GM’de ‘İflas gölgesi’ni Türk yönetici kaldıracak

Güncelleme Tarihi:

GM’de ‘İflas gölgesi’ni Türk yönetici kaldıracak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2011 00:00

50 yaşındaki Selim Bingöl, Amerikan otomotiv devi General Motors’un (GM) kriz sonrası oluşan ‘iflas yolundaki marka’ imajını düzeltmek için görevlendirildi. 2010’da GM’in Global İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı olan Bingöl, “Yıpranan imajı onarmak için kritik bir pozisyona atandım. İflastan sonra Amerikan halkının bize ikinci bir şans vermesi için çalışıyorum” dedi.

Haberin Devamı

DÜNYA devlerine yön veren Türklerin sayısı hızla artıyor. Amerikan otomotiv devi General Motors’un (GM) küresel kriz sonrası oluşan ‘iflas eden şirket’ imajını tüm dünyada 51 yaşındaki Selim Bingöl isimli bir Türk siliyor. 2010 yılından itibaren GM’in Global İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcılığı pozisyonuna atanan ve yönetim kurulu üyesi de olan Selim Bingöl, bu sıralar tüm mesaisini yeni GM’in başta ABD olmak üzere dünya çapındaki saygınlığının artırılması için harcıyor. Şirketin yıpranan imajını onarmak için çok kritik bir pozisyona atandığını söyleyen Bingöl, “İflastan sonra özellikle Amerikan halkının bize ikinci bir şans vermesi için çok yoğun çalışıyoruz” dedi.

Konumumuz güçleniyor

GM’de ‘İflas gölgesi’ni Türk yönetici kaldıracak

Haberin Devamı

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sorularımızı yanıtlayan Bingöl, şu an GM’de iflastan sonra şirketin düzlüğe çıkması ve algısının değiştirilmesi için çaba harcadıklarını vurguladı. Bingöl, şöyle konuştu: “Bu kolay bir süreç değil. Ancak ilerlemeler sağladık. İmajının yeniden güçlenmesi için başlattığımız süreç devam ediyor. ABD’deki satışlarımız giderek yükseliyor. Çok mükemmel araçlar ürettiğimizi düşünüyorum. Zaten satışlarımızla birlikte konumumuz da güçlenmeye başladı.”

Altında 400 kişi çalışıyor

Bingöl, iflastan sonra ikinci şansı almak çalışmalarının tüm hızıyla sürdüğünü ve müşterilerinin yeniden GM modellerine ilgi gösterdiğini belirterek, “Elbette bugüne kadar işimiz kolay olmadı. Ancak bu ilginin ileride de artarak süreceğine inanıyorum. Amacımız yeni GM’in marka imajını yeniden oluşturmak. Biz sürekli olarak şirketin neler başardığını doğru bir şekilde anlatmaya çalışıyoruz” diye konuştu. Tüm dünyada iletişimin başı olduğu için kendisine büyük görev düştüğünü kaydeden ve bu doğrultuda yeni bir organizasyon ve takım oluşturduklarını kaydeden Bingöl, kendisine bağlı 400’ün üstünde kişinin çalıştığını söyledi.

AT&T’nin de başındaydı

Haberin Devamı

Selim Bingöl, geçtiğimiz yıl GM’de CEO’luk görevine getirilen Ed Whitacre’ın sağ kolu olarak 2010 yılının mart ayında bu göreve atandı. Whitacre’ın ayrılması sonrasında da yeni CEO Dan Akerson ile çalışmaya devam eden Bingöl, şu sıralar tüm mesaisini yeni GM’in başta ABD olmak üzere dünya çapındaki saygınlığının artırılmasına harcıyor. Virginia Üniversitesi’nden mezun olan 50 yaşındaki Bingöl, iletişim alanında pek çok başarılı işe imza attı. Şirketlere iletişim stratejileri konusunda yol gösteren, aynı zamanda belirli bir süre siyasilere de danışmanlık yapan Bingöl, Ed Whitacre’ın CEO olduğu ve 200 milyar dolarlık satın alma ve birleşme yaptığı dönemde AT&T şirketininde İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu ve gerçekleştirdiği bazı projelerle de dünya çapında ödüller aldı.

Haberin Devamı

İsmimden asla vazgeçmedim ama Türkçem biraz tarzanca

1960 Amerika doğumlu olan Selim Bingöl, babasının doktor olduğunu ve üniversiteden sonra 1955 yılında Amerika’ya yerleştiğini söyledi. Kendisinin de ABD’de doğup büyüdüğünü hatırlatan Bingöl,  “İsmimi hiç değiştirmeyi düşünmedim. Hiçbir takma ismim olmadı. Erkek kardeşimin ismi Demir kız kardeşimin ismi Suzan. Annem Amerikalı ama hepimiz Türkçe isimler kullanıyoruz. Her 5 yılda bir tüm aile fertleriyle birlikte Türkiye’ye geliyoruz” diye konuştu.  ‘Türkçem sizin tabirinizle tarzanca” diye konuşan Bingöl, “Ama birçok şeyi anlayabiliyorum. Biraz daha Türkçe öğrenmek isterim” dedi.

