Koronavirüs’ün (COVID-19) görülmeye başladığı ilk günden itibaren, salgına koruyucu ekipman ve tıbbi malzeme üretimiyle talebe cevap verebilmek için imkanlarını kullanan 3M, bu alandaki üretim kapasitelerini tüm dünyada artırdı. Şirket, Türkiye'de sağlık sektörünün maske talebini karşılayabilmek adına, Nisan 2020 itibarıyla FFP1 ve FFP2 solunum koruma maskelerin üretimine başladı. 3M Türkiye bu kapsamda ayda ürettiği 1 milyon 200 bin maskeyi, öncelikle sağlık sektöründe kullanılmak üzere Türkiye iç pazarına sunacak.
#3MYetenek savaşları arttıkça şirketler işveren markası stratejilerine daha çok dikkat etmeye başladılar. Araştırmalara göre günümüzde ücret ve yan haklar halen bir çalışanı şirkete çeken en önemli etken. Ancak, bir yeteneği şirkette tutma söz konusu olduğunda işveren markasının yüksek olması büyük önem taşıyor.
#İşveren Markası3M Türkiye, İTÜ Çekirdek’in binlerce başvuru arasından süzülen, birbirinden iddialı girişimcileri ile bir araya geldi. Projelerini 3M şirket yetkililerine sunan girişimciler, 3M Müşteri İnovasyon Merkezi’ni de gezerek 3M Bilimi’ni tanıma fırsatı buldular.
#ÜniversiteTüketici ürünlerinden endüstriyel ürünlere pek çok alanda faaliyet gösteren 3M, 2018’de Great Place to Work’ten ödül aldı. Çalışanların en çok beğendiği uygulamalarının esnek çalışma olduğunu söyleyen İK Müdürü Ceyla Beller Özgün, diğer şirketlerden farklı olarak tek bir gün belirlemediklerini, çalışanların kendi ihtiyaçlarına göre istedikleri zaman esnek çalışabildiklerini söylüyor. Çeşitliliğin de önem verdikleri diğer bir konu olduğunu söyleyen Beller, “Kendine benzeyeni değil, farklı olanı şirkete almalı” diyor.
#3M TürkiyeGebze Teknik Üniversitesi, girişimcilik ekosisteminin önemli güncel sorunlarını düzenli olarak tartışmaya açtığı Girişimcilik Zirvesi’nde, bu yıl teknolojik dönüşümün iş dünyasında hızla yayılmasına vurgu yapmak için “Dönüşümü yönet, geleceği inşa et” temasını değerli paydaşların katılımlarıyla kamuoyunun dikkatine sunuyor.
#Dijital Dönüşüm3M ,70 ülkede, 60 bin ürünle faaliyet gösteriyor. Türkiye’de ise 1987’den beri operasyonlarını sürdürüyor. Tüketici ürün grubu, elektronik & enerji grubu, sağlık bakım ürünleri grubu, endüstri ürünleri grubu ve güvenlik & grafik çözümleri grubu olmak üzere 5 ana iş grubunda faaliyet gösteren şirketin Türkiye’de 500 çalışanı var. Çalışanlarının yüzde 33’ü kadın, beyaz yakada bu oran yüzde 40’a çıkıyor. Kadın çalışan sayısını arttırmak için hem Türkiye’de hem de globalde çalışmalar yürüttüklerini söyleyen 3M Türkiye İK Direktörü Öznur Başaran, “Global olarak 2025’te hedef üst yönetim pozisyonlarında çeşitlilik içeren yönetici sayısını ikiye katlamak” diyor.
#3MHer sabah işe gitmek için erkenden yollara düşüp trafikte saatlerimizi geçiriyoruz. Sürekli dur-kalk, korna sesleri ve binlerce araçla birlikte ofise ulaşmaya çalışıyoruz. Vardığımızda da enerjimizin bir kısmını çoktan harcamış, bitkin bir şekilde yeni güne başlıyoruz. Akşam eve dönerken de durum farklı değil. Bütün günün yorgunluğu üzerine yine adım adım ilerleyen bir trafik yüzünden eve ya da gideceğimiz yere ulaşana kadar sinir hastası oluyoruz. İstanbul gibi büyükşehirlerin trafik sorunun çözülmesi zor. O nedenle şirketlerin çalışanlarına bu konuda kolaylık sağlaması gerekiyor. Çalışanları trafikte zaman kaybetmesin diye onlara bisiklet hediye eden de var, ofise gelme zorunluluğunu kaldıran da...
Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu. Yeditepe Üniversitesi’nde MBA yaptı. 3M Türkiye Otomotiv Birimi’nde Satış Temsilcisi, Reklam Ürünleri Bölümü Ülke Direktörü olarak çalıştı. Satış ve Pazarlama Operasyonları bölümüne yönetici olarak atandı.
ODTÜ Mekanik Mühendisliği mezunu. Chalmers Üniversitesi’nde İnovasyon Yönetimi ve Ekonomisi alanında yüksek lisans eğitimi aldı. TEMSA Global’de İş Geliştirme ve Teknoloji Yönetimi Uzmanı olarak çalıştı. Pazar Geliştirme Müdürü olarak KordSA Global’de görev aldı.