Avrupa’da son 16 yıldır sürekli zarar eden Amerikan General Motors (GM) çözümü Opel’i satmakta görürken, Ford ise 2011-2014 yılları arasında zararını Türkiye’de üretimle kâra çevirdi. Uluslararası uzmanlar GM’e Avrupa’da kârlılık için Ford örneğini verirken, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Mütevazı olmayacağım. Hem Türkiye’nin en büyük sanayi şirketi olup hem de Ford’u Avrupa’da ticari araçta lider yapıp kâra geçirmeyi başardık” dedi.
#Opel100 yılı aşan otomotiv tarihinde binlerce model yollarda yerini alırken, dev firmalar geleceğin otomobilini yaratabilmek için gece-gündüz çalışıyor. Sonra elinde nakit 180 milyar doları olan ve piyasa değeri 10 yılda en büyük otomotiv şirketlerinin toplamına yaklaşan Apple'In otomobil üretimi yapıp yapmayacağı tartışmaları bir anda gündeme bomba gibi düşüyor.
Microsoft'un yeni CEO arayışı iki devi karşı karşıya getirdi. Ford CEO'su Alan Mullaly'nin adı son haftalarda Microsoft'un en güçlü CEO adayı olarak geçiyordu. Ancak Alan Mulally tercihini kendi şirketinden yana kullandı ve 2014 yılının sonuna kadar Ford'da kalacağını açıkladı.
#MicrosoftKoç Holding Şeref Başkanı ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, Türkiye'deki sıkıntının, talebin iç piyasadan gelmesinden kaynaklandığını belirterek, “Dolayısıyla bizim dış piyasadan talep gelecek şekilde ekonomiyi yeniden bir gözden geçirmemiz lazım” dedi.
Amerikan otomotiv devi Ford Motor Company’nin Başkanı Bill Ford, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘Türkiye’de otomobil de üretin’ çağrısına Detroit’ten yanıt verdi. Ford, “Binek araç üretimini düşünüyoruz, bu konu kesinlikle mümkün” dedi. Ford Motor Company CEO’su Alan Mulally de, “Ciddi olarak otomobil üretimini düşünüyoruz” sözleriyle Bill Ford’un mesajını güçlendirdi.
Bünyesindeki Aston Martin, Land Rover, Mazda, Volvo ve Jaguar markalarını satan, Mercury’nin üretimini sona erdirip kapatan Amerikan devi Ford, dünyada artan lüks otomobil ilgisi üzerine elindeki ‘Lincoln’ kozunu kullanmaya hazırlanıyor.
Ford Otosan, yeni Transit üretimi dolayısıyla yapacağı 630 milyon dolarlık yatırımın finansmanı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) liderliğindeki sendikasyona katılan National Bank of Greece, Societe Generale, HSBC ve State Bank of India ile 150 milyon Euro’luk kredi anlaşması imzaladı.
Karsan’ın New York’taki taksi ihalesine girmek üzere geliştirdiği yüzde 100 yerli aracın perde arkasından, Jan ve Klod Nahum kardeşlerin 34 yıl önce geliştirdikleri “Çağdaş” adlı otomobilin izleri çıktı. İki kardeşin geliştirdiği “Çağdaş”ı, babaları Bernard Nahum, “Türk halkına uymaz” diye reddetti. İki kardeş, 34 yıl sonra “Karsan Taksi”yi geliştirdi.
Amerika’ya ihracatına başlanan Gölcüklü Transit Connect’i ’oyunun kuralını değiştirecek’ (game-changer) model olarak değerlendiren Ford, yeni kozunu taksi pazarında da kullanmayı planlıyor. Sektör yetkilileri Connect’in Ford’un başarılı taksi modeli Crown Victoria’nın yerini alacağını belirtirken, Ford’un Filo Direktörü Gerry Koss, "Biz de şu an bunun değerlendirmesini yapıyoruz" açıklamasını yapıyor.
ABD Başkanı George W. Bush, derin krizdeki otomotiv sektörünün mevcut şartlarda çökmeye bırakılmasının sorumlu bir eylem olmayacağını belirterek, ilgili şirketlere, reformdan geçmeleri karşılığında, toplam 17.4 milyar dolar acil kredi açılacağını açıkladı. Şirketlerin, 31 Mart’a kadar yeniden yapılanma çalışmalarına başlayıp mali açıdan yaşabilir hale gelememeleri durumunda, aldıkları kredileri iade etmeleri istenecek.
Kriz nedeniyle zor günler geçiren Ford, son 3-4 yıldır Avrupa’nın kárında büyük payı olan Ford Otosan’ın gücünü de arkasına aldı. Ford’un CEO’su Alan Mulally, ABD yönetimine sunduğu "acil plan"a, Gölcük’teki fabrikada kendileri için üretilecek hafif ticari araç Transit Connect’i de koyduklarını açıkladı. Mulally, "Bu modelin elektrikli versiyonu da ABD’ye sunulacak" dedi.
ABD Kongresi otomotiv endüstrisinin kaderini belirleyecek oylamaya hazırlanırken dışarıdan çok sayıda ses ’GM’in CEO’su Rick Wagoner görevi bırakmalı’ diyor. Senatör Christopher Dudd’ın da desteklediği bu sözler üzerine istifasını vermemiş olmasına karşın Wagoner’in koltuğuna geçebilecek olası isimler tartışılmaya başlandı.
ABD’de ’üç büyükler’ olarak anılan otomotiv şirketleri Chrysler, Ford ve General Motors, Amerikan hükümetinden ’kurtuluş’ için toplam 34 milyar dolar talep ediyor. Amerikalı CEO’lar, hükümetin desteği karşılığında yıllık 1 dolar, aylık 8.3 sent maaşa çalışmaya razı olurken, kárlı bir yılı geride bırakan Alman Porsche’nin CEO’su 160 milyon dolar ikramiyenin üzerine oturacak.