19 Temmuz 2005
Gün geçtikçe plajlarda da ‘en moda’ detaylardan bahsetmek mümkün oluyor. Örneğin son yıllarda artık sadece vücut ölçünüze uygun bikini seçmek yetmiyor. Hangi takıyı takacağınız, terlik ve şapka seçiminiz de çok önemli. Plaj şıklığının bu yıl öne çıkan trendlerinden biri de seksi görünüm. Bunun için adeta bir plaj partisine gidermiş gibi güne hazırlanan kadınlar, seçtikleri bikini ve mayo modelleriyle cesaretlerini bir kez daha sınıyorlar. Tatil alışverişinin tüm hızıyla devam ettiği şu günlerde plajlarda esen bu ‘feminen’ rüzgara kapılmak niyetindeyseniz, herhalde eğlencenin 24 saat devam ettiği güney sahillerinde öne çıkan ‘en moda’ detaylara da bir göz atmak istersiniz...
Modanın merkezi; Bodrum
Plaj modasının kalbi bu yaz Bodrum’da atıyor. Aksesuarlardan en öne çıkan mayo ve bikini modellerine kadar her türlü moda detayı görmek, neyi neyle kombine edeceğinizi öğrenmek istiyorsanız, bu eğlenceli tatil beldesinin özel ‘beach’lerine bir göz atabilirsiniz. Artık yanımızda her bikiniye göre bir aksesuvar taşımamız, tıpkı günlük yaşantımızda olduğu gibi, her gün sahile giderken ne giyeceğimizi düşünmemiz şart oluyor. Özellikle de fiziğinize güveniyorsanız, vamp bir imaja sahip olmak için detaylara daha çok kafa yormalısınız.
Kim daha seksi?
Bu yıl, kadınsı çizgilere sahip bikini ve mayo modellerine eşlik eden aksesuarlar, tarzınızın belirleyicileri arasında. Plaj modasında sivrilen kaftanlar ve tunikler, tek başlarına bile dikkat çektikleri için açıkçası işinizi biraz kolaylaştırıyor. Tek yapmanız gereken, genellikle etnik havada olan bu giysileri tamamlayacak doğru detayı bulmak. Sahillere baktığımızda, bu yıl özellikle renkli boncuklu tespih kolyeler, mercan dokulu takılar, altın zincirler, Afrika rüzgarı taşıyan tahta bilezikler ve gösterişli halhalların çok moda olduğunu görüyoruz. Ayrıca büyük hasır çantalar ve parmak arası terlikleri de unutmayalım.
Plaja mı partiye mi?
Doğrusunu söylemek gerekirse her iki de... Hem eğlenmek, hem de denize girmek için Çeşme ve Bodrum sahillerini seçtiyseniz, sadece geceleri değil, gündüzleri de plaj partilerine hazırlıklı olmalısınız. O halde partinin en şık kadını olmak için bu yıl moda bizlere nasıl bir yol gösteriyor bir göz atalım.
Kom, Ayyıldız ve Zeki’nin arkadan daha çok bikini görünümündeki ‘mayokini’leri çok konuşuluyor. 1980’lerde patlayan straplez modası, mayokinilerde yeniden hayat buluyor. Yanları ipli, düşük belli bikiniler bu yıl yine çok moda. Üçgen üstler, bu yıl kristal taşlı veya pul ve payetli motiflerle öne çıkıyor. Too Hot, Sunset, Ten, Zeki, Ayyıldız ve Kom’un yaz koleksiyonundaki işlemeli modeller, bu yaz kadınların favorileri arasında. Vamp bir görünüm için, ilhamını Afrika’dan alan modeller, renkleri, desenleri ve tahta ve kemik detayları ile ilgi çekiyor. 1960’ların retro stilinin zarafetini yansıtan temalarda ise örgü modeller bizlerin favorileri arasında. Yazın moda renkleri, bronz tenlerde devleşen altın tonları, mercan, turkuaz, sarı ve yeşilin en canlı tonları ve beyaz.
Aksesuvarsız asla
Bu sezon kendimizi canlı tonlara ve kontrast renk oyunlarına teslim ediyoruz. Altın tonlarıyla ışıldayan sahiller, düz kumaşlar, işlemeler ve renkli baskılarla zenginleşiyor. Modanın sert esen rüzgarı, Afrika’dan başlayarak Hindistan’ın büyülü atmosferini denizlere taşıyor. İnce pamuklu kumaşlarla hazırlanan tunikler, şifon pantolonlarda batik boyamalar, işlemeler, pareolarda ise altın şeritler ve yine işlemeler dikkat çekiyor.
Plajın ’top 5’i
60’lar tarzı: Canlı tonlar iri altın küpeler, zincir kolyelerle tamamlanıyor.
Afrika rüzgarı: Tahta bilezikler, hasır şapka ve çantalar, kalın ve renkli saç bantlarıyla hem etnik hem retro bir görünüm elde etmek mümkün.
