Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2005 00:00
Otomotiv üreticileri marka bilinirliliği ve satışlarını artırmak amacıyla pazarlama faaliyetlerine büyük önem verirler. Oldukça dolgun reklam bütçeleriyle görsel ve yazılı medyanın vazgeçilmez müşterileri arasında yer alan otomotiv firmaları, zorlu rekabet koşullarında öne çıkabilmek için çeşitli projeler geliştirirler.
Bu doğrultuda hareket eden Alman lüks otomobil üreticisi Audi de, televizyon yayıncılığına adım atarak pazarlama stratejisini yeni bir boyuta taşıdı.
MEDYADA ÜÇLEDİ
Audi, TV programlarına sponsor olmak yerine kendi kanalını kurma yoluna gitti. Böylece Avrupa’nın ilk marka odaklı eğlence kanalının sahibi olan Audi, İngiltere’de 21 milyon izleyiciye ulaşmayı hedefliyor. Uydu televizyon platformu Sky Digital üzerinden 24 saat aralıksız yayın yapan Audi Channel, 7.6 milyon hanede izlenebiliyor. Audi Channel ile daha fazla izleyiciye ulaşmayı amaçlayan Audi, kablolu TV üzerinden de yayın yapabilmek için de görüşmelere devam ediyor.
İki yıllık bir çalışmanın ürünü olan TV kanalıyla birlikte Audi’nin medya portföyü tamamlanmış oluyor. Audi’nin başarılı internet sitesi her ay 700 bin kişi tarafından ziyaret edilirken, 6 ayda bir yayımlanan Audi Magazine ise 300 bin adetlik tirajıyla dikkat çekiyor. Audi, TV kanalı projesi başarılı olursa başka ülkelerde de yayın yapmayı planlıyor.
İNTERNET SİTESİ FİYATINA
Toplamda 3.5 milyon dolarlık bir yatırımla faaliyete geçen Audi Channel’in işletme giderlerinin ise yıllık 1.7 ile 3.5 milyon dolar arasında gerçekleşmesi bekleniyor. Bu rakamın Audi’nin internet sitesinin yıllık giderleriyle neredeyse aynı olması ve ulaşılan kitlenin büyüklüğü düşünüldüğünde yapılan yatırımın ne kadar verimli olabileceği görülüyor. Audi İngiltere Pazarlama Direktörü Gary Savage, reklam veren bir firma iken TV kanalı sahibi olarak büyük bir adım attıklarını söylüyor. Savage, ‘Geleceğimizi kontrol altına almak için bir karar verdik. İlk başta sadece hoş bir fikir gibi gözüken Audi Channel ile birden medya oyuncusu olabileceğimizin farkına vardık’ diye konuşuyor.
Özellikle Ofcom’dan (İngiltere’nin RTÜK’ü) aldıkları lisans ile alışveriş amaçlı TV kanallarından ayrıldıklarını vurgulayan Savage, şöyle konuşuyor: ‘Bu tamamen yeni bir model. Tüketiciler ile iletişim kurmanın yeni bir yolu. Kanalın başarısı izlenme oranları veya satış rakamlarıyla ölçülmeyecek. Önemli olan tüketicilerin markayı algılayışları üzerinde etkili olabilmek.’
DİJİTAL ORTAMIN KRALI
Dijital TV’nin çok güçlü bir iletişim platformu olduğuna işaret eden Savage, ‘Yüzlerce kanalın rekabet ettiği bir ortamda ‘kral’ sunulan içeriktir’ düşüncesiyle yola çıktıklarını söylüyor. Bir eğlence kanalı olarak faaliyete geçen Audi Channel’de marka ve model tanıtımlarının yanı sıra Le Mans yarışlarından golf turnuvalarına, ünlülerle röportajlardan belgesellere kadar değişik programlar izleyicilerle buluşacak. Yakın bir gelecekte ise Audi Channel, izleyicilerin yetkili satıcılarla temasa geçtikleri veya test sürüşü taleplerini ilettikleri interaktif bir ortam sunuyor olacak.
MG Rover’in fiyatı nasıl ikiye katlandı
İflasın eşiğine gelen İngiliz otomobil üreticisi MG Rover’in şirket değerinin iki katı fiyatına satıldığı ortaya çıktı. MG Rover hisselerinin Çinli Nanjing Automobile tarafından yaklaşık 90 milyon dolara satın alınmasından önce Birmingham mahkemesine sunulan belgeye göre şirket değerinin aslında 40 milyon dolar olduğu bildirildi. Böylece, MG Rover’e talip olan Çinli otomotiv üreticileri Nanjing ile Shanghai’nin bu isteklerini iyi değerlendiren şirket üst yönetimi gider ayak büyük bir başarıya imza attı. Gizli belgenin basına sızdırılması sonrasında Çinli firmanın nasıl bir tepki vereceği ise merak konusu oldu.
Seat’tan 1.2 milyar Euro’luk yatırım
Volkswagen Grubu bünyesinde yer alan Seat yeni modeller için 1.2 milyar Euro harcayacak. İspanyol üreticinin yapacağı yatırımla yeni modeller geliştirmenin yanı sıra Martorell Barselona’da bulunan fabrikasında kapasite artırımına gideceği bildirildi.
Lamborghini de Çin kervanına katıldı
İtalyan Lamborghini, pahalı ürünlere olan talebin her geçen gün arttığı Çin pazarına giren son lüks otomobil üretici oldu. Otomotiv devi Volkswagen bünyesindeki Lamborghini, ilk shoowroom’unu Çin’in ticari başkenti Şanghay’da açtı. Fiyatları 180 ile 330 bin dolar arasında değişen modelleriyle Lamborghini de, Ferrari ve Bentley gibi markalardan sonra hızla zenginleşen Çin’in potansiyelinin farkına vardı.