Paylaş
Şirketin avukatları devreye girdi, “korsan”ın Denizli’deki bir kredi kartı sahibin başına dert açtığını saptadı. Olay şöyle gelişti:
- İstanbul’un Avrupa yakasındaki bir müşteri, yetkisi olmayan bir ödeme noktasına (korsan) gidip elektrik faturasını yatırdı. Korsan işlemci, müşteriden fatura bedelini aldı, parayı kendi kasasına attı. Sonra o müşterinin CLK Boğaziçi Elektrik Perakende Satış’a olan borcunu çalıntı kredi kartı bilgisiyle ödedi. Kredi kartının sahibi Denizli’de bulundu.
CLK Boğaziçi Elektrik Perakende avukatları savcılık aracılığıyla Denizli’deki kredi kartı sahibine ulaştı, şu yanıtı aldı:
- Böyle bir fatura ödemesi yapmadım.
Şirket, faturasını “korsan”a yatıran müşterisinin ödemesini kabul etmedi:
- Paranızı “korsan”a kaptırmışsınız. Bize elektrik borcunuz duruyor. Ödeme yapmazsanız elektriğiniz kesilir.
CLK Boğaziçi Elektrik Perakende Satış A.Ş. CEO’su İbrahim Gümüşlü, İstanbul’un Avrupa yakasındaki 4 milyon müşterinin 1.4 milyonunun bizzat ödeme noktasına fatura ödemesi yaptığını belirtti:
- Şirketimizin 228 tane ödeme noktası var. Ayrıca banka ve yetkili kurumlar dışında bir noktaya, yani “korsan”a parasını kaptıran müşterilerimizin sayısı 200-400 bin arasında değişiyor. Faturasını yetkisiz noktalara yatıranların akibeti, anlattığım olaydaki gibi oluyor. Parayı yatırmış olsa da, biz o faturayı ödenmiş kabul etmiyoruz.
“Korsan”ı anlamanın belirleyici yanına dikkat çekti:
- Bizim tahsilat noktalarımız asla komisyon almaz. Fatura bedeli neyse onu alır. Banka ve diğer yetkili kurumlar da aynı şekilde davranır. “Korsan” olan müşteriden bir de 1-3 lira komisyon alır. Müşterilerimiz bu tür noktalara faturasını yatırmasın.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) bu yılın başından itibaren “ödeme noktası”nı da “lisans”a bağladığını vurguladı:
- Başta BDDK olmak üzere tüm yetkili kurumlar ve biz, “korsan”a karşı ciddi mücadele yürütüyoruz. Vatandaşlarımızın da bu konularda dikkatli olması gerekiyor.
400 bin abone, ayda 100’er lirasını “korsan”a kaptırsa, aylık toplam 40 milyon lirayı buluyor...
Yılda 480 milyon liraya ulaşıyor...
Elektrik kaydını yaptırmayan cezasını çeker
CLK Boğaziçi Elektrik Perakende avukatları, bir süre önce Erdek’te (Balkıesir) yaşayan yaşlı bir kadını aradı:
- İstanbul Cihangir’deki evinizin elektrik borcu yıllardır birikmiş. Hukuki işlem başlattık.
Yaşlı kadın şaşırdı:
- Ben o evi 45 yıl önce sattım.
Avukatlar ısrar etti:
- O evin elektrik abone kaydı üzerinizde görünüyor. Borcu sizden tahsil edeceğiz. Ödemezseniz icra takibi başlar.
Yaşlı kadın İstanbul’da bir şirketin üst düzey yöneticisi olan oğluna durumu bildirdi. Kadının oğlu da CLK Boğaziçi Elektrik Perakende Satış CEO’su İbrahim Gümüşlü’ye ulaştı:
- Annem sizin yüzünüzden heyecandan ölüyordu. Nedir bu olay?
Gümüşlü, yaşlı kadının abonelik kaydını bitirmediğini, sonraki tüm kiracıların aynı abonelik üzerinden elektrik kullandığını vurguladı:
- Evden ayrılanın aboneliği sonlandırması, yeni taşınanın kendi üzerine alması gerekiyor.
Birikmiş borca çözüm üretildi, yaşlı kadın rahat nefes aldı.
Gümüşlü, bu olayı anlatıp uyardı:
- Elektrik aboneliğini üzerine almayanlara karşı daha radikal olacağız. Önce ikaz edip, sonra elektriği keseceğiz.
Ayda 250 bin abonenin elektriği kesiliyor
İBRAHİM Gümüşlü’ye CLK Boğaziçi Elektrik Perakende ekiplerinin özelleştirmeden bu yana 3 kez kapıma dayandığını söyledim:
- İkisinde son anda elektriği kesmelerini önleyebildik. Birinde kestiler, aynı gün içinde açtırmayı başardık.
- İhbardan sonra 1-5 gün içinde elektrik kesme yetkimiz var. Müşterimizin yüzde 82’si aynı ay faturasını ödüyor. Ayda 200-250 bin müşterimizin elektriği borç gecikmesi yüzünden kesiliyor. Tahsilat için bunu yapmak zorundayız.
Paylaş