Saçlarda ince örgüler, büyük kemik çerçeveli gözlükler, dolgu topuklu sandaletler...
Tunikler, kaftan tarzı elbiseler, pantolonlar, miniler, etnik etekler...
Altın çağı: Altın işlemeli bikini ve mayolar, altın takı ve aksesuvarlar, cilde ışıltısı veren bakım yağları (Clarins, Estee Lauder, Lancome, Lancaster)
2005
plaj modası, kadınları gerçek birer yıldıza dönüştürüyor. Parlak detaylar, mayokiniler, çılgın ve gösterişli aksesuvarlarla ‘feminen’ bir yazın başrol oyuncusu siz olabilirsiniz.
Feminen ve rahat
Kanada’nın iç giyim markası La Senza, Park Bravo Group bünyesinde artık Türkiye’de. Genç ve modern bir çizgiye sahip koleksiyonda vücut ölçünüze ve her türlü kıyafetinize uygun model bulabileceğiniz gibi, pamuklularla satenleri kombine edebilir, düz renkleri baskılarla ve kontrast renklerle kullanabilirsiniz. Dünyada 307 noktada bulunan La Senza ‘feminen’ bir çizgiye sahip koleksiyonunda rahatlığı ön planda tutuyor, sizlere zengin seçenekler sunuyor.
Günün her saati şık
Modern ve şehirli koleksiyonlarıyla günlük yaşantınızın bir parçası olan Gant, rahatlık konseptini ön planda tutan yeni yaz koleksiyonuyla günün her saati kendinizi şık, ayrıcalıklı ve rahat hissetmenizi hedefliyor. Gant’ın 2005 yazında, erkekler en az kadınlar kadar renklerin gücüne teslim olacak. Erkeklerde rengarenk çizgili gömlekler, kanvas pantolonlar, sweatshirt’ler; kadınlarda pamuklu tişörtler, atletler, spor pantolonlar, trikolar koleksiyonun dikkat çeken parçaları arasında.
Yazının Devamını Oku 12 Temmuz 2005
Sektörde 48 yılı geride bırakan Ayyıldız, iç giyim koleksiyonlarını şimdi de şık ve rahat ev koleksiyonlarıyla tamamlıyor. Türkiye’nin ilk mayo ve iç giyim markası Ayyıldız’ın basından uzak durmayı tercih eden Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çebi bizlere yeni Homewear & Outwear koleksiyonlarını anlattı.
- Ürün gruplarınızı oluştururken neye öncelik veriyorsunuz?
Bundan beş yıl öncesine kadar, özellikle genç nesil, Ayyıldız’ı klasik bir marka olarak tanıyordu. Annelerinin üzerinde gördükleri bu koleksiyonu şimdi onlar giyiyor. Çünkü, son yıllarda tasarlanan modeller dünya modasını takip ediyor. Burada da sloganımız şu; ‘Anneniz de Ayyıldız giyerdi, siz de giyeceksiniz.’ Geniş bir koleksiyonumuz olduğu için işimiz zor. Ama ekibimiz çok güçlü. Fransa’da ve Londra’da yaşayan stilistlerimiz dışında, fabrikamızda da dört kişi bu işle uğraşıyor. Toplam yaratıcı grup 15 kişi. Tabi, başlarında orkestra şefi olarak ben varım.
DÜNYAYLA YARIŞIYORUZ
- Farklı markalarla da işbirliğiniz devam ediyor...
Ayyıldız mağazalarında mümessili olduğumuz tanınmış markaların ürünlerini de bulabilirsiniz. Bu bir cesaret meselesi aslında. Kendi ürettiklerimizle dünya devlerini yan yana koyarken hiçbir korku taşımıyoruz. Onların varlığı, bizim de o noktaya gelmemiz için bizi çok çalıştırıyor, trendlerden kopmamamızı sağlıyor. İçerde rakip kabul etmiyoruz, dış rakiplerimizi yanımızda taşıyoruz.
- Dünyada dış giyime ilgi büyük. Yeni dış giyim koleksiyonu yaratmanızın nedeni giderek büyüyen bu pazar mı?
Artık müşteri bir mağazaya girdiği zaman, her ihtiyacını oradan karşılamak istiyor. Bu nedenle bunu tamamlayan bir dış giyim koleksiyonu yaratıldı. Geçen yaz ilk imalatlarımıza başladık. Çok yoğun ilgi gördük. Bu yaz koleksiyonu daha da genişlettik. Kış için daha da güçlü gruplar hazırladık. Bu koleksiyonlarda rahatlık ön planda.
- Nasıl bir koleksiyon hazırladınız?
İç çamaşırlarının renklerine uygun bluzlar, ev elbiseleri, pantolonlar ki, ürünler aynı zamanda dışarıda da giyilebilecek nitelikte, beş farklı temada tasarlandı. Kışa sekiz tema ile gireceğiz. İçinde tişörtler, polarlar da olacak.
