ANKARA’da Toyota’nın Akota bayisinden 22.3.2009 tarihinde araba almak istedim. Eda isimli satış elemanı bizimle ilgilendi ve bizi bir tane arabamız kaldı, dedi.
Biz de o gün 400 TL kapora verdik. Bize önce ay sonuna kadar parayı tamamlayabilirsiniz, dedi. Sonra 24.3.2009’da arayarak parayı tamamlayın hesapları kapatacağız diyerek paranın kalanını istedi. Anlaşmamız 33.700 TL idi. Biz bu duruma şaşırdık. Elimizdeki 5.000 TL’yi o gün götürdük. Paramızın vadesinin iki gün sonra dolacağını zaten ay sonuna kadar getirebilirsiniz dediklerini hatırlattık. Bize zam yapılacağı konusunda bir duyum aldıklarını onun için hesapları kapatacaklarını söylediler. Biz de yarın kalanını getirelim, dedik. Ertesi gün parayı verdik. O gün zam gelebilir ama size bunu yansıtmayacağız, dediler. Zaten o gün için bir zam yoktu ve zam olursa bunu kabul etmeyeceğimizi söyledik.
Bir hafta sonra bizi arayarak arabaya cüzi bir zam geldiğini ve kendi ellerinden gelen bir şey olmadığını söylediler. Gidip görüştük, bizden neden hemen parayı kapamamızı istediklerini, parası peşin ödenmiş ürüne zam gelemeyeceğini söyleyerek itiraz etttik. Hatta yetkili biriyle görüşmek istedik ama burada yok diye görüştürmediler.
Araba 16.4.2009’da geldi ve bizden 1.300 TL daha para istediler. Arabayı 18.4.2009’da teslim aldık. Bu farkı vermek istemedim ama o zamanda arabayı veremeyeceklerini söylediler. Müdürle görüştüm ve itiraz ettim. Bu zammın kendilerinden kaynaklanmadığını söylediler. Hatta arabadan 300 TL kazandıklarını (bir beyaz eşya satıcısının bir üründen kazancı bu kadar olabilir!) anlattılar. Bunu söyleyen genel müdür Hakan Ercan’dı. Ben hakkımı arayacağımı söyledim ve istemeyerek bu parayı verdim. Sonra bir arkadaşım bu konudaki yazınızı gönderdi. (İzmir’den Petkim eski Genel Müdürü, Makine Y.Mühendisi Mehmet Sedat Ertunç’un, aynı konudaki şikayetine (11.4.2009) ve Toyota İzmir bayii Borovalı firması sahibi Selçuk Borovalı’nın ilgisiyle (23.4.2009) Toyota aracı zamsız fiyat ile verdi.) Ben de aynı mağduriyeti yaşadım. İnanın bir türlü bu haksızlığı kabul edemiyorum.
M.Selahattin KIN
skin@hacettepe.edu.tr
Tutturabildiğine satış da yapılıyor
TOYOTA Ankara bayisi Akota’dan 2006 yılında sıfır olarak aldığım aracımı değiştirmek amacıyla satmaya karar verdiğimde aracımın sol ön çamurluk, sol ön ve sol arka kapısının boyalı olduğunu öğrendim. Aracımın tek kullanıcısı olmam ve böyle bir hasarım ve boyama işlemini yaptırmadığımından, aracımın sıfır olarak satıldığı dönemde boyalı olarak satıldığı kesindir. Bununla ilgili olarak ilgili firma yetkilisi boyanın fabrika çıkışlı olduğunun ispatının mümkün olmadığı belirtilmiş ve boyanın orjinal olduğuna dair yazı da vermekten kaçınmıştır.
Bununla birlikte araç kullanım kitapçığında boya kalınlığı ile ilgili hiçbir bilgi de yer almamaktadır. Her ne kadar aracımı fabrika çıkışlı olarak boyalı olduğunu kabul etmeden alarak sorunu çözmeye yardımcı olsa da aracın durumu satış aşamasında bildirilse belki ben almayacak veya indirimli alacaktım. Ayrıca satış aşamasında bu durumu öğrenmeyecek, aldatılan ve satarken aldatmaya çalışan biri durumuna da düşmeyecektim. Tüketici dostu olduğunu belirten Toyota gibi bir firma bunu yapmaktan çekinmiyorsa gerisini maalesef düşünmek bile istemiyorum. Hele ki araç satışının patladığı bu dönemde tutturabildiğine satış felsefesi nedeniyle bu tür olayların daha da artabileceğini düşünüyorum. Bu nedenle gazete köşenizde bu yazıya yer vermeniz en azından araç almayı düşünen müşterilerin temkinli yaklaşmasını ve aldatılmasını önleyebilir diye umut ediyorum.
Dr. A.Serdar TELLİOĞLU
KISA... KISA...
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi bahar şenliği sanatçılar; Volkan Konak, Bengü, Sagopa Kajmera &Kolera’nın katılımıyla 15-17 mayıs tarihlerinde üniversite Söğütözü Kampüsü’nde.