Ankara, ‘araç öncelikli’ bir kent olduğu için...
Yayaların sıkıntıları hep ikinci planda kalıyor.
*
İşte örneği.
Büyükşehir Belediyesi, Batıkent Cengiz Aytmatov Caddesi’nde(6 ay önce) orta refüj bariyer çalışması yapmış.
Ancak, yayaların kullandığı geçit öylece bırakılmış.
*
ÜÇ SOKAK KARANLIKTA
“Üç sokağımızda hiç aydınlatma yok.
1) Yeşiltepe Ortaokulu’nun önündeki 1993. Sokak.
2) Bu okulun hemen arkasındaki 1990. Sokak.
3) Bir ucunda cami, diğer ucunda anaokulu olan 2006. Sokak.
MAHALLELİ KORKUYOR
Sokakların karanlık olmasını fırsat bilenler arabalarıyla gelip, burada içki içiyorlar. İstenmeyen olaylar yaşanıyor. Vatandaşlar tedirgin oluyor. Vatandaşın şikâyetini EnerjiSA’ya iletiyoruz.
Ve bu köşeden şunu sordu:
“Sorumluluk kimde?”
*
Peki neydi ‘12 metre’ kriteri?
Özeti şu:
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve yönetmelik...
“Genişliği 12 metre ve üzeri sokaklar Büyükşehir’in, 12 metrenin altındakiler ise ilçe belediyesinin yetki ve sorumluluğunda” diyor.
Cadde ve bulvarların tamamı ise Büyükşehir’de.
Ama.
Ankara’da hâlen Büyükşehir ve ilçe belediyesi(özellikle Çankaya) arasında “12 metre karmaşası” yaşanıyor.
Durum böyle olunca da vatandaş, iki belediye arasında mekik dokuyup...
PES DOĞRUSU
“Çayyolu’nda bir sokak... Daracık, kısacık hem de çıkmaz. Siz(Büyükşehir) geldiniz, o çıkmaz sokağı caddeye terfi ettirdiniz.
* Google Harita’ya baksanız görürdünüz.
* Elinizdeki imar planlarına baksaydınız yine görürdünüz.
Hadi o özeni masa başında göstermediniz diyelim. Peki yeni yaptığınız tabelayı asarken de o sokağın ne olduğunu görmediniz mi? Üstelik, mevcut direğin üstünde ve yanında tam 3 adet ‘ÇIKMAZ SOKAK’ yazılı olmasına rağmen!
Pes doğrusu... Pes!”
* Her sabah 07.00-09.00 saatleri arasında -fotoğrafta da görüldüğü gibi- dolmuş sırası bekliyoruz.
* Ayakta yolculuk yasak olmasına rağmen, dolmuşlar balık istifi dolduruluyor. Nefes dahi alınmıyor.
* Mavi Masa’ya bu durumu defalarca ilettim. “Uyarılar yapılıyor” yanıtını aldım.
Büyükşehir Belediyesi’nden isteğim/talebim şu:
* Dolmuş seferleri düzenli hâle getirilsin.
* Ayakta yolcu alınmasına izin verilmesin.
Hürriyet Ankara...
Bölge gazeteciliğinde yeni bir atak başlattı.
Okurla dirsek teması kurduğumuz, “Burada Okur Yazar” köşemizin yanı sıra...
Yeni dönemde “Hürriyet Yazıyor, Sorunlar Çözülüyor” bölümümüz de okurların sesi, gözü, kulağı...
Sorunların yakından takipçisi oluyor.
*
Okurumuz M.K., 27 Ekim günü start alan gazetemizin yeni dönemiyle ilgili, “Hürriyet’in Ankara eki, son zamanlarda daha da aktif hale geldi. Tebrik ediyoruz” diye başladığı iletisinde, Çankaya bölgesindeki pavyonlar konusuna dikkat çekmiş.
Tunus Caddesi için, “5 şeritli cadde, 4 şeritli otoparka dönmüş durumda” diyen okur Doğancı, şikâyetini şöyle aktarıyor:
BURASI KENTİN MERKEZİ
“Burası başkent Ankara’nın en merkezi caddelerinden... Bir yanda otopark mafyası, diğer tarafta oto-kiralama şirketleri. Tüm bunların sonucu ise...
Mutsuz bir toplumun kaynağı olan trafik sorunu!”
NOT: Sabah 06.00’dan gece 04.00’e kadar bu durum aynı.
ÇOK KATLI OTOPARK ÇİLESİ