BEŞ YILDA BİKİNİ SATIŞLARI PATLADI
- Dış giyime olan ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Öncelikle bir kadının iç giyiminin öncelikli olması gerektiğine inanıyorum. İçinizdekiler görünmediği için bazen geri planda kalabiliyor. Bu durum biraz ekonomik şartlarla, biraz da insanın kendine olan saygısıyla ilgili.
- Peki Ayyıldız ev ve dış giyim koleksiyonlarının fiyat politikası nedir?
Hiç korkutmuyor. Hem fiyatlarımızla hem de ürün kalitemizle bu kulvarda da çok güçlüyüz. En iyiyi en ucuz fiyatlarla sunamaya çalışıyoruz. Çünkü insanlar son 10 yıldır giyinmekten başka zevklerin de varolduğunu anladılar. Yemeğe ve eğlenmeye de artık çok para harcıyorlar.
- Kaç noktada satış yapıyorsunuz?
Moskova, Azerbaycan, Özbekistan, İran, Saraybosna, Marbella ve 2006 yazında Yunanistan’da mağazalarımız açılıyor. Yurt içinde de 28 noktada hizmet veriyoruz. Bu sayı, 2008 yılına kadar 50 noktaya ulaşacak.
- Türk kadınının giyim alışkanlıkları hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Bu konuyla ilgili en belirgin tespitimiz, son beş yılda bikini satışlarında bir patlama olduğu. Kadınlar kilolarına aldırış etmeden mayo yerine, öncelikle daha sağlıklı diye bikini giymeyi tercih ediyorlar. Gençler ve fiziği müsait olanlarsa moda olan modellerin peşindeler. İç giyim, dipsiz bir kuyu. Herkesin iç dünyası farklı ve bir takım arayışlar içinde. Biz de bunu çözdük, ona uygun ürünlerle her zevke uygun koleksiyonlar hazırlıyoruz.
DIŞ DÜNYANIN YENİ RENKLERİ
Yeni Homewear & Outwear koleksiyonu 364 parçadan oluşuyor.
Mix Match konseptiyle yaratılan ürün grupları birbirleriyle çok rahat kombine edilebiliyor.
Kumaşlar koton ve viskon yapısı sayesinde terletmiyor ve rahat hareket etmeye olanak veriyor.
Yeni moda merkezi
Trendleri ve modayı takip ediyorsanız, değişime ayak uydurmak için hızlı bir alışveriş temposu içinde olmalısınız. Bu nedenle birçok markayı bir arada bulabileceğiniz çok katlı alışveriş merkezlerini tercih edebilirsiniz. Osmanbey’de yeni açılan Wanlee, bol seçenekli alışveriş için ideal bir mekan. Burada markanın kendi koleksiyonları dışında Park Bravo, Roman, Tüzün, Parantez, Eve gibi birçok markayı da bulabilmek mümkün.
Işık saçan tasarımlar
Beymen, Coca Cola Light şişelerini giydirmeye ‘lotus çiçeği’yle devam ediyor. Işıkla temas ettiği her noktada güzelliğini yansıtan bu çiçek, serinlik ve ferahlık duygularının yeni temsilcisi. Limitli sayıda üretilen bu özel şişeler altı hafta boyunca mağazalarda satışa sunulacak. Şişelerin fiyatı 5 YTL. Marka, bu satıştan elde edilen gelirle KAGİDER’e destek olacak.
Yazının Devamını Oku 5 Temmuz 2005
Tanınmış ressam Emre Ertürk, son beş yıldır Emre Newyork markasıyla başta New York olmak üzere Japonya ve Türkiye’yi şık çanta tasarımlarıyla fethediyor. Geçtiğimiz haftalarda yeni çanta koleksiyonu Timeless’ı tanıtmak için İstanbul’a gelen sanatçıyla tuvallerden doğan tasarımlarını konuştuk.
Daha üç yaşında yaptığı resimlerle etrafındaki herkesi şaşırtan Emre Ertürk, bu yeteneğini sonuna kadar kullanıp, 90’lı yıllarda yurt dışında açtığı sergilerle tanınan bir ressam olarak adını duyurdu. Kendini tuvalleriyle ifade ettiğini belirten sanatçı, son beş yıldır, sergileri dışında Emre Newyork markası adıyla yarattığı çantalarıyla kendinden söz ettiriyor.
Geçtiğimiz haftalarda İstanbul’a gelerek, sınırlı sayıdaki yeni sezon çanta koleksiyonunu, özel bir aktiviteyle tanıtan Ertürk, Amerika ve Japonya’daki çok katlı konsept mağazalar için de senede iki kez farklı bir koleksiyon tasarlıyor.
O, modellerinin farkını ressam olmanın verdiği detaycılığın çantalarına yansımasına bağlıyor.
- Emre Newyork nasıl doğdu?
