Sektörde 48 yılı geride bırakan Ayyıldız, iç giyim koleksiyonlarını şimdi de şık ve rahat ev koleksiyonlarıyla tamamlıyor.
Türkiye’nin ilk mayo ve iç giyim markası Ayyıldız’ın basından uzak durmayı tercih eden Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çebi bizlere yeni Homewear & Outwear koleksiyonlarını anlattı.
- Ürün gruplarınızı oluştururken neye öncelik veriyorsunuz?
Bundan beş yıl öncesine kadar, özellikle genç nesil, Ayyıldız’ı klasik bir marka olarak tanıyordu. Annelerinin üzerinde gördükleri bu koleksiyonu şimdi onlar giyiyor. Çünkü, son yıllarda tasarlanan modeller dünya modasını takip ediyor. Burada da sloganımız şu; ‘Anneniz de Ayyıldız giyerdi, siz de giyeceksiniz.’ Geniş bir koleksiyonumuz olduğu için işimiz zor. Ama ekibimiz çok güçlü. Fransa’da ve Londra’da yaşayan stilistlerimiz dışında, fabrikamızda da dört kişi bu işle uğraşıyor. Toplam yaratıcı grup 15 kişi. Tabi, başlarında orkestra şefi olarak ben varım.
DÜNYAYLA YARIŞIYORUZ
- Farklı markalarla da işbirliğiniz devam ediyor...
Ayyıldız mağazalarında mümessili olduğumuz tanınmış markaların ürünlerini de bulabilirsiniz. Bu bir cesaret meselesi aslında. Kendi ürettiklerimizle dünya devlerini yan yana koyarken hiçbir korku taşımıyoruz. Onların varlığı, bizim de o noktaya gelmemiz için bizi çok çalıştırıyor, trendlerden kopmamamızı sağlıyor. İçerde rakip kabul etmiyoruz, dış rakiplerimizi yanımızda taşıyoruz.
- Dünyada dış giyime ilgi büyük. Yeni dış giyim koleksiyonu yaratmanızın nedeni giderek büyüyen bu pazar mı?
Artık müşteri bir mağazaya girdiği zaman, her ihtiyacını oradan karşılamak istiyor. Bu nedenle bunu tamamlayan bir dış giyim koleksiyonu yaratıldı. Geçen yaz ilk imalatlarımıza başladık. Çok yoğun ilgi gördük. Bu yaz koleksiyonu daha da genişlettik. Kış için daha da güçlü gruplar hazırladık. Bu koleksiyonlarda rahatlık ön planda.
- Nasıl bir koleksiyon hazırladınız?
İç çamaşırlarının renklerine uygun bluzlar, ev elbiseleri, pantolonlar ki, ürünler aynı zamanda dışarıda da giyilebilecek nitelikte, beş farklı temada tasarlandı. Kışa sekiz tema ile gireceğiz. İçinde tişörtler, polarlar da olacak.
BEŞ YILDA BİKİNİ SATIŞLARI PATLADI
- Dış giyime olan ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Öncelikle bir kadının iç giyiminin öncelikli olması gerektiğine inanıyorum. İçinizdekiler görünmediği için bazen geri planda kalabiliyor. Bu durum biraz ekonomik şartlarla, biraz da insanın kendine olan saygısıyla ilgili.
- Peki Ayyıldız ev ve dış giyim koleksiyonlarının fiyat politikası nedir?
Hiç korkutmuyor. Hem fiyatlarımızla hem de ürün kalitemizle bu kulvarda da çok güçlüyüz. En iyiyi en ucuz fiyatlarla sunamaya çalışıyoruz. Çünkü insanlar son 10 yıldır giyinmekten başka zevklerin de varolduğunu anladılar. Yemeğe ve eğlenmeye de artık çok para harcıyorlar.
- Kaç noktada satış yapıyorsunuz?
Moskova, Azerbaycan, Özbekistan, İran, Saraybosna, Marbella ve 2006 yazında Yunanistan’da mağazalarımız açılıyor. Yurt içinde de 28 noktada hizmet veriyoruz. Bu sayı, 2008 yılına kadar 50 noktaya ulaşacak.
- Türk kadınının giyim alışkanlıkları hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Bu konuyla ilgili en belirgin tespitimiz, son beş yılda bikini satışlarında bir patlama olduğu. Kadınlar kilolarına aldırış etmeden mayo yerine, öncelikle daha sağlıklı diye bikini giymeyi tercih ediyorlar. Gençler ve fiziği müsait olanlarsa moda olan modellerin peşindeler. İç giyim, dipsiz bir kuyu. Herkesin iç dünyası farklı ve bir takım arayışlar içinde. Biz de bunu çözdük, ona uygun ürünlerle her zevke uygun koleksiyonlar hazırlıyoruz.
DIŞ DÜNYANIN YENİ RENKLERİ
Yeni Homewear & Outwear koleksiyonu 364 parçadan oluşuyor.
Mix Match konseptiyle yaratılan ürün grupları birbirleriyle çok rahat kombine edilebiliyor.
Kumaşlar koton ve viskon yapısı sayesinde terletmiyor ve rahat hareket etmeye olanak veriyor.
Yeni moda merkezi
Trendleri ve modayı takip ediyorsanız, değişime ayak uydurmak için hızlı bir alışveriş temposu içinde olmalısınız. Bu nedenle birçok markayı bir arada bulabileceğiniz çok katlı alışveriş merkezlerini tercih edebilirsiniz. Osmanbey’de yeni açılan Wanlee, bol seçenekli alışveriş için ideal bir mekan. Burada markanın kendi koleksiyonları dışında Park Bravo, Roman, Tüzün, Parantez, Eve gibi birçok markayı da bulabilmek mümkün.
Işık saçan tasarımlar
Beymen, Coca Cola Light şişelerini giydirmeye ‘lotus çiçeği’yle devam ediyor. Işıkla temas ettiği her noktada güzelliğini yansıtan bu çiçek, serinlik ve ferahlık duygularının yeni temsilcisi. Limitli sayıda üretilen bu özel şişeler altı hafta boyunca mağazalarda satışa sunulacak. Şişelerin fiyatı 5 YTL. Marka, bu satıştan elde edilen gelirle KAGİDER’e destek olacak.