Paylaş
EKOL Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, intermodal taşımacılık çerçevesinde çalıştığı Ro-Ro şirketine 2012 Ekim’inde öneri götürdü:
- İstanbul’dan Trieste’ye (İtalya) giden gemilere konteynerler tek katlı yükleniyor. Konteynerleri üst üste koyalım. Geminin kapasitesi buna uygun. Tek seferde aynı yakıtla daha fazla konteyner taşınır.
Ro-Ro şirketi yönetimi inceleyip yanıtını verdi:
- Şu anda iki katlı konteyner işine giremeyiz.
Musul, aldığı olumsuz yanıt üzerine Ekol olarak Ro-Ro gemisi işine girme kararı aldı:
- Önce kiralama yöntemiyle ilk 2-3 gemiyi devreye sokmak istedik. Görüştüğümüz şirket, “Elimizdeki 3 gemiyi satmayı düşünüyoruz” dedi. Biz de satın alma opsiyonlu kiralama yaptık. Böylece Hatche, Paqize ve Qezban adını verdiğimiz 3 Ro-Ro gemisiyle 12 Ocak 2013’te seferlere başladık. Daha sonra, iki katlı konteyner önerimize yanaşmayan Ro-Ro şirketi de aynı yönteme geçti.
Trieste’den başlayıp, Villach (Avusturya), Münih ve Köln’e (Almanya) uzanan otobüs-tren yolculuğu yapıp, Ekol’ün intermodal taşımacılık sisteminin izini sürdük. Musul’a Ekol Logistics yöneticileri Eyüp Soner, Selim Cengiz, Murat Boğ, Eşber Horasan, Erdem Özsalih, Serdar Ügüt, Oliver Schuhbauer, Mirace İrem Koyuncu, Greeneks’in patronu ve Ekol’e bağlı Alternative Transport’un Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Yılmaz ile MK Trans Lojistik’in patronu Metin Dürür eşlik etti.
Musul, Trieste Limanı’ndaki işletmeci EMT’nin sahibi Francesco Parisi’yi işaret etti:
- 2008’de Ekol olarak günde 1 blok tren kaldırabileceğimizi söylediğimizde inanmadı. Şu anda günde 3 blok tren kaldırıyoruz.
Trieste’den 2-3 saatlik otobüs yolculuğu sonrası vardığımız Villach’ta Ekol’ün blok trenine bağlanan iki vagona geçtik. 8 saatlik Villach-Münih yolculuğu başlarken iki lokomotifi gösterdi:
- Bu trene 32 treyler yüklü aynı sayıda vagon bağlı. 10 biner beygir gücünde iki lokomotif çekecek. Hızımız 120 kilometreyi bulacak.
Yolda vagonlara dikkat çekti:
- 2 bin 500 treyler, 800 çekicimiz var. Sadece karayolu taşımacılığı yapsak, 1500 çekiciye daha ihtiyacımız olacaktı. İntermodal sistemle, 7 bin kilometrelik Avrupa yolculuğunun karayolu bölümünü 2 bin kilometreye düşürdük. Yolun çoğu Ro-Ro ve trenle geçiyor. 1500 çekiciye 150 milyon Euro’luk yatırım yapmaktan kurtulmuş olduk.
Sistemin sağladığı bir başka tasarrufa değindi:
- 2013’te intermodal taşımacılık sayesinde 31 milyon litre dizel tasarrufu sağladık. Ayrıca doğaya 61 milyon kilogram daha az karbondioksit salmış olduk.
Paqize, Qezban, Hatche’ye Fadiq ve Ayshe eklenecek
Geminin adınının Kezban’ın İngilizce yazılışı olduğunu görünce Ahmet Musul’a nedenini sorduk:
- Kezban, Hatice, Pakize... Geleneksel Türk kadını isimleri. Biz de onların İngilizcelerini gemilerimize verdik. Paqize, Qezban, Hatche... Fadiq ve Ayshe de gelecek.
Trieste’de 2 saatlik turdan sonra yeniden otobüsle bu kez Avusturya’nın Villach kentine doğru yola koyulduk. Geceyi Villach’ta geçirip, sabah 08.00’de gara yöneldik. Trieste’den trene eklenen iki yolcu vagonuna yerleştik. 8 saatlik Villach-Münih yolu boyunca Musul ve ekibiyle sohbet ettik. Musul, bu sistemin ihracat-ithalatta süreyi kısalttığını vurguladı:
- Avrupa’ya 20 günü bulan bir sefer, Ro-Ro ve trenle ortalama 12 güne indi. Aldığımız AEO (Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası) ile hızlanan gümrükleme işlemi, Avrupa’ya gidiş-dönüş süresini 9 güne kadar indi.
Manş Tüneli'nden blok tren geçirecek
Ahmet Musul, Trieste sonrası İngiltere’ye giden araçların 2-3 gün kaybettiğini vurguladı: Önümüzdeki dönemde Manş Tüneli’ni kullanarak intermodal sistemi İngiltere’ye kadar uzatmayı planlıyoruz. Avrupa’da ilk blok treni biz Manş Tüneli’nden geçireceğiz.
Cengiz Topel’den hava kargo seferi başlatacak
AHMET Musul, intermodal taşımacılığa geçerken 100 milyon, Ro-Ro’ya girerken de 75 milyon Euro yatırım yaptıklarını belirtti: - 9 ülkede depo ve merkezimiz var. 2013’ü 367 milyon Euro ciroyla kapattık. Bu yıl 460 milyon Euro hedefliyoruz.Hava kargo planını açtı:
- Kocaeli Cengiz Topel Havaalanı’nda düzenli kargo seferleri başlatmak üzere hazırlık yapıyoruz.
Paylaş