Resim, çok özel bir sanat dalı. Ama ben öldükten sonra değer kazanmaya karşıyım. Yaşarken değerli olabilmek, ürünlerimizi seri bir şekilde üretebilmek için bu markayı yarattık. Emre Ertürk tabloları duvarlarda bir marka. Ama orada kalıyor ve biri aldıktan sonra görme fırsatım olmuyor. İstanbul’a geldiğimden beri birçok kişide çantalarımı gördüm. Bu beni çok mutlu etti. Bir süre sonra ayakkabılar da olacak. Bu tasarımlar, her anlamda yaratıcılık kokuyor. Şimdi hem duvarlardalar, hem de tasarımlarda... Örneğin, Saks Fifth Avenue mağazaları tablolarımı Emre Newyork markasının üzerinde görmek için sipariş verdi.
- Ne kadar zamandır New York’tasınız?
Ağustos’ta sekiz sene olacak. Daha çok insana ulaşmak için orayı seçtim. Bence, New York dünyanın başkenti. Londra’da da dört yıl yaşadım ama böyle bir enerji görmedim. Burası beni mıknatıs gibi çekti.
- Neden tasarıma çantalarla başladınız?
Çünkü dört boyutlular. Yağlı boya tablolarıma da mutlaka bir ikinci boyut ekliyordum, ama yetmiyordu. Şimdi istediğim gibi oynuyorum malzemelerle. Bence çantaların hepsi birer sanat eseri.
- Yeni koleksiyonun teması nedir?
Adı, Timeless. Bir yıl sonra da kullanılabilir tasarımlar bunlar. Hermes gibi markaların kullandığı wax kanvas adlı bir malzeme kullanıldı. Bir tür mumlu kumaş. Rahat, silinebilir, yaz-kış kullanılabilir. Bu malzemeyi derilerle birleştirdik. Amerika’da önümüzdeki yıl çok moda olacak kahverengi tonlarını yoğun olarak kullandık. Kahve klas bir renk ama moda bir renk olamıyordu son yıllarda. Şimdi olacak. Bu rengi maviyle, altınla, bronzla bir araya getirdim. Üzerinde hayvan baskıları kullandım. Yine 2006’nın patlayacak renk olan gümüşlerle karıştırdım.
Ayrıca, Gucci’ye malzeme satan Massimo Group el çantalarımızı yaptı. Bel çantalarına talep çok. Kışın bunların büyük boylarını da yapacağız. Erkekler için de üreteceğiz. Çantaların üzerindeki köpek, vahşi gül ve lilium figürleri el yapımı. Bu figürlerin lisansını, tanınmış Mobis Art adlı bir şirketten aldım. Çantalara yerleştirip üzerini swarovski taşlarla süsledim. Çok beğenildi. Bazı modeller sadece iki tane üretiliyor ve kadınlar ayrıcalıklı olmayı seviyor.
- Bu tasarımları farklı kılan yönler neler?
Öncelikle tüm mağazaların internet sitelerinde koleksiyon ressam Emre Ertürk’ün çantaları olarak lanse ediliyorlar. Resimlerim tanındığı için tasarımlar dikkat çekiyor. Emre Newyork’un çizgisi çok farklı. Özellikle Japonlar bu çantaların delisi. Ünlü isimler de fonksiyonel olmalarının yanı sıra şık ve tek oldukları için satın alıyorlar.
Şu anda koleksiyon 180 mağazada satılıyor. Hedefimiz her mağazada olmak değil, olduğumuz yerlerde egemenliğimizi güçlendirmek. Bilinen ve ismi bilinmeyen çok güzel mağazalardayız. Liz Hair Designers, New York’ta 20’nci yılını kutlamış çok şık, tanınmış bir saç tasarım stüdyosu. Burada, özel bir konsept yaratacağız, salonun girişinde küçük bir mağazamız olacak.
- Erkekler için de modeller tasarladığınızı söylediniz.
Bavul tipi, spor salonuna gitmek için tasarlanan çantalar yapıyoruz. İçleri domuz derisi, neme dayanıklı. Enerji içecekleri için cepleri var. Bu yıl, özel bir erkek koleksiyonu hazırlayacağım.
- Sizce moda nedir? Ürünler, seri üretim olmadığı sürece moda olarak tanımlanmamalı. Belirli normlar içinde olup, çok sık üretilirlerse moda olurlar. Moda, trend ve marka bir arada düşünülmeli.
- Hep tasarımların farkından bahsettiniz. Bu ürünlere ulaşmak zor denilebilir mi?
Hayır. New York’ta mağazalarda satılan modeller 130-1300 USD arasında. Özel koleksiyonda ise 150 USD’ye de çanta var, 4000 USD’ye de. Çok pahalı olan modellerde özel deriler ve değerli taşlarla süslü aksesuvarlar kullandık. Bu da fiyatı yukarı çekiyor. Ayrıca 50 USD’ye köpek tasmaları yapıyoruz. Çok beğeniliyor. Tabi, bir de deri bilekliklerimiz var.
