Paylaş
Ankara–İstanbul Ayaş üzeri hızlı tren demiryolunun 1. etabı olan, Sincan–Çayırhan 85 km demiryolunun yüzde 75’i bitmiş olup geri kalan yüzde 25 demiryolu yapımı için tespit edilen 150 milyon TL‘nin Bakanımız kendi bütçesinden temin edeceği sözünü vermiştir.
Ayaş üzeri hızlı tren demiryoluna bugüne kadar bir milyar dolara yakın para harcanmıştır. Birinci etabın yapılması, ikinci etabın yapılmasına büyük derecede hız kazandıracaktır.
Demiryolunun Sincan–Arifiye arası birinci etabı 85 km. yapıldığında; Ankara–İstanbul arası demiryolu çok kısalacak ve 416 km olacak; aynı zamanda geri kalan ve yapılmayan 175 km’lik, Sincan–Arifiye arası demiryolu yapımı içinde dış finansman kaynağında da müşteri talepleri aşırı derecede artacaktır.
Ulaştırma Bakanlığımız Ankara metrolarının yapımını üslenmeleri ile ağır olan hizmetlerine; ağır bir yük daha eklenmiştir. Bakanlık olarak, hedef 2023’de demiryollarında yapılması ön görülen 20 maddeden biri 10.000 km hızlı tren demiryolu ile 4.000 km konvansiyonel ana hat demiryolu yapacağını planlamıştı. Ana hat demiryolu yapımlarının aksamaması dileği ile vatandaş olarak 85 km’lik Sincan–Çayırhan demiryolu yapımının son durumu nedir? Şahsi kanaatimi dile getirdim.
Burhan DURDU- Emekli Kontrolör- YENİMAHALLE
Taşımacılıkta insana saygı
KENDİSİNİ ‘sade emekli vatandaş’ olarak tanımlayan Osman Bahadır anlatıyor:
Aşağı Ayrancı paralı özel otobüsleri fazla sefer yapabilmek adına koyun taşırmış gibi insan taşıyorlar. Hiç bir trafik lambasına uymuyorlar, insanlar daha kapıda iken sonuna kadar gaza basarak kalkış yapıyor ve yaşlı insanların etrafa saçılmasına sebep oluyorlar. Son derece süratli araç kullanıyorlar. Araçtan inerken herkes kurtulduğuna şükrediyor ama maalesef başka seçeneği olmayanlar tekrar onları kullanmak zorundalar.
Lütfen Kızılay-A.Ayrancı arası otobüslere bir trafik müfettişi binmesini sağlayın. Kurtarın bizleri bu kalitesiz anlayıştan.”
‘Çakar lamba’lılar kimseyi dinlemiyor
Ülkemizde her sektorde imtiyazlılar yaratılmaya basladı.Bu imtiyazlardan olmaması gereken en onemli madde trafik... Maalesef bunu da becerdik. Trafik’de ‘çakar lamba’ modası başladı.
Milletvekilleri, eşleri, burokratlar bunları kullanmaya basladı. Korkudan trafik polisi cevirip sorgu bile yapamıyor. Oysa trafik konusunda en hassas ülkelerden birisi olmalıyız. Çünkü Türk insanı araba sürmeyi bilmiyor. Eğitimi çok zayıf. Kazaların önune nasıl gecebiliriz?
“Bir an önce sürücü kurslarımızın sayısı olabildiğince azaltılmalı ve denetleme gücü yüksek, merkezi bir sisteme geçilmeli. Herkes çıtası çok yüksek bir ehliyet alma sürecinden geçmeli ve gerçekten araç kullanma bilinci/yetisine ulaşanlar ehliyetlerini alabilmeli. Trafik kazalarını önlemede bence atılması gereken ilk adım bu olmalıdır. İstediğimiz kadar cezaları artıralım, istediğimiz kadar yolları/araçları mükemmelleştirelim, sürücüler eksik olduğu sürece kazalar devam edecektir. Sürücü üzerinizde en fazla yaptırımınız olan dönem ona araç kullanma ehliyeti verinceye kadardır. Bu sürecin geliştirilmesi için harcanacak çabanın getirileri, bu süreçten sonrakiler ve diğer etkenlere (yol/araç) harcanacak çabanın getirilerine göre çok daha gözle görülür olacaktır inancındayım.
Nejat TEKİNER
Biliyor musunuz
TMMOB İnşaat, Mimarlar ve Makina Mühendisleri Odalarının, ODTÜ’de yaşanan ‘polis şiddetini ve gözaltıları’ kınayan bildiriler yayınlayarak “Onlar bizim çocuklarımız... Hiçbir muhalif sese tahammülü olmayan AKP İktidarının, tüm anti-demokratik uygulamalarını, baskı ve zorla toplumun susturulmaya çalışılmasını kınıyor, kamuoyunu ve üyelerimizi bu konuda duyarlı davranmaya çağırıyoruz” dediklerini...
////
Paylaş