Gidiş-dönüş 599 dolarlık kampanyayla dört mevsim Amerikan rüyası Miami’ye uçabilirsiniz.
Türk Hava Yolları’nın ABD’deki 8’inci, Amerika kıtasındaki 12’nci uçuş noktası Miami seferleri bugün başlıyor. Aslında Miami, THY için yabancı bir nokta değil. THY, 1 Haziran 1999’da İstanbul-Miami hattını açmıştı. Uçuşlar haftada 3 gün karşılıklı gerçekleşiyordu. 16 yıl önce Miami seferleri
promosyonla 599 dolara satışa sunulmuştu.
THY iki yıl Miami’ye uçtu. Ancak 11 Eylül 2001’deki saldırıların ardından başlayan kriz, özellikle Amerika pazarını vurdu. Düşük doluluk, yükselen maliyetlerle birleşince THY planladığı Miami hattının kapanışını öne çekti. Son sefer 1 Ekim 2001’de yapıldı.
YİNE 599 DOLAR
EXPO 2015 nedeniyle Milano turist akınına uğradı. Biz de bu dünya sergisini Ertuğrul Özkök, Hande ve Fatih Altaylı, Levent Erden, Levent Özçelik’le gezdik. Önemli notlar aldık...
Milano’nun dış mahallelerini sevmem. Kasvetli binalar var. Demirperdenin tekdüze, sanatsız yapıları... Barınak tipi apartmanlar... Ama kent merkezine yaklaştıkça fotoğraf değişir. Bütün zamanların sanatsal yapıları, modern zamanların mimarlarının yarışma platformu ile iç içe girer.
Keyif vericidir. Küçük lokantalar, barlar, birbirinden şık mağazalar, tasarım ürünlerinin yarıştığı vitrinler, Milano’nun marka değerini yukarı çeker.
Ama EXPO, Milano’yu zaten turist akınına uğrayan şehri rekora götürmüştür. Mayısta açılan 2015 EXPO, bu ay sonuna kadar 20 milyon ziyaretçi sayısına ulaşılacak. Üstelik bu sayının büyük kısmı 456 Euro gibi bir para vererek değişik ülkelerin pavyonlarını geziyor. Bu paraya rağmen bir Japon pavyonunun önünde bazen 2-3 saat kuyrukta bekliyorlar. Ya da geometri, statik harikası ve Afrika ağaçlarının Avrupa’nın göbeğinde bir kafa tutuşunun eseri Fransız pavyonu için de bazen bir saat harcıyorlar.
EXPO’ya milletçe kızgınız
Bu sorunun cevabı, cep telefonu veya bilgisayarlarını şarj edebilecekleri bir elektrik prizi. En çok priz hangi havalimanında?
Havalimanında uçağınızı bekliyorsunuz. Önünüzde saatler var. On yolcudan sekizinin yaptığı gibi cep telefonunuzu çıkardınız. Hatta ücretsiz kablosuz interneti de yakaladınız. Tam internete girerken o ne? Şarjınız hızla düşmüş! Muhtemelen uçuş sırasında cihaz tamamen kapanacak. İndiğinizde nasıl telefon edeceksiniz?
Seyahat sitesi kayak.com.tr’nin yaptığı araştırmaya göre, yolcuların talebi nedeniyle dünyada birçok havalimanında terminallerde elektrik prizlerinin sayısı işletmeciler tarafından artırılıyor.
Elektriğin yanı sıra USB kablolarıyla yapılan şarjlar için de noktalar oluşturuluyor. Ancak USB şarj noktalarının dezavantajı, elektrik akımının düşük kalması nedeniyle bazı telefonları veya tabletleri şarj edememesi.
Bazı havalimanları ise hızlı şarj imkânı veren ücretli nokta sayılarını artırıyor. Bozuk para veya kredi kartı ile çalışan bu cihazlar kısa sürede cihazları şarj ediyor.
Havayolları, yeni açacakları hatlarda yolcularına promosyonlu fiyatlar sunuyor. Erken biletini alan uygun fiyata uçuyor. Peki kış tarifesiyle birlikte şirketler hangi yeni noktalara uçacak, nerelere sefer artıracak?
TÜRK HAVA YOLLARI
MIAMI: THY, 14 yıl sonra Miami’ye geri dönüyor. 2001’de 11 Eylül terör olaylarının ardından seferleri durdurduğu Miami uçuşları 25 Ekim’de yeniden başlıyor. Bu hattın açılmasıyla THY’nin ABD’deki uçuş noktası sekize yükselecek. Miami’den sonra açılacak uçuş noktası ise 16 Mayıs 2016 tarihinde başlayacak olan Atlanta.