Dikkat! Mesajınız var...
Emre Ertürk, ressam olmasından kaynaklanan detaycılığının tasarımlarımlarına direkt olarak yansıdığını, bunun malzemelerle bir araya geldiğinde asıl farkı ortaya koyduğunu belirtiyor. Yakın zamanda, tamamlanma aşamasında olan ayakkabı koleksiyonu ise görücüye çıkmadan çok ilgi görmüş. Müşterilerinin kendisinden çantalar dışında da beklentileri olduğu belirtiyor ve ekliyor: ‘Bu nedenle siyah ve sarı renkte sloganlı tişörtler hazırladım ve her birini tek tek swarovski taşlarla süsledim.’
Erkekler plajları sallıyor
Vakkorama, yalnız şort satan H2O mağazasıyla farklı renk, desen ve kesimlerde yüzlerce seçenek sunuyor. Surf, Ocean, Marine, Seaside, Summer, Adventure gibi farklı modellere sahip koleksiyonda, tropik, floral ve hawai desenleri kotonun yumuşaklığı ile buluşuyor. Tarzınız ne olursa olsun bu koleksiyonu görmeden tatile çıkmayın.
Yazının Devamını Oku 28 Haziran 2005
<B>Yazın moda ikonları Hillary Swank ve Kate Moss... Görünümleri birbirlerinin tam zıttı olan bu iki çekici kadın, seçimleriyle moda tutkunlarını peşinden sürüklüyor. Kendinize yakın bulduğunuz tarzla ilgili daha detaylı bilgiye sahip olmak isterseniz, bizi izleyin.
Her zaman göz önünde olan ve filmleriyle olduğu kadar dikkat çeken stilleriyle de milyonları peşlerinden sürükleyen Hollywood starları arasında şu sıralar gözler en çok Kate Moss ve Hillary Swank’in üzerinde...
Kate Moss
Tabuları yıkıyor
Son birkaç yıldır en iyi giyinen stil sahibi kadınlar sıralamasında bir numarayı kimseye bırakmayan Kate Moss’un tarzını birkaç kelimeyle özetlemek zor.
Stil ipuçları
Seçimlerinde son derece özgür olan Kate Moss’un trendleri belirleyen kişilerden daha trendsetter biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Son derece dikkat çeken eklektik bir stile sahip olan ünlü yıldızı bu konuda özel kılan yönü ise farklı kumaşlara, dokulara ve renklere sahip olan parçaları bir araya getirmekteki başarısı. Evet, size yan yana gelmesi imkansız gibi görünen her şeyi Moss ustalıkla buluşturuyor.
Tercihini toprak tonlarından yana kullanıyor ve özel yıkamalı pantolonlar ve jean’leri tercih ediyor. Onu son zamanlarda en çok Yunan sandaletleri ve dolgu topuklarla görebilirsiniz. Yaz-kış jean pantolonlarını uzun botlarının içine sokabiliyor, uzun tunikler, kat kat hippi etekleri, kalın kemerlerle sahip olduğu bohem ruhunu ortaya çıkarıyor.
Onu stil ikonu sıralamasında zirveye taşıyan tarafı ise bu tarzları vintage parçalarla kullanabilmesi. Hafif dalgalı ve genelde açık bıraktıgı saçları, detaylarla öne çıkan stiline sükunetle eşlik ediyor. Fazla aksesuvar kullanmayı sevmeyen genç yıldızın vazgeçilmezlerinden biri ise iri kemik çerçeveli gözlükleri.
Moss stilinin vazgeçilmezleri
Kısa bele oturan ceketler (Genelde tek düğmeli dar modeller, her renkte ve desende olabilir.)
Özel yıkamalı jean’ler (Eskitilmiş özel yıkamalı jean’ler yıldızın vazgeçilmezleri arasında.)
Sandaletler (Eteklerin, kaprilerin ve jean’lerin altına rahatlıkla giyilebilen bu sandaletler Yunan etkisinde.)
Koton tunik-tişörtler (Pantolonların üzerine, kalın kemerlerle kombine edilerek giyiliyor.)
Aksesuvar: Büyük kemik çerçeveli gözlükler, kalın deri kemerler, önü açık fiyonklu ayakkabılar, postacı tarzı veya bavul çantalar, süslü bileklikler, topuklu takunyalar, halka küpeler, kasket.
Hillary Swank
Her zaman feminen
Siz onun Oscar’ı erkeksi görünümü ve boxer’lı haliyle aldığına bakmayın. Hollywood’un en çok konuşulan yıldızlarından Hillary Swank, milyonların gönlünde yeteneğiyle olduğu kadar tarzıyla da taht kuruyor.
Stil ipuçları
Stili sportif, rahat ve modern şehirli. Görünümünü seçtiği aksesuvarlarla kesinlikle monoton olmaktan çıkarıyor ve çizgisini bambaşka bir yöne taşıyor. Hayatında konfor öncelikli yer tutan bu tarza sahip kadınlar için giysilerin nasıl göründüğü kadar kumaşı, dikiş detayları da önemli.
Biraz geriye dönelim ve yıldızın Oscar töreninde giydiği o göz alıcı siyah elbiseyi hatırlayalım. Vücudu sımsıkı saran bu elbisenin, beline kadar inen cesur sırt dekoltesi uzun süre hafızalardan silinemeyen bir görselliğe sahipti. Bu seçimiyle Swank’ın aslında biz kadınlara verdiği mesajı kısaca şöyle: Tarzınızla fark yaratmak istiyorsanız, şıklığı detaylarda yakalamalısınız. İddialı olmak için, kendinize yabancılaşacağınız renklere, aksesuvarlara ihtiyacınız yok. Bu, modayı önemsemeyin anlamına gelmiyor elbette, sadece trendlerin arasından sizi ilgilendiren detayları çekip alın, yeter!
Swank stilinin vazgeçilmezleri
Bilekli Convers’ler (Renkli ve desenli modelleriyle bu yıl tam bir Convers çılgınlığı yaşanıyor diyebiliriz. Eminiz sizin de bir tane var!)
Düşük belli dar pantolonlar (Yanları cepli ve bilekleri büzgülü modeller, koton, lykra karışımı bel ve bilek bölgesi renkli şeritlerle tamamlanan dar eşofmanlar.)
Sporcu atletleri (Rengarenk ve payetlerle işli modelleri bu yaz çok moda!)
Bolero (El örgüsü ve dantel bolerolar denim pantolonların ve tişörtlerin üzerinde çok şık görünüyor.)
Aksesuvar: Geceleri nostaljik stilettolar, gündüzleri spor ayakkabılar ve renkli babetler, bavul çantalar, kemik gözlükler.
Renkler: Siyah, ekru, beyaz, pastel tonları.
Alışveriş Sepeti
Mavi Jeans Zagat’ta!
Mavi Jeans, Amerika’nın önde gelen yaşam rehberi Zagat’ta en beğenilen markalar arasında yerini aldı. Ürünleri, modanın kurbanı olmayıp kendi tarzını yaratan kadınlar ve erkekler için, her tip ve bedene uygun olarak hazırlanan markaya ulaşmak için tek yapılması gereken de New York’taki mağazasına gitmekmiş! Zagat, mağazayı da büyük yaratıcı pencereler, ahşap masalarla ilginç bir mekan olarak tanımlıyor.
Yazının Devamını Oku 14 Haziran 2005
Özel günlerde hediye alma telaşından sıkıldıysanız, Babalar Günü’nde sizleri zamandan tasarruf ettirecek ipuçlarımıza bir göz atın. Babalar Günü yaklaşıyor... İşiniz zor. Erkeklere hediye almak, kadınlara almaktan her zaman daha vakit alan bir iş olduğu için seçim yaparken alışveriş duraklarınızı doğru belirlemelisiniz.
YKM, Babalar Günü’ne hazır. Bruno Ferrini takım elbiselerde özel yüzde 50 indirim yapılırken, MEN markalı gömleklerden bir adet alana, yine bir gömlek ve ek olarak bir de kravat hediye ediliyor.
YKM
Takım elbise: Ceket: 445 YTL
Pantolon: 69.90 YTL
Gömlek: 39.95 YTL
Koton pantolon: 59.90 YTL
Bruno Ferrini gömlek: 44.90 YTL
Kravat: 19.90 YTL
Kemer: 19.90 YTL
Ayakkabı: 89.50 YTL
Saat (Pierre Cardin) 394 YTL
Erkekler canlı renklere teslim
Boyner markasının kendi markaları arasında yer alan Pi, dikkatimizi çeken markalar arasında. Pi’nin tasarımcısı Hakan Akkaya’ya 2005 yazının erkek modasını sorduk. İşte anlattıkları:
‘Canlı renkler, özellikle gömlek ve t-shirtlerde kendini gösteriyor. Daha önceki sezonlarda klasik ve casual diye belirgin şekilde birbirinden ayrılan erkek modası, sezonda mix and match edilerek birbiriyle tamamlanıyor. Örneğin baskılı tişört üzerine gömlek, altına daha klasik bir pantolon ve spor ayakkabı giyebilirsiniz.’
Pi
Yeşil kareli gömlek, 54.90 YTL.
Jean pantolon, 79.90 YTL.
Beyaz pantolon, 69.90 YTL.
Yeşil çizgili gömlek, (uzun kollu) 49.90 YTL.
Camel pantolon, 59.90 YTL.
