Paylaş
Haftaya başlayacak olan İstanbul Moda Haftası’nı (IFW) Batı standartlarına yükseltmek için her yıl yeni eklemeler oluyor.
Bu sezonun ilkleri neler olacak derseniz...
Yemeklerden başlayalım.
Kurulduğu günden bu yana, Nelson Mandela, Beyonce, J-Z, Kim ve Khloe Kardashian gibi ünlülere ve devlet adamlarına özel günlerinde catering hizmeti veren Sense of Taste, şef Joshua Cohen tarafından “sağlıklı lezzet” felsefesiyle hazırlanan özel mönüsüyle IFW’de yer alacak.
IFW kapsamında kulis ekibinin özel ihtiyaçlarını gözönünde bulunduran Sense of Taste her gün yaklaşık 5 defilede yer alan modeller için günlük kalori ihtiyaçlarını karşılayan, yüksek lifli, doyurucu tariflerle kuliste hizmet verecek.
Yaban pirinç pilavı ve sotelenmiş sebze salatası, az yağlı mozzarella, mantar ve domates soslu fettucine, soya ve susam yağında çevrilmiş brokoli; marine yağsız tavuk göğsü ızgarası, közde kırmızı biber, thai noodle, tofu karışık sebzeler ve meyve salataları modeller için her gün taze olarak hazırlanacak.
Yemekler sadece zeytinyağı ve ayçiçeği yağı kullanarak pişirilecek. Tavada veya kızgın yağda kızartılmayacak; haşlama, kaynar suda pişirme, kendi suyuyla kısık ateşte pişirme, fırınlama gibi en sağlıklı pişirme yöntemleri tercih edilecek.
Sense of Taste servis kadrosu, her yemeğin porsiyonunun boyutlarını belirlenen kalori içeriği ile aynı hizada tutmak için kontrol edecek.
Telaşlı kulis ortamında yemeği kaçıranlar için sürekli sebze çorbası ve taze meyve bulundurulacak.
Sense of Taste, VIP ve basın odası için oluşturduğu Türk ve dünya mutfağının lezzetlerini bir araya getiren mönüsü ve lounge alanında hizmet vereceği kafesiyle de buluşma noktası olacak.
Ve bu yıl ilk defa defilelerin gerçekleşeceği çadırın içi bir mimar tarafından tasarlandı.
Mimar Leyla Gök “Önceliğim insanların iyi vakit geçirebileceği ve genel ihtiyaçlarının en iyi şekilde karşılanabileceği, göze hitap eden bir mekan yaratmaktı. Bunun için sirkülasyonun hızlı olduğu bir ortamı olabildiğince sadeleştirerek doğru çözümlere ulaştığımıza inanıyorum” diyor.
Çadırın içi beyaz branda olduğundan, mekanla ilişkilendirme amaçlı olarak beyaz ahşap malzeme kullanıldı.
Katılımcıların çoğu genç hedef kitleden oluşuyor. İstanbul’un gençliğinin kalbi burada atıyor. Moda yazarları, moda muhabirleri, bloggerlar burada. Dolayısıyla Gök, oturma gruplarındaki renklerle mekana enerji katıp iç görsellerle de mekanı hareketlendirmek istemiş.
Avrupa’nın önemli moda satın almacıları, basın mensupları etkinlikte yer alacağı için bilhassa Avrupa’da yapılan tüm moda haftaları üzerinde detaylı çalışmış Gök.
“Fakat fikri oluştururken ihtiyaç, konsept, ilhamdan çok mekan kurgusunu fonksiyon şekillendirdi. Ayrıca insanların yeme-içme, sohbet etme gibi ihtiyaçlarını maksimum şekilde karşılamayı amaçlayarak kurguladık” diyor.
Çadır içinde vestiyer, bar, rahat oturma alanları, sponsor standlarının bulunduğu çeşitli bölümler, VIP lounge ve basın lounge’u yer alıyor.
Ayrıca, bu yıl ilk defa lounge’da bir DJ sürekli olarak çalıyor olacak. Tasarımcı Sena Çevik Köse, IFW’ye özel çanta tasarlıyor. 4 gün boyunca IFW hakkında tüm bilgileri alabileceğiniz Fashion Forward gazetesi çıkarılacak.
Avrupa’daki moda haftalarının podyumlarında tercih edilen özel podyum ışığı Tungsten kullanılacak.
Yine Londra, Milano, Paris moda haftalarında olduğu gibi oturma organizasyonu isme özel ve numaralı olarak hazırlanıyor.
Paylaş