Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

Okur diyor ki: “Büyükşehir ve Çankaya ‘huzur’ için birlikte hareket etmeli.”

Haberin Devamı

Hürriyet Ankara...

Bölge gazeteciliğinde yeni bir atak başlattı.
Okurla dirsek teması kurduğumuz, “Burada Okur Yazar” köşemizin yanı sıra...
Yeni dönemde “Hürriyet Yazıyor, Sorunlar Çözülüyor” bölümümüz de okurların sesi, gözü, kulağı...
Sorunların yakından takipçisi oluyor.
*
Okurumuz M.K., 27 Ekim günü start alan gazetemizin yeni dönemiyle ilgili, “Hürriyet’in Ankara eki, son zamanlarda daha da aktif hale geldi. Tebrik ediyoruz” diye başladığı iletisinde, Çankaya bölgesindeki pavyonlar konusuna dikkat çekmiş.
Okur M.K. ’nın iletisi -özetiyle- şöyle:

ÇANKAYA’NIN KANAYAN YARASI

“Hürriyet Ankara’nın, kentteki masaj salonları(birçoğunda fuhuş yapılıyor) konusuna değinmesinin ardından denetimler ve alınan önlemler arttı. Peki, Çankaya’nın diğer kanayan yarası pavyonlar için ne zaman harekete geçilecek?
ÖNERİM ŞU:
* Çankaya Belediyesi ilk etapta pavyonlara izin ve ruhsat vermeyerek, bu konuda bir adım atmalı. Çünkü, duyumlara göre Altındağ ve Mamak’ta kapanan işletmelere Çankaya Belediyesi ruhsat veriyormuş.
* En önemlisi, ‘Otonomi’ projesi gibi bu pavyonları da kent merkezi dışında bir yerde toplamak son derece isabetli olacaktır. Denetim ve asayiş açısından bunun yapılması artık şart olmuştur.
* Büyükşehir Belediyesi ile Çankaya Belediyesi, vatandaşların kent merkezindeki huzurunu artırmak amacıyla birlikte hareket etmeli ve yeni projeler ortaya koymalıdır.”

Haberin Devamı

Okurumuz, yaşadığı bölge Çankaya’daki pavyonlardan rahatsızlığını dile getirmiş ancak Altındağ bölgesinde de bu tarzda çok sayıda işletme var.

FUHUŞ SOKAĞA TAŞIYOR

‘Başkent Fısıltıları’ köşesinde Deniz Gürel, “Ruhsat başka amaç başka” başlıklı bir yazı kaleme aldı.
Özetle...
Çankaya’da, ‘masaj salonu’ adı altında yap(tır)ılan ‘fuhuş’ konusuna dikkat çekmişti.
*
Bir okurumuz...
Kentteki bu sorunun, Bentderesi’ndeki genelevin yıkılmasının ardından arttığını iddia ediyor. Ve iletisinde şöyle diyor:
“Genelevler, -her ne kadar ilkel olsa da- bir ihtiyaca cevap veriyordu. Mesela medeni ülkelerde devlet, bu tür yerde çalışan insanların hür/koruma altında, düzgün ve sıhhi şartlarda -vergilerini de vererek- çalışabilmeleri için ortam sağlıyor. Aksi durumda fuhuş, sokak köşelerine, masaj salonlarına taşıyor. Durum bundan ibaret.”

SORUM VAR

Haberin Devamı

YANIT BEKLEYEN 3 SORUN

Okur Hasan Kutlu soruyor:
1) Turan Güneş Bulvarı’nda yol genişletme çalışması yapıldı. Ancak trafik sorunu çözülemedi. Bulvar üzerinde köprülü kavşak yapılacak mı?
2) ODTÜ Yolu’nun(1071 Malazgirt Bulvarı) devamı yarım kaldı. Özel mülkiyet sorunu neden çözülemedi? Neden kamulaştırma yapılamıyor?
3) Batıkent-Törekent Metrosu güzergâhı üzerinde, metro yapım sürecinde yıkılan -eskiden park olan- alanlar neden tekrar eskisi gibi park yapılmıyor?

Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

BÜYÜKŞEHİR, BİR CEVAP LÜTFETMEYİ DÜŞÜNÜYOR MU?

Son günlerde okurların en çok sorduğu/şikâyet ettiği konu şu:

Sıhhiye Çok Katlı Otoparkı neden hâlâ kapalı?”
*
Konuyu, bu köşeden iki kez gündeme getirdik.
Hatta Hürriyet Ankara manşetine bile taşıdı.
Ancak, Büyükşehir Belediyesi “Neden kapalı” sorusuna -henüz/halen- yanıt vermedi.
*
Okurumuz Prof. Dr. Yaşar Aykaç, “Büyükşehir, vatandaşın taleplerine bir cevap lütfetmeyi düşünüyor mu?” diye başladığı iletisinde bir de endişesini paylaşıyor:

Haberin Devamı

VATANDAŞ SOKAK ARALARINA MAHKÛM

“Vatandaş, sokak aralarındaki derme-çatma, emniyetsiz, yetkisiz ve sıkışık otopark işletmelerine mahkûm ediliyor. Çankaya Belediyesi, ‘Otoparkı mahkeme kararıyla Büyükşehir aldı, başka amaçlarla kullanılmasının planlandığı bilgisi geliyor’ diyor.

ŞU SORULAR İSE YANIT BEKLİYOR:

* Büyükşehir Belediyesi nasıl bir tasarrufta bulunmayı düşünmektedir?
* Ankara’nın merkezi Kızılay’da duyulan büyük bir otopark ihtiyacı bu bina olmadan nasıl karşılanacaktır?
* Kamu yararı düşünüldüğünde bundan daha faydalı hangi amaçla kullanılabilecektir?
* Otopark olarak bir şekilde hizmete tekrar sokulması düşünülüyor mu, düşünülmüyor mu?
* Düşünülmüyorsa ne yapılması planlanmaktadır?
ENDİŞEMİZ: Umarız AVM’ye dönüştürme gibi bir düşünceleri yoktur...

