Ama elbette hayvanları sevmek de yeterli değil.
Kapı önüne bir kap su ve mama koymak tüm sorunları çözmüyor.
Herhangi bir sebeple yaralanan hayvanların tedavisi, daha doğrusu tedavi edilecek yere güvenli bir şekilde ulaştırılması büyük önem arz ediyor.
Bu anlamda Bursa Büyükşehir Belediyesi, çok önemli bir hizmeti devreye soktu.
Patili dostların hizmetine 3 adet haybulans devreye sokuldu Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından.
Bu çok büyük bir hizmet.
“İçmiyorum” diyen biri de sanırım günde en az 5-6 bardak çay içiyordur.
Ben tiryakiyim mesela.
Hem Türk kahvesini hem çayı çok severim.
Günde kaç bardak içtiğimi yazmayayım şimdi.
Ramazanda azalma olmadı, günlük açığımı iftar sonrası sahura kadar fazlasıyla kapatıyorum.
Sadece Türk kahvesi teke düştü.
Kimi, dernek ve STK gücüyle ön plana çıkmaya çalışıyor.
Kimileri kadın ve genç kontenjanı kullanma derdinde.
Aynı partide uzun süredir siyaset yapanlar da tabanın iteklemesiyle seçilecek bir yerde yer bulma telaşında.
Adaylık başvurusu yapanlar arasında yakından tanıdığım, adamlıklarına “şahitlik” edeceğim isimler de var.
Yavuz Aman...
Eski meslektaşım.
Şimdi mesleği yapmıyor ama zamanında kalemi keskindi.
1990 yılından beri aktif, 1995 yılından beri de profesyonel olarak gazetecilik yapıyorum, hiç bu kadar sessiz ve sönük bir seçim süreci hatırlamıyorum.
Eski dönemde olsaydık, davetlerden başımızı kaldıramazdık.
Hani derler ya “Nerede o eski ramazanlar?”
Aynı şeyi bu seçim süreci için de söyleyebiliriz; “Nerede o eski seçimler?”
İşin latifesi bir yana, bu seçim kampanyaları çok teknolojik olacak.
Öncelikli nedeni yaşadığımız deprem ve ardından gelen sel felaketi.
Öyle şarkılı türkülü mitingler düzenlemek hiçbir partinin içinden gelmiyor.
Gaziantep’in Nurdağ ve Hassa ilçesinden sonra Hatay’da karşılaştığımız manzara karşısında resmen nutkumuz kesildi. Her yer enkaz, her yer moloz yığını. Depremin fazla hasar verdiği Hatay’ın sorumluluğu ise Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne verilmiş. Yani tabiri caiz ise Hatay’ı ayağa Bursa kaldıracak.
Evet askerliğimi tam 28 yıl önce 39 Mekanize Tugay Komutanlığı 2. Hudut Alayı’nda yapmıştım. Hatay ile ilgili hiç olumsuz bir anım olmamıştı. Tam tersine hep güzel hatırladım Hatay’ı. Genelde insanlar askerlik yaptıkları kentleri bir daha görmek istemezler ama ben yakın olsaydı mutlaka tekrar görmeye giderdim Hatay’ı. Görevim gereği neredeyse her gün İskenderun’a gidiyordum, birliklerinin denetlenmesi için sınır ilçelerine de gitmek nasip olmuştu. Askeri çok severlerdi mesela Hatay’da. Çarşı iznine çıktığımızda, lokantalarda, kafelerde, pastahanelerde ikramlar yaparlardı Arap aksanlı güzel kalpli insanlar. Yıllar evvel tezkere alıp evime dönerken hiçbir buruk anım yoktu Hatay ile ilgili. Ama bu kez gördüğüm manzara sonrası, kalbim buruk ve hüzünlü bir şekilde ayrıldım güzel Hatay’dan.
MOLOZ YIĞINLARI
HER yer yıkık, her yer toz duman. Yıkılan binaların moloz yığınlarının arasında kalmış aile fotoğrafları, oyuncaklar, çocuk patikleri ve diğer hatıralar insanı duygulandırıyor doğal olarak. Öyle de şikâyetçi değiller sanıldığı gibi. Şükür sahibi insanlar Hataylılar. Devlete de yardım edenlere de yürek dolusu dua ediyorlar. Tüm yaşadıkları olumsuzluklara inat, yanlarına gittiğinizde gülümseyerek “Hoş geldiniz” dediler. Nurdağ ve Hassa yıkılmıştı ama Hatay için “yerle bir olmuş” değimini kullanmak mümkün. Gördük ki Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin katkıları oldukça büyük. Bölgede konteyner kentlerin kurulması, bölge halkının yiyecek, içecek, barınma ve diğer hayati ihtiyaçlarının karşılanması için çalışmalar yoğun bir şekilde sürüyor. Ve gördük ki bölgenin normalleşmesi için Türkiye’nin dört bir yanından yardımlar hâlâ bölgeye ulaşıyor.
NÜFUSA GÖRE EN FAZLA CAN KAYBI NURDAĞ’DA
Bursa Büyükşehir Belediyesi Deprem Riskini Azaltma ve Önleme Planlaması Projesi ile kentsel dönüşüm ile ilgili planlanan çalışmaları aktarmıştık.
Aktaş ve ekibi vakit kaybetmeden harekete geçti.
Önemli toplantılar yapıldı ve 1 yıl gibi kısa bir sürede tüm kentteki binaların risk durumu uzman ekiplerce tespit edilecek.
HIZLI ÇÖZÜM
Zaten Altıparmak, ovanın önemli bir kısmı ve 1050 Konutlar’ın durumu net olarak biliniyor.
Önce tespit ve ardından hızlı dönüşüm.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da bir kaç gün önce kentsel dönüşüm ile ilgili “Kaprislerle kaybedecek vaktimiz yok” demişti.
Ama elbette bu sadece Bursa’nın sorunu değil.
Tüm Türkiye’nin hatta tüm dünyanın ortak sorunu.
O nedenle aslında hızlı ulaşım dünya genelinde toplu taşıma ile ölçülür.
Yani kentin bir uçundan diğer ucuna toplu taşıma araçlarıyla gittiğiniz süre önemli.
Ancak özel araçlarla ulaşımı da gözardı etmemek lazım.
Avrupa’nın en büyük navigasyon sistemleri firması olan Hollanda merkezli TomTom firması 2022 yılına ait trafik sıkışıklığı sıralamasını açıkladı.
İlginç veriler var açıklamada.
TÜRKİYE’DE GAZİANTEP ÖNDE
Bazı bölgelerde enkaz kaldırma çalışmaları başladı bile.
Ve bu kaldırılan enkazda demir ve beton kalitesinin ne kadar düşük olduğu...
Bazı kendini bilmezlerin giriş katlarındaki kolonları yer kazanmak için kestikleri...
“Deprem yönetmeliğine uygun” ilanıyla satılan apartmanların yerle bir hale geldikleri...
Gün gibi ortada.
Yani Yalova ve Düzce depremlerinden ders almamışız.
Yani “Aman ne olacak” demişiz.