Maceraperestlerin markası

Macera, serüven, arazi, 4x4 gibi kavramların aklınıza getirdiği otomobil markaları neler? İlk sayacağınız markalar arasında büyük olasılıkla Land Rover da yer alacaktır.

Haberin Devamı

Land Rover, Jeep markasından sonra ikinci en eski dört çekişli otomobil markası. İlk kez 1948 yılında Rover Company tarafından üretilen otomobilin ismi olan Land Rover, takip eden yıllar içersinde Defender, Discovery, Freelander ve Range Rover gibi farklı dört çekişli modelleri içeren bir markaya dönüşmüş.

Doğuşundan itibaren birkaç kez el değiştiren şirket ve marka Haziran 2008 tarihinden bu yana Hintli otomobil ürreticisi Tata Motors’un bir parçası.

II. Dünya Savaşı’nın ardından savaşın neden olduğu ekonomik güçlükler ve yetersiz maddi imkanların hakim olduğu bir ortamda hayat bulan Land Rover’ın tasarımı, Rover Company’nin baş tasarımcısı Maurice Wilks’in eseri. Wilks’in ilk tasarımda bir yaz tatilinde kullandığı Amerikan II. Dünya Savaşı Jeep’inden ilham aldığı söylenir. Hatta ilk prototip eski bir Jeep şasesi ve aksları ile üretilir.

Haberin Devamı

Şirketin internet sitesinde, markanın başarı sırrının, sürücüsüne macera hissi vermesi ve açık araziden şehir içine kadar her koşulda kullanılabilen sınıfsız bir araç olmasında saklı olduğu belirtiliyor.

Markanın konumlandırmasındaki macera ilişkisini reklamlarında da görmek mümkün. Şirket internet sitesinde marka değerleri, “bireysellik, otantiklik, özgürlük, macera, cesaret ve üstünlük” kelimeleriyle özetleniyor.

Aşağıda Land Rover’ın macera hissi stratejisini izleyen, farklı pazarlara ait 14 kampanyadan 30 değişik reklam örneği görebilirsiniz.

1. SÜRÜCÜYÜ KIZDIRMA
Reklam Ajansı: Y&R, Almanya
“Land Rover sürücüsünü kızdırmak sizi bir yere vardırmaz.”
Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

2. KARADA VE SUDA
Reklam Ajansı: Maruri Grey, Ekvador
“Karada ve suda mükemmel performans.”
Maceraperestlerin markası

Haberin Devamı

3. ÇEKİŞ GÜCÜ
Reklam Ajansı: Rees Bradley Hepburn, Birleşik Krallık
Maceraperestlerin markası

4. DAHA YUKARI
Reklam Ajansı: Prolam Y&R, Şili
Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

5. KİTAPLIK
Reklam Ajansı: Advantage Y&R, Namibia
Maceraperestlerin markası

6. KONTAK ANAHTARI
Reklam Ajansı: Filadelfia, Brezilya
Maceraperestlerin markası

7. OTOSTOP
Reklam Ajansı: Y&R, G. Afrika
Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

8. GPS
Reklam Ajansı: R+W Advertising, ABD
“Range Rover 2010. Çünkü gerçek Yeni Zelanda yolun bittiği yerde başlar.”
(Reklamlarda kullanılan GPS koordinatları, aracın gerçek yerini gösteriyor.)
Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

9. TRAFİK LEVHASI
Reklam Ajansı: Y&R, İtalya
Maceraperestlerin markası

10. MUZ
Reklam Ajansı: Y&R, İtalya
Maceraperestlerin markası

11. KAR
Reklam Ajansı: RKCR/Y&R, Birleşik Krallık
Maceraperestlerin markası

12. İŞADAMI
Reklam Ajansı: RKCR/Y&R, Birleşik Krallık
“Şimdi 160g/km’den daha az. Maceraperest işadamı döndü.”
(Düşük egzoz gazı emisyonu)
Maceraperestlerin markası

Haberin Devamı

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

13. GECE
Reklam Ajansı: Y&R, G. Afrika
Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

Maceraperestlerin markası

14. YEMEK
Reklam Ajansı: Y&R, BAE
“Meyveli Yarasa Çorbası:
Palau Adası’nda bir gurme zevki.
Macera Derecesi: 10/10.”
Maceraperestlerin markası

“Sago Solucanı Kızartması:
Borneo Ormanları’nda popüler bir kahvaltılık.
Macera Derecesi: 7/10.”
Maceraperestlerin markası

“Dev Tarantula Izgarası:
Orinoco Nehri Koyu’nda çocoukların gavori atıştırmalığı.
Macera Derecesi: 8/10.”
Maceraperestlerin markası

“Afrika Antilopu Gözü Haşlaması:
Namibya Orman yerlilerinin kabile düğünlerinde sundukları lezzet.”
Macera Derecesi: 9/10.”

Maceraperestlerin markası

Yazarın Tüm Yazıları