Haberin Devamı

HÜRRİYET ANKARA YAZIYOR SORUNLAR ÇÖZÜLÜYOR

Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

KALDIRIMIN ESKİ HALİ

Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

KALDIRIMIN ÇALIŞMA HALİ

BOZUK KALDIRIMA MÜHENDİS ELİ

Makina Yüksek Mühendisi okurumuz Nevzat Kundak’ın iletisine 17 Ekim’de çıkan Burada Okur Yazar’da yer vermiştim.
Okurun, “Kaldırımdaki çökme büyüyor. Yetkililer bir an evvel önlem almalı” çağrısı yanıt buldu.
İsviçre Büyükelçiliği’nin(Atatürk Bulvarı üzeri) karşısındaki kaldırımda Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin yazıdan 10 gün sonra(27 Ekim) çalışma başlattığını belirten okur Kundak, “Üç günde çalışma tamamlandı” diye yazmış.

Kente, yaşadığınız mahalleye, sokağa dair tüm sorun ve taleplerinizi Burada Okur Yazar’a yazın... Yetkililer, çözüm üretsin.

Haberin Devamı

Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

PLAKALARA CEZA AYARI

Burada Okur Yazar’da, 18 Mart’ta “Standart dışı plakalar...” başlıklı yazıyı kaleme almış...

Kent trafiğinde, 82 radarlarına/MOBESE’ye çalım atmak için;
* Ön plakası olmayan
* Harfi tinerle silinen
* Harf benzetmesi yapan (Örnek: 8’i 3, 3’ü 8)
* Plakayı çamurlayan
* Üzerine etiket-bant yapıştıran
Araçlara dikkat çekmiş, ve şöyle demiştim:
“Standart dışı plakaların cezası, hız cezalarından yüksek olmalı ki, kimse bu sahtekârlıklara başvurmasın.”
*
Aradan 7 buçuk ay geçti.
Plakalarla alakalı düzenleme Resmi Gazete’de yayımlandı.
* Araç ruhsatlarını ibraz edemeyen ve plakaları belirlenen alan dışına takan sürücülere 92 TL ceza.
* Plaka üzerinde okunmasına engel olacak şekilde değişiklik yapan sürücülere 412 TL ceza.(7 gün içinde düzeltmezse cezası 844 TL)
* Aracını plakasız kullanan sürücülere ise bin 698 TL ceza.(Plaka takılıncaya kadar araç trafikten men)
* Araçları sahte plaka ile kullandıkları tespit edilen sürücülere ise 5 bin TL ceza ve 2 yıldan 5 yıla kadar hapis.
*
Bu gelişme, kent trafiği ve güvenlik açısından önemli.
Bakalım, trafikte garip/sahte plakalar görmeye devam edecek miyiz.

PAZAR YERİNİN ÜSTÜ KAPATILSIN

Balgat Oğuzlar Mahallesi’nde yaşıyorum. Bütün semtlerdeki pazar yerlerinin üzeri kapalı. Hatta 100. Yıl pazarı kapalı olmasına rağmen, yeniden bir proje başlatıldı. Bizim pazar yeri ise köy pazarlarında bile olmayacak şekilde. Kışın yağmur, kar... Yazın güneş altında kalıyoruz. Ömer TURGUT

Pavyonlar şehir dışına taşınmalı

HABABAM KIZILIRMAK

Çankaya Kızılırmak Caddesi’ndeki bu manzarayı fotoğraflayan ve isminin gizli kalmasını isteyen bir okurumuz, iletisinde şunları kaydetmiş:

YAŞLARI 18’DEN KÜÇÜK

“Üçgen ve Üçler Temel Lisesi önünde, yaşları 18’den küçük -gencecik- lise öğrencileri, ders aralarında sigara içiyor. Okul yönetimine, ‘Neden çocuklara engel olmuyorsunuz’ diye sorduğumuzda ‘Okul bahçemiz yok. Çocukların sigara içtiği yer, okul sınırları dışında’ yanıtını veriyorlar.”
Okurun bir iddiası da, öğrencilerin sigara içtikleri noktaya okulların ‘küllük’ koyduğu yönünde...

KISA... KISA...

* Keçiören ve Altındağ’ı birbirine bağlayan Hasköy Köprüsü üzerindeki lambaların 4’ü uzun süredir yanmıyor. Zaten bariyerler ve korkuluklar arasından iki yaya yan yana geçemiyor. Bir de karanlık eklenince, büyük güvenlik sorunu doğuruyor. BEDAŞ’e yazmamıza rağmen sorun çözülmedi.
Ali ÖZER

* Samsun Yolu üzerindeki Aydınlıkevler kavşağına yıllardır çözüm üretilmedi. Keçiören’e 3 ayda köprü yapılırken, ölümlü kazaların yaşandığı bu kavşağa bir çözüm bulun(a)maması beni tedirgin ediyor. Havalimanı yoluna bağlanan bu noktada yaşanacak her kazadan, yetkililer sorumludur.
Miraç ACAR

*Keçiören Etlik’e bağlı Değerli ve Gülal sokaklar, tek yönlü(iki sokakta da okul var) olmasına rağmen sürücüler bu kurala uymuyor. Büyük tehlike arz eden sokakların kamera ile izlenmesini istiyoruz. Yetkililer duyarsız. Tedbir için çocukların ölmesi mi bekleniyor.
Süleyman ALTUNER

Yazarın Tüm Yazıları