Büyük uçaklarla yapılacak seferlerin maliyetlerinin yüksekliği bölgesel jetlerin şansını arttırdı. Birçok havayolu bölgesel jet uçaklarına ağırlık vermeye başladı. Ne yazık ki, pazarın iki büyük oyuncusu Airbus’ta Kanada imalatı A2209 ve Brezilyalı uçak imalatçısı Embraer uçaklarının büyük kısmında, Pratt&Whitney’in pazarı alt üst eden sorunlu motorları kullanılıyor. Bu motorlar yüzünden A322-321 ailesinin Neo serisinden çok sayıda uçak hala yerde.
#AirbusAvrupalı havayolu şirketleri 2022 yılı yaz aylarından önemli kârlar bekliyorlardı. Pandemi dönemindeki zararların eriyeceği tahmin ediliyordu. Ama öyle olmadı. Ufukta mali yapıda hızlı bir düzelme de görülmüyor. Türkiye’de ise beklenenden fazla doluluk var. İptal edilen uçuş nokta sayısı da yok denecek kadar az.
#Avrupaİtalya'nın en büyük havayolu şirketi Alitalia'ya düşük maliyetli yolcu taşıyan Ryanair de talip oldu. Mayıs ayında iflas başvurusu yapan ve satış kararı verilen Alitalia'yı almak isteyenler arasında EasyJet, Aer Lingus'un sahibi IAG, Delta ve Air France da var.
#RyanairCorendon Grup Finans Koordinatörü Melik Yetim, “Corendon'un Hollanda merkezli havayolu firması Dutch Airlines, KLM ve Transavia'nın satılmasıyla ülkenin tek yerli firması haline gelirken, Türk karşıtı Hollandalıların bile tercihi oldu” dedi.
Tasarruf politikası çerçevesinde geçen ay çalışanlarının ve uçaklarının sayısını üçte bir oranında azaltacağını açıklayan Swiss International, bugün de Ekim ayında başlayacak kış sezonunda seferlerini ve çalıştığı hatları dörtte bir oranında azaltacağını bildirdi.