Dünya Kupası müziğinde şampiyon yine Türkiye’den

GEÇEN yıl mayıs ayında New York’ta Umut Özaydınlı’nın Deviant Ventures (Sıradışı Girişimler) adlı şirketinin ofisine gittiğimde Brezilya’da bugünlerde gerçekleşen Dünya Kupası’yla ilgili müzik çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyordu:

Haberin Devamı

- The Coca-Cola Company’nin dünyadaki müzik organizasyonlarını Atlanta’daki merkezden yönettiğim görevimden ayrıldığım günlerde Güney Afrika’daki Dünya Kupası hazırlıkları vardı. O zaman Coca-Cola için yaptığımız K’naan’ın “Wawing Flag” şarkısı 24 dile çevrilip, 2.5 milyon satışa ulaşmış, 17 ülkede birinci olmuştu. Brezilya’daki Dünya Kupası için Coca-Cola’ya “World is ours” (Dünya bizim) şarkısını hazırladık.
Şarkının çalışmalarını 2012’den itibaren başlatmış, ilk örneklerini de ortaya çıkarmış, ilk “demo”sunu izletmişti. Brezilya’da Dünya Kupası heyecanı başladığı anda Özaydınlı’dan mesaj aldım:
- 2 yıllık çalışma sonrası ortaya çıkardığımız “World is ours”u 32 dile çevirdik. Kısa sürede 40’ı aşkın ülkede “top ten” listesine girdi.
Bu şarkı için ABD ve Brezilya’nın önde gelen bestecileriyle ön çalışmalar yaptıklarını belirtti:
- 25 civarında farklı demo izledik. Şarkıyı Los Angeles’ın önde gelen beste-prodüksiyon ekiplerinden Rock Mafia ve Brezilya doğumlu efsanevi Mario Caldato JR birlikte besteledi. Brezilya gündemde olunca perkisyon ve sambadan uzak durmak mümkün değildi. Brezilya’nın önde gelen sokak ve karnaval ekiplerinden Monobloco da ritimlere katkıda bulundu.
Dünya Kupası müziğinde şampiyon yine Türkiye’denCoca-Cola’nın Dünya Kupası kampanyasını 175 ülkeye yaydığını vurguladı:
- Şarkının ana vokallerini Brezilya doğumlu Amerikalı David Correy ve her ülkede o ülkenin önde gelen sanatçıları seslendiriyor.
Şarkının dünya listelerine girmesine dönük plan yaptıklarına işaret etti:
- ABD’de şu an en çok konuşulan sanatçılardan olan Aloe Blacc ile de aynı şarkının bir başka versiyonunu yaptık. Şarkının bu versiyonunda David Correy ve Aleo Blacc’in vokalleri yer alıyor.
Şarkıyı Dünya Kupası’nın geçen yılki 90 ülke turu sırasında gidilen ülkelerde farklı dillerdeki versiyonuyla tanıttıklarını kaydetti:
- Coca-Cola, Dünya Kupası’nın ve futbolun insanları biraraya getiren büyüsünü anlatan kampanya tasarladı. Biz de şarkının sözleri ve ritmiyle, kampanyaya anlam ve içerik katmayı amaçladık.
Şarkının ve klibinin prodüktörlüğünü kendisinin yaptığına değindi:
- Pazarlama etkinliklerinin koordinasyonunu da ben yürütüyorum.
4 yıl önce Güney Afrika’da müzikle Dünya Kupası’na damga vuran Özaydınlı, aynı başarıyı Brezilya’da da ortaya koydu.
Türkiye, futboluyla Brezilya’daki turnuvaya gidemedi ama “World is ours” şarkısıyla şu şansı yakaladı:
- Bu şarkının yapımcısı bir Türk...

Haberin Devamı

Ülker’in 3 marinası 100 milyon Euro’ya Koç’un

Haberin Devamı

KOÇ Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Tamer Haşimoğlu’nun 23 Mayıs 2014 günü gerçekleşen ihalede İstanbul Kalamış Marina’ya 664 milyon dolarlık teklifi verip, gruba ait Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm ortaklığını öne geçirirken, o gün bir başka adım daha atıldı.
Yıldız Holding’in Marintürk adlı şirketiyle işlettiği İstanbul City Port (Pendik), Göcek Village Port ve Göcek Exclusive marinalarının işletmesinin Koç Grubu’na geçmesi konusunda anlaşmaya varıldı. Devir için de 100 milyon Euro’luk bir bedel belirlendi.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’e marinaların Koç’a devrini sordum:
- Tam Kalamış Marina ihalesini kazandıkları gün biz de 3 marinayı onlara verme kararını aldık.
- Siz deniz tutkunu işadamları arasında yer alıyorsunuz. Marina işinden neden çıktınız?
- Şirketlerle duygusal bağ kurmak doğru olmaz. Marina işine yoğunlaşamayacağımız gördük. Koç Grubu o alanda olmak ve büyümek istiyor. İşlerini iyi de yapıyorlar.
Gözde Girişim’le Turkcell için Çukurova Grubu’na 1.6 milyar dolarlık kaynak sağlama operasyonuna hazırlanan Yıldız Holding, böylece sesiz sedasız marina işinden çıkma yolunu seçti.

Yazarın Tüm Yazıları