Paylaş
HAZİNE, Universal Hayat sigortalılarının, alacaklarının ödenebilmesi için şirket teminatlarının bir kısmını serbest bırakmaya hazırlanıyor. Bunun için de Universal Hayat'ın 13 bin sigortalısının mutlaka Hazine Müşteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü'yle temas kurması gerekiyor.
TÜRK Petrol Holding'in sıkıntıya girmesinin ardından Hazine'nin gözetimi altına giren Universal Hayat Sigorta'nın ortada kalan 13 bin sigortalısına alacaklarını kurtarma umudu doğdu. Hazine sigortalıların, alacaklarının ödenebilmesi için Universal Hayat Sigorta'nın teminatlarının bir kısmını serbest bırakmaya hazırlanıyor. Bunun için de Universal Hayat Sigorta'nın sigortalılarının mutlaka Hazine Müşteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü'yle temas kurması gerekiyor.
Ancak, Hayat Sigortaları Genel Şartları gereğince, sigortalıların alacaklarını geri alabilmesi için de sigorta primlerini en az 3 yıl eksiksiz ödemiş olması gerekiyor.
BORÇ NEREYE YATACAK?
Universal Hayat Sigorta şimdi de, 13 bin sigortalısına birikmiş primlerini yatırmaları için birer mektup gönderdi. ‘‘Birikmiş prim borçlarınızı Universal Hayat Sigorta'nın banka hesap numarasına havale edebilirsiniz’’ denilen mektupta, Yapı Kredi Bankası ile şirketleri arasındaki bir anlaşmazlık yüzünden kredi kartlarıyla yapılan prim ödemelerinin tahsil edilemediğene dikkat çekiliyor. Ayrıca, ‘‘Primlerinizin birikmemesi ve ödemelerinizin düzenli olarak devam edebilmesi için tahsilat şeklimizde değişiklik yapmak zorunda kaldık. Prim borçlarınızı bundan böyle Universal Hayat Sigorta'nın aşağıdaki banka hesap numaralarına havale edebilirsiniz’’ deniliyor.
Mektupta ayrıca, pirim borçlarıyla ilgili olarak da bilgi alınabilecek bir telefon numarası veriliyor. Ancak, verilen telefon numarası arandığında, o numaranın Universal Hayat Sigorta'ya ait olmadığı ortaya çıkıyor. Bu da, zaten canı yanmış sigortalıların midesini iyice bulandırıyor. Arkadaşımız Zeliha Aslan, Universal Hayat Sigorta'yla ilgili olarak Hazine Müşteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü yetkilileriyle görüştü. Hazine yetkililerinin yaptığı açıklamada, Sigorta Murakabe Kanunu'nun 14'ncü maddesine değinilerek, ‘‘Kanun'un bu maddesi, sigorta şirketlerinin faaliyetine son verdiği branşlara ait teminatların serbest bırakma yetkisini Hazine Müşteşarlığı'na bırakıyor. Hazine'de söz konusu şirketin sigortalılarının mağdur edilmemesi için çalışmalarını sürdürüyor. Sigortalı alacaklarının ödenebilmesi, şirket teminatlarının bir kısmını serbest bırakmakla mümkün olabilecek’’ denildi. Ancak, Hayat Sigortaları Genel Şartları'na göre, sigortalıların hak talep edebilmeleri için en az üç yıl sigorta primlerini yatırmaları gerektiğine de değinen Hazine yetkilileri, ‘‘Aksi taktirde, sigortalının talep hakkı doğmuyor.
Banyo ve mutfakta
ilaç saklamayın
Doğru saklanmayan veya kullanım tarihi geçmiş ilaçların sağlık için zararlı olacağını belirten uzmanlar, ilaç saklarken bazı noktalara dikkat edilmesi konusunda uyarıyor. Uzmanlar, tarihi geçmiş aspirinlerin, kristalleşmiş öksürük şuruplarının etkilerini kaybedebileceklerini, zamanında kullanılmayan ve doğru muhafaza edilmemiş antibiyotiklerin doğru saklanmamaları halinde böbrekler için zararlı hale gelebileceğini bildiriyorlar.