Türkiye’de yatırıma destek veririm

Haberin Devamı

TÜRKİYE ekonomisi ve otomotiv sektörünü yakından izlediğini söyleyen Selim Bingöl şunları söyledi: “Chevrolet Türkiye’de önemli büyüme kaydediyor.  Bizim hedefimiz Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgede büyümek ve kârlı hale gelmek. Türkiye’ye yatırım konusunda bir şey söylemem zor.  Ama kişisel olarak böyle bir konu masama geldiğinde desteğimi veririm. Türkiye’ye ilişkin bir projeyi sonuna kadar savunurum.”

5 Türk sipariş verdi

MASERATI’nin Frankfurt’ta dünyaya tanıttığı ilk SUV modeli Kubang piyasaya sunulmasına daha 2 yıl olmasına rağmen Türkiye’den 5 sipariş aldı. Aracın fiyatının 160 bin Euro olması bekleniyor.

Ferrari yok satıyor

433 bin Euro’luk fiyat etiketine sahip Ferrari 458 Spider, Frankfurt Fuarı’nda tanıtıldı. Fermas Genel Müdürü Ferhat Albayrak, 6 adedini şimdiden sattıklarını, 2012’de12 adet satacaklarını söyledi.

Haberin Devamı

Frankfurt fuarı'ndan diğer haberler:

Peugeot: Yatırım yapılabilir ülke liginde 1 numarasınız

/images/100/0x0/55eae280f018fbb8f89ce84f

TÜRKİYE’ye yapmayı planladığı dev yatırımı, Avrupa’da yaşanan kriz nedeniyle iptal eden Fransız otomotiv devi Peugeot’nun Türkiye sevdası sürüyor. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konuştuğumuz Peugeot Başkanı Vincent Rambaud, Türkiye’nin yatırım için hâlâ çekici geldiğini belirterek, “Türkiye bugün yatırım yapılabilir ülkeler sıralamasında ilk sırada yer alıyor. Avrupa’da kapasitemiz şu an yeterli. Kapasite ihtiyacımız olduğunda, Türkiye oldukça çekici bir bölge. Bir tek Türkiye’yi düşünürüz dersem doğru olmaz. Ama eğer bir liste oluşturacak olursam, ilk sıraya Türkiye’yi koyardım” dedi.

Peugeot’nun ileriye yönelik hedeflerine de değinen Rambaud, asıl amaçların satış hacminden çok, Peugeot markasının değerini yükseltmek olduğunu anlattı. Rambaud, şunları söyledi: “Peugeot’nun iki öncelikli hedefi var. İlki uluslararasılaşma, ikincisi ise ürün gamında yükselmek. Hem kaliteyi hem de Peugeot modellerinin tasarımındaki çekiciliğini artıracağız. Örneğin RCZ gibi bir araçla Audi TT’den daha fazla satabilirsek, bunu başarmış olacağız. 508 lansmanı ile kalite ve tasarım başarısını sağladık. Bu yükseliş daha küçük modellerde de olacak. Daha ulaşılabilir modellerde de göreceğiz.”

Frankfurt krizi unutturdu

/images/100/0x0/55eae280f018fbb8f89ce851

KRİZDEKİ Avrupa otomotiv sektörü, Frankfurt fuarıyla ekonomik durgunluğu mola verdi. Avrupa’da otomotivin kalbi Almanya’daki yeni modellere çevrildi. 2 yılda bir Paris Fuarı’yla dönüşümlü olarak gerçekleştirilen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda bu yıl 94 yeni model ilk kez gün yüzüne çıktı. Fuar, özellikle ev sahibi Alman üreticilerin gövde gösterisine dönüştü.  235 bin metrekare alana ulaşan fuarda 96 ülkeden 1007 katılımcı yer alıyor. 1 milyon kişinin ziyaret etmesi beklenen fuarda Alman lüks otomobil markaları ön plana çıktı. Audi, BMW ve Mercedes, tek başına bağımsız özel salonlarda modellerini sergiledi. Özellikle Audi’nin 10 milyon Euro harcadığı dev standı ilgi çekti. Avrupa’da Mercedes ve BMW’yi geçmeyi başaran Audi, fuarda 7 bin metrekarelik bir alanda yer alırken,  Mercedes 9 bin 500 metrekarelik salonunda  65 model ve  iki Maybach tanıtıyor. BMW’nin standı ise 10 bin metrekareyi buluyor. Fuarda ilk kez sergilenen araçlar arasında Hyundai i30, Audi A2, BMW 1, Mercedes B, Citroen DS5, Opel Combo, Zafira, Renault Twingo, Volkswagen Up, Skoda Mission L, Fiat Panda, Peugeot HX-1 konsepti, Bentley Continental GT, Mazda CX-5, Ford Evos konsepti, Ferrari Spider, Suzuki Swift Sport, Honda Civic gibi modeller bulunuyor.

Hırvatistan’ın ilk yerli otomobili

23 yaşındaki Mate Rimac’ın geliştirdiği ilk Hırvat otomobili ‘Rimac’ büyük ilgi gördü.

2.el otomobil fırsatları için tıklayın

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!