir dizel olmak üzere toplam 3 farklı motor seçeneği bulunuyor.
YERLİ BİNEK SINIFI: HONDA CIVIC
Japon otomobil devi Honda’nın Türkiye’de üretilen orta sedan sınıfındaki temsilcisi Honda Civic, öncüsüne göre değişen tasarımı ve iç mekanı ile oldukça beğeni toplayan bir model. Bu yıl otomobilseverlerin oyları ile yerli binek segmentinin birincisi olmayı başaran Honda Civic Sedan, dikkat çekici dizaynı ve sıradışı kokpiti ile fark yaratıyor. Çekik farları ve yere yakın yapısı ile tipik bir Japon otomobili imajı çizen araç, üst sınıfa yaklaşan konfor özellikleriyle de yerli rakipleri arasından sıyrılmayı başardı. 1.6 litre 125 beygir ve 1.8 litre 140 beygir olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğine sahip olan Civic’te direksiyon üzerinden kumanda edilebilen yeni şanzıman sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor. Dream, Premium, Elegance ve Executive olmak üzere toplamda dört farklı donanım seçeneği bulunan Civic zengin standart bir donanım listesine sahip.
COUPE CABRIOLET SINIFI: VW EOS
Türk tasarımcı Murat Günak tarafından tasarlanan ve diğer Volkswagen’lerden tamamen ayrı bir model olarak üretilen Eos, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Türk halkının oyları ile Coupe-Cabrio segmentinde ipi göğüsleyen model oldu. Eos’un hem coupe hem de cabrio olarak kullanılmasına imkan veren cam tavanı, aracın dikkat çeken en önemli özelliğini oluşturuyor. Katlanabilir tavanının cam bölüme sahip olması ile kışın da üstü açık otomobil hissini yaşatabilen Eos’un asıl dikkat çekici kısmı ise bu cam kısmın tavandan ayrı olarak açılabilmesi. Bu sayede aracın tavanını açmaya gerek kalmadan, cam kısım sunroof gibi de kullanılabiliyor. Arka koltukta oturan yolculara sunduğu geniş diz mesafesi sayesinde rakiplerini geride bırakmayı başaran Eos’ta ikisi benzinli diğeri dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litre hacmindeki benzinli motor 115 beygir güç üretirken 2.0 litrelik turbo benzinli motor ise 200 beygir gücünde. 140 beygir güç üreten TDI dizel motorun hacmi ise 2.0 litre.
LÜKS SINIF: MERCEDES S SERİSİ
Geçtiğimiz iki yıl Türk halkının oyları ile Otobil’de Lüks sınıfın birincisi seçilen Mercedes S Serisi, bu yıl da geleneğini bozmadı ve yarışmayı birincilikle bitirmeyi başardı. Halk oyları ile Lüks segmentte üçüncü kez üst üste birincilik ödülüne uzanan Mercedes S Serisi, dünyanın en lüks otomobillerinden biri olan Maybach’tan izler taşıyor. Markanın 4 kapılı coupe moreli CLS’te olduğu gibi arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ile sportif çizgileri de üzerinde barındıran S Serisi, yüksek güvenlik seviyesi ve radar sensörü gibi teknolojilerle sınıfta iddialı bir konuma sahip. Gece görüş sistemi ve Brake Assist Plus gibi sistemlerle dikkat çeken S Serisi, havalı süspansiyona sahip. Distronic Plus sistemi 0-200 km/s hızları arasında tüm hızlarda aktif halde bulunuyor. Bu sistem ’dur-kalk’ın bol olduğu trafikte öndeki araçla mesafeyi koruyor. Öndeki araca gerektiğinden fazla yaklaşılmasını engelleyerek sabit bir mesafede duruyor ve sistem otomatik olarak fren yapıyor. Alman üreticinin amiral gemisi olan S Serisi’nde 3.0 litre 232 beygir dizel; 3.5 litre 272 beygir, 5.0 litre 388 beygir ve 6.0 litre 517 beygir benzinli olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor.
PICK-UP SINIFI: NISSAN NAVARA
Otobil yarışmasına bu sene eklenen pick-up segmentinin ilk birincisi Nissan Navara oldu. Halk tarafından yoğun ilgi gören bir model olan Navara, kullanılan oylarla da birinciliğe ulaşmayı başardı. Bilinen pick-up tasarımının dışına çıkan çizgileri ile daha çekici bir görünüm sunan Navara, iç mekanında da konfor anlamında otomobilleri aratmayacak özellikler sunuyor. Ön yüzünü Pathfinder modelinden alan Navara, iç mekanda da aynı modelden izler taşıyor. Yüksek arazi kabiliyeti ile konforu bir arada sunmayı başaran Navara’nın Double Cab ve King Cab olmak üzere iki farklı kasa tipi bulunuyor. İki farklı aktarma seçeneğine sahip olan aracın 4x2 çekiş sistemli versiyonunda 2.5 litre 144 beygir gücündeki dizel motor görev yaparken; 4x4 versiyonda bu güç 174 beygire çıkıyor.
HAFİF TİCARİ SINIFI: FORD TRANSIT CONNECT
Ford’un hafif ticari araç segmentindeki temsilcisi Transit Connect, Türk tüketicisinin de yoğun ilgi gösterdiği bir model. Özellikle KOBİ’ler tarafından oldukça tercih edilen hafif ticari modeller arasında sunduğu konfor ve otomobile yakın kullanım özellikleri ile Otobil hafif ticari segmentinde birinci olmayı başaran Transit Connect, Ford Otosan’ın Kocaeli Fabrikası’nda üretiliyor. Ön tasarımında markanın Fusion modeli ile benzerlik gösteren Transit Connect’in iç mekanında da yine aynı aracın kumanda birimleri yer alıyor. 2002 yılında satışa sunulan Transit Connect, Ford Otosan için Avrupa’da üretim merkezi olma yolunda atılan ilk adım olmuştu. Hafif ticari araç pazarında en çok talep gören modeller arasında yer alan ve yurtdışına da ihraç edilen Transit Connect’in normal ve uzun şasili versiyonlarında 1.8 TDdi 75 beygir, 1.8 TDCi 90 ve 110 beygir gücünde üç farklı dizel motor seçeneği sunuluyor.