Reçeteli veya reçetesiz tüm ilaçların üzerlerinde daha uzun süre saklanmalarına ilişkin açıklamalar yer alıyor. Doğru saklanmayan, kullanım tarihi geçen ilaçlar insan sağlığına zarar verebiliyor. Mayo Klinik uzmanları, ilaç saklarken dikkat edilmesi gereken kuralları şöyle sıralıyor:
l İlaçlarınızı çocukların erişemeyeceği kuru, serin ve karanlık yerlerde saklayın. Banyo ve mutfak gibi yerler sıcak ve nemli olmaları nedeniyle ilaçlar için uygun mekanlar değildir,
l Belirtilmediği taktirde ilaçlarınızı buzdolabında saklamayın,
l İlaçları orijinal kutularında muhafaza edin,
l Farklı ilaçları aynı kutuda saklamayın. Hem kullanım sırasında karışıklıklar yaşayabilirsiniz, hem de birbirlerini kimyasal olarak etkileyebilirler
l İstenmeyen nem ve ıslaklıklara yol açabileceğinden şişelerin içindeki pamukları atın
l Son kullanma tarihlerini mutlaka kontrol edin. Eski ya da doğru muhafaza edilmemiş ilaçlar yarar getirmeyeceği gibi zararlı bile olabilirler.
l NİLGÜN AKIN'ın Moulinex marka arızalı fritözü yenisiyle değiştirildi
l RENAN AKMAN'ın hasar gören arabası, Peugeot tarafından onarıldı
l KUTLAY BERK'in denize düşerek arızalanan uzaktan kumandalı oyuncak arabası, Toys''R''Us tarafından yenisiyle değiştirildi
l BAHAR MÜEZZİNOĞLU'nun çekilişten kazandığı radyo kaset çalar Burger King tarafından adresine yollandı
l AHMET KÜÇÜKSARI'nın iade etmek istediği kamera ve şarjlı süpürgenin senetleri Aras Ev ve Mutfak Eşyaları tarafından iptal edildi
l MEHMET GÜRKAN'ın aracına Opel tarafından alaşımlı jant ve telefon kiti takıldı
Outlet mağazalarının
kalitesi farklı
Mağazalar indirim sezonlarında ya da outlet mağazalarında satılan ürünleri daha düşük kaliteli olarak üretiyorlar. Bu ürünleri de indirimli fiyatla satışa sunuyorlar. Bu ürünlerde herhangi bir sorun çıktığında ürünün sezon mağazalarındaki başka bir ürünle değiştirilmesi için genellikle fiyat farkı ödemek gerekiyor. Okuyucularımızdan Meziyet Başol da Yargıcı'nın Bahariye'deki outlet mağazasından aldığı pantolon hatalı çıkınca böyle bir sorun yaşadı.
Meziyet Başol, aldığı pantolonda iki paçasındaki dikişin farklı olduğunu farkedince Yargıcı Mağazası'na müracaat etti. Pantolonu mağazaya bırakan Başol'a bir süre sonra pantolonun hatalı olduğu söylendi. Parasının iade edilebileceği ya da başka bir ürünü fiyat farkı ödeyerek alabileceği vurgulandı. Meziyet Başol her iki seçeneği de kabul etmeyip aynı pantolondan almak istediğini bildirdi. Ancak, pantolonun diğer Yargıcı mağazalarında daha yüksek bir fiyatla satıldığı, kendisinin outlet mağazasından alışveriş yaptığı için fiyat farkı ödemeden aynı pantolondan alamayacağı belirtildi.
Konuyla ilgili olarak Yargıcı yetkililerinden Talin Kazancıyan ile görüştük. Kazancıyan, ‘‘Başol'un aldığı pantolon outlet mağazası için üretilen bir model. Dolayısıyla aynı pantolondan diğer mağazalarımızda bulunmuyor. Diğer mağazalarımızda da aynı model pantolonlar var. Ancak bunların kumaş ve dikim kalitesi daha farklı. Dolayısıyla aralarında fiyat farkı da var. Başol'un ürünü hatalı çıktığı için kendisine para iadesi veya başka bir ürün almasını önerdik. Ancak Başol yine outlet mağazasından bir ürün almak yerine sezon mağazalarımızdan alışveriş yapmak