Öldükten sonra değer kazanmaya karşıyım

Tanınmış ressam Emre Ertürk, son beş yıldır Emre Newyork markasıyla başta New York olmak üzere Japonya ve Türkiye’yi şık çanta tasarımlarıyla fethediyor.

Geçtiğimiz haftalarda yeni çanta koleksiyonu Timeless’ı tanıtmak için İstanbul’a gelen sanatçıyla tuvallerden doğan tasarımlarını konuştuk.

Daha üç yaşında yaptığı resimlerle etrafındaki herkesi şaşırtan Emre Ertürk, bu yeteneğini sonuna kadar kullanıp, 90’lı yıllarda yurt dışında açtığı sergilerle tanınan bir ressam olarak adını duyurdu. Kendini tuvalleriyle ifade ettiğini belirten sanatçı, son beş yıldır, sergileri dışında Emre Newyork markası adıyla yarattığı çantalarıyla kendinden söz ettiriyor.

Geçtiğimiz haftalarda İstanbul’a gelerek, sınırlı sayıdaki yeni sezon çanta koleksiyonunu, özel bir aktiviteyle tanıtan Ertürk, Amerika ve Japonya’daki çok katlı konsept mağazalar için de senede iki kez farklı bir koleksiyon tasarlıyor.

O, modellerinin farkını ressam olmanın verdiği detaycılığın çantalarına yansımasına bağlıyor.

- Emre Newyork nasıl doğdu?

Resim, çok özel bir sanat dalı. Ama ben öldükten sonra değer kazanmaya karşıyım. Yaşarken değerli olabilmek, ürünlerimizi seri bir şekilde üretebilmek için bu markayı yarattık. Emre Ertürk tabloları duvarlarda bir marka. Ama orada kalıyor ve biri aldıktan sonra görme fırsatım olmuyor. İstanbul’a geldiğimden beri birçok kişide çantalarımı gördüm. Bu beni çok mutlu etti. Bir süre sonra ayakkabılar da olacak. Bu tasarımlar, her anlamda yaratıcılık kokuyor. Şimdi hem duvarlardalar, hem de tasarımlarda... Örneğin, Saks Fifth Avenue mağazaları tablolarımı Emre Newyork markasının üzerinde görmek için sipariş verdi.

- Ne kadar zamandır New York’tasınız?

Ağustos’ta sekiz sene olacak. Daha çok insana ulaşmak için orayı seçtim. Bence, New York dünyanın başkenti. Londra’da da dört yıl yaşadım ama böyle bir enerji görmedim. Burası beni mıknatıs gibi çekti.

- Neden tasarıma çantalarla başladınız?

Çünkü dört boyutlular. Yağlı boya tablolarıma da mutlaka bir ikinci boyut ekliyordum, ama yetmiyordu. Şimdi istediğim gibi oynuyorum malzemelerle. Bence çantaların hepsi birer sanat eseri.

- Yeni koleksiyonun teması nedir?

Adı, Timeless. Bir yıl sonra da kullanılabilir tasarımlar bunlar. Hermes gibi markaların kullandığı wax kanvas adlı bir malzeme kullanıldı. Bir tür mumlu kumaş. Rahat, silinebilir, yaz-kış kullanılabilir. Bu malzemeyi derilerle birleştirdik. Amerika’da önümüzdeki yıl çok moda olacak kahverengi tonlarını yoğun olarak kullandık. Kahve klas bir renk ama moda bir renk olamıyordu son yıllarda. Şimdi olacak. Bu rengi maviyle, altınla, bronzla bir araya getirdim. Üzerinde hayvan baskıları kullandım. Yine 2006’nın patlayacak renk olan gümüşlerle karıştırdım.

Ayrıca, Gucci’ye malzeme satan Massimo Group el çantalarımızı yaptı. Bel çantalarına talep çok. Kışın bunların büyük boylarını da yapacağız. Erkekler için de üreteceğiz. Çantaların üzerindeki köpek, vahşi gül ve lilium figürleri el yapımı. Bu figürlerin lisansını, tanınmış Mobis Art adlı bir şirketten aldım. Çantalara yerleştirip üzerini swarovski taşlarla süsledim. Çok beğenildi. Bazı modeller sadece iki tane üretiliyor ve kadınlar ayrıcalıklı olmayı seviyor.

- Bu tasarımları farklı kılan yönler neler?

Öncelikle tüm mağazaların internet sitelerinde koleksiyon ressam Emre Ertürk’ün çantaları olarak lanse ediliyorlar. Resimlerim tanındığı için tasarımlar dikkat çekiyor. Emre Newyork’un çizgisi çok farklı. Özellikle Japonlar bu çantaların delisi. Ünlü isimler de fonksiyonel olmalarının yanı sıra şık ve tek oldukları için satın alıyorlar.

Şu anda koleksiyon 180 mağazada satılıyor. Hedefimiz her mağazada olmak değil, olduğumuz yerlerde egemenliğimizi güçlendirmek. Bilinen ve ismi bilinmeyen çok güzel mağazalardayız. Liz Hair Designers, New York’ta 20’nci yılını kutlamış çok şık, tanınmış bir saç tasarım stüdyosu. Burada, özel bir konsept yaratacağız, salonun girişinde küçük bir mağazamız olacak.

- Erkekler için de modeller tasarladığınızı söylediniz.

Bavul tipi, spor salonuna gitmek için tasarlanan çantalar yapıyoruz. İçleri domuz derisi, neme dayanıklı. Enerji içecekleri için cepleri var. Bu yıl, özel bir erkek koleksiyonu hazırlayacağım.

- Sizce moda nedir? Ürünler, seri üretim olmadığı sürece moda olarak tanımlanmamalı. Belirli normlar içinde olup, çok sık üretilirlerse moda olurlar. Moda, trend ve marka bir arada düşünülmeli.

- Hep tasarımların farkından bahsettiniz. Bu ürünlere ulaşmak zor denilebilir mi?

Hayır. New York’ta mağazalarda satılan modeller 130-1300 USD arasında. Özel koleksiyonda ise 150 USD’ye de çanta var, 4000 USD’ye de. Çok pahalı olan modellerde özel deriler ve değerli taşlarla süslü aksesuvarlar kullandık. Bu da fiyatı yukarı çekiyor. Ayrıca 50 USD’ye köpek tasmaları yapıyoruz. Çok beğeniliyor. Tabi, bir de deri bilekliklerimiz var.

Dikkat! Mesajınız var...

Emre Ertürk, ressam olmasından kaynaklanan detaycılığının tasarımlarımlarına direkt olarak yansıdığını, bunun malzemelerle bir araya geldiğinde asıl farkı ortaya koyduğunu belirtiyor. Yakın zamanda, tamamlanma aşamasında olan ayakkabı koleksiyonu ise görücüye çıkmadan çok ilgi görmüş. Müşterilerinin kendisinden çantalar dışında da beklentileri olduğu belirtiyor ve ekliyor: ‘Bu nedenle siyah ve sarı renkte sloganlı tişörtler hazırladım ve her birini tek tek swarovski taşlarla süsledim.’


Erkekler plajları sallıyor

Vakkorama, yalnız şort satan H2O mağazasıyla farklı renk, desen ve kesimlerde yüzlerce seçenek sunuyor. Surf, Ocean, Marine, Seaside, Summer, Adventure gibi farklı modellere sahip koleksiyonda, tropik, floral ve hawai desenleri kotonun yumuşaklığı ile buluşuyor. Tarzınız ne olursa olsun bu koleksiyonu görmeden tatile çıkmayın.
Yazarın Tüm Yazıları