Miami hattının açılması nedeniyle THY özel bir promosyon kampanyası yapıyor. Biletlerini 13 Ekim’e kadar alanlar, ekonomi sınıfı, gidiş-dönüş, tüm vergi ve harçlar dahil 599 dolardan başlayan fiyatlardan yararlanabilecek. Kampanya biletleri ile 25 Ekim’den başlayıp 15 Mart 2016 tarihine kadar uçulabilir.
DURBAN: THY uzun yıllardır Güney Afrika’da uçtuğu Johannesburg ve Cape Town’a üçüncü bir kenti ekliyor. 5 Kasım’dan itibaren haftanın yedi günü İstanbul’dan kalkacak THY uçağı, Johannesburg’dan sonra Durban’a devam edecek. Doluluk oranlarına göre, Durban’a önümüzdeki yıl doğrudan seferlerin yapılması gündemde. Uçuşlarda Airbus A330-300’ler kullanılacak.
Bu yaz yolcular en fazla rötardan şikâyet etti.
Yanlış planlamalar, havalimanlarında son dakika bakımları derken uçakla seyahat ‘işkence’ haline geldi.
Önümüzdeki yıl THY ve Pegasus filolarına 50 yeni yolcu uçağı ekleyecek.
Bu uçaklar Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları’ndan nasıl uçacak?
British Airways’e ait Boeing 777 tipi yolcu uçağı, Las Vegas’ta kalkış için pistte hızlandı. Bir anda sol motor alev aldı. Kaptan pilot kalkıştan vazgeçti. Ya sonrası?
İngiliz Havayolları British Airways, son yılların en önemli tahliye operasyonlarından birini Las Vegas’ta yaptı. Kalkışa geçen uçağın sol motorunda başlayan yangın nedeniyle mesul kaptan pilot kalkıştan vazgeçti. Pist içinde durdu. Yangın, Boeing 777-200’ün gövdesine de yayılmış, simsiyah dumanlar gökyüzüne yükseliyordu. Kaptan pilotun talimatıyla tahliye başladı. Kabin memurları yolculardan en yakın acil çıkış kapılarına yönlendiriyordu. Motorun yandığı bölümdeki kapılar ise güvenlik nedeniyle açılmamıştı.
O gün uçak çok fazla dolu değildi. Boeing 777-200’de 153 yolcu ve 17 mürettebat bulunuyordu. Yolcular ‘slide’ olarak adlandırılan ve kapıların ağzındaki şişme kaydırakları kullanarak Boeing 777’yi terk etti.
İlk inen yolculardan bir kaçı yanan uçağın fotoğrafını çekti. Ama bu fotoğraflarda ilginç bir detay vardı. Neredeyse tüm yolcuların ellerinde ve sırtlarında kabine aldıkları çantaları, hatta tekerlekli kabin ölçülerinde bavullar vardı. Bazı yolcular ise duty free mağazalarından yaptıkları alış veriş sonrasında taşıdıkları plastik torbaları taşıyordu.
Çanta yasak
Estonya’nın başkenti Tallinn, UNESCO’nun Dünya Kültürel Mirası Listesi’ne giren Ortaçağ’dan kalan mimarisi ve daha Sovyetler Birliği döneminde ‘siber üs’ haline gelmesiyle
Baltık bölgesinin en dikkat çeken şehri.
Havalimanında sıra mı beklemek istersiniz? Yoksa işlemlerinizi internetten yapıp hemen içeri geçmek mi? Havayolu şirketleri uçuşa ne kadar süre kala online check-in işlemine izin veriyor?
Yolcuların neredeyse yarısı, uçağa binmeden önce check-in işlemlerini internet üzerinden gerçekleştiriyor veya akıllı telefonlarına havayolunun uygulamasını indiriyor. İstediği koltuğu seçiyor. Fazla bagaj ücretini ödüyor. Hatta dünyada birçok düşük maliyetli havayolu, yolculardan işlemlerini internetten yapmalarını istiyor. Online yani internetten check-in’ini yapmayan, terminalde ekstra ücret ödemek zorunda kalıyor.
Türk yolcu, bilet alırken olduğu gibi internet üzerinden check-in işlemlerinde de son dakikacı. Ya unutuyor ya da “Uçuşa kısa bir süre kala yaparım” diye geçiştiriyor. Bir de trafiğe yakalanıp son dakikada online check-in yapmak isteyenlerse havayollarının kurallarıyla karşılaşıyor. Sıra beklerken uçağını kaçırıyor.
Son 24 saate dikkat