Gözler ayaklarda olacak
Boyner ayakkabı Kategori Müdürü Demet Eren ve Ürün Yöneticisi Ebru Sipahi’ye erkek ayakkabılarında modayı ve yeni sezonun ön planda olan ürünlerini sorduk:
Yeni sezonda, öne çıkan markalar Camper, Noxis, Freemood, Dockers, Lumberjack ve Boyner ithalatı olan Extime. Renk olarak öncelikle taba ve tonları, camel rengi, bejler ve kahveler yazın favorileri.
Klasik erkek gruplarında ise kösele tabanlı, hafif sivri burunlu modelleri beğeniliyor.
Ürünlerin fiyatları:
Casual: 49.50-255 YTL.
Klasik: 99.50-199 YTL.
Hotiç erkek koleksiyonunda ise siyah, kahve ve bordo renkler yanında, beyaz ve camel tonları göze çarpıyor. Sadece ayakkabılarla sınırlı kalmayan koleksiyon, çanta, kemer ve deri aksesuvarlarla tamamlanıyor.
Ayakkabı fiyatları, 99.00 -225.00 YTL.
Alışveriş Sepeti
Ten gibi sarıyor
Morera, dikişsiz, antibakteriyel, terletmeyen iç çamaşırı ve body seçenekleri ile Babalar Günü’ndeki farklı alışveriş duraklarından. Vücudu adeta ikinci bir ten gibi saran, esnek ve rahat Morera’dan 15 Haziran’a kadar yapacağınız alışverişlerde iki ürün aldığınızda bir adet string hediye ediliyor.
Yazının Devamını Oku 7 Haziran 2005
Moda her sezon yön değiştirerek kadınların hayal gücünü zorlamaya devam ediyor. Tasarımcılara göre bu değişimi yakalamak zor değil, içinde kendinize ait bir dünya kurmak da. Yapmanız gereken, detayları doğru kullanmak. Moda da öyle yapıyor, farkı önce detaylarla yakalıyor. Yeni sezonla ilgili ipuçları vermeye devam edeceğiz. Ancak bu zenginlik içinde yolunuzu kaybetmek için lider beş stil önerisini dikkate alabilirsiniz.
1Etek ve elbiselerin ön planda olduğu bir yaz mevsiminde western tarzı renkli çizmeler ve dolgu topuklu ayakkabılardan edinmek gerek.
İpucu: Ayakkabı, elbise ve takılarda çiçek motifleri bu yaz çok moda. Western çizmelerinse süet modelleri, mavi ve pudra renkleri daha çok tercih ediliyor.
2Metalik renkler, özellikle de altın tonları yaz koleksiyonlarına ağırlığını koyuyor. Altın, geceleri en parlak haliyle bluzlarda,gün içinde, çanta, ayakkabı ve takılarda kendini gösteriyor.
İpucu: Altın zincirler, mat altın halka küpeler, geceleri işlemeli bluzlar, yüksek topuklar, el çantaları gardıroplarda bulunması gereken parçalar arasında.
3Kapriler, şortlar ve kesim detaylarıyla öne çıkan pantolonların üzerine giyilen uzun tunikler, şal desenli, pul ve payet işlemeli olarak önümüze çıkıyor. Etnik havadaki bu hafif transparan tunikler, günün her saati için ideal.
İpucu: Tunikleri kısa spor ceketleryle giyebilir veya belini kalın deri kemerlerle tamamlayabilirsiniz.
4Asil, sade ve romantik. Adı beyaz. Bu yaz, her koleksiyonda ana renklerden biri olarak öne çıkan beyaz, bronz tende, dar kesimli elbiselerde kendini feminenliğin sembollerinden biri olarak tanıtıyor. Daha çok karamel tonları, nil yeşili ve turkuazla kombine ediliyor.
İpucu:Beyaz askılı bir bluzun üzerine, anneannelerinizin zamanından kalma görüntüsü olan kısa el örgüsü hırkalar ‘stil’ sahibi kadınlar için. Alışverişte beyaz pantolon-ceket takımlara da bir göz atmayı unutmayın.
5 Mini deyince bu yaz akla önce şortlar geliyor. Günün her saatinde rahatlıkla kullanabileceğiniz şortlar, dar kesimli gömlekler, üst üste giyilen renkli tişörtlerle ve çarpıcı aksesuvarlarla tamamlanıyor.
İpucu:Şortla günlük hayatta modern ve şık, geceleri spor abiye bir tarz elde etmek mümkün. Afrikalı tahta bilezikler, eski Romalılardan kalma sandaletler ve etnik bir üst özel zamanlarda farklı olmak isteyenler için öneriliyor.
Ve...
Pantolonlar yeni hacimleri ve cep detaylarıyla dikkat çekiyor.
Nil yeşili ve turkuaz. Hayarımıza giren ve denizin farklı tonlarını çağrıştıran iki renk.
Moda yüzünü vahşi doğaya çeviriyor ve hayvan desenlerini baş tacı ediyor.
Göbeği açıkta bırakan kıyafetler yerini, cesur sırt dekoltelerine bırakıyor. Oscar törenlerinde de bele kadar açık sırtları hatırlayın.
Aksesuvarlar bu yaz stilinize yön veriyor. Kendinizi bu renkli karmaşaya ortak etmek için altın rengi her şey, çiçekli, mercan, turkuaz, el örgüsü, tahta takılar ve broşlar edinebilirsiniz.
Yazının Devamını Oku 31 Mayıs 2005
Trendlerin kurbanı olmadan da tarzınızı konuşturabilirsiniz. Unutmayın, moda giydiğinizden çok daha öte bir şey. 10 şey
Yenilenirken yumuşak geçişler yapmayı deneyin.
Modern-şehirli kadından ‘etnik ve bohem’ bir kadına dönüşmek konusunda kararsızsınız. O zaman bluzlar ve aksesuvarlarla farklı kombinasyonlar yapın.
Sezon modası için fazla olgun kaldığınızı düşünüyorsunuz.
Eğer Cher ve Madonna’nın ruhuna ve görünümüne sahip değilseniz, o zaman şansınızı zorlamanın anlamı yok.
Eğer, iç güdüleriniz, o trendin yaşınıza uygun olmadığını söylüyorsa, ne yaparsanız yapın kendinizi çok şık hissetmeyeceksiniz.
Yaş grubunuza uygun giyinmekten korkmayın.
Modanın size kendinizi nasıl hissettirdiği çok önemli. Duygularınızın sizi götürdüğü yöne doğru gitmeniz gerektiğini bir kez daha hatırlatalım. (Arada bir de aynaya bakmayı unutmayın) Özgürce giyinin, ama vücut yapınıza uygun bir modelde...
Siyah kıyafetler her zaman daha .... görünürler.
Pahalı Sofistike Ağırbaşlı
Alışveriş havanızda değilseniz veya mali durumunuz yeni bir gardıroba el vermiyorsa, alışverişe ara verin.
Sadece almak için, ucuz şeylere yönelmek kárlı bir alışveriş olmaz. Doğru kombinasyonlar yapmak için en azından bir süre, sadece vitrinleri tanıyın. Bu arada elinizdekileri aksesuvarlarla sezona uygun hale getirebilirsiniz.
Kendinizi özgür bırakın.
Moda konusunda tutucu olmayın. Belirli kalıpları içine girmeden önce, deneme yanılma yöntemiyle farklı kombinasyonlar deneyin. Trendlerle oyun oynayın. Bu, tarzınızı yeniden keşfetmek için de bir fırsat.
Trendler uğruna moda kurbanı olmayın.
Vücut yapınıza uygun olmayan bir pantolon, göğüslerinizi olduğundan daha büyük gösteren bir bluz veya tarzınıza hiç gitmeyen bir ayakkabı... O sezon gardıropların ‘olmazsa olmazları’ arasında diye, sizi komik duruma düşürecekse, boşverin. Denim pantolon, yüksek topuklu ayakkabılar ve askılı bir bluz, o asla vazgeçilmeyen ‘dişilik’ imajına hizmet etmeye yeter. Bunun için çıplaklık şart değil, özellikle de bu sezon.
Moda hayata bakışın bir göstergesi...
Seçimleriniz iç dünyanızın aynası. Zevk sahibiyseniz belirli bir tarza da sahipsiniz demektir. Modacıların da dediği gibi; ‘Moda ne giydiğinizden daha öte bir şey’.
Alışveriş bir sanattır.
Sezon açılır açılmaz, moda dergilerinde gördüğünüz her şeyi alıp, sonra da çok görüldü diye dolabın bir köşesinde unutanlardansanız o zaman sade parçalar almakla başlayın işe. Ardından bir trend analizi yapın ve içinden kendi tarzınıza uygun olanları seçerek alışveriş rotanızı çizin.
Moda sizsiniz!
Eğer sevdiyseniz ve kendinize yakıştığını düşünüyorsanız, kesinlikle alın onu!
Stella McCartney’de!
Madonna, Gwyneth Paltrow gibi pek çok ünlü yıldızın tasarımcısı Stella McCartney’in koleksiyonları önümüzdeki sezon H&M’de satılmaya başlanacak. Geçtiğimiz yıl Chanel’in dahisi Karl Lagerfeld’in hazırladığı sonbahar-kış koleksiyonuyla bir ilke imza atan H&M, tüm dünyaya trendleri en uygun etiketlerle ulaştıran marka olarak biliniyor. Dünyanın 21 ülkesinde toplam 1100 mağazaya sahip H&M, yeni başlattığı bu serüveni ‘Stella McCartney for H&M’ koleksiyonlarıyla devam ettiriyor. Tasarımlar, kasım ayından itibaren Kuzey Amerika ve tüm Avrupa’da satışa sunulacak. McCartney’in giysileri şimdiden merak konusu.
Yazının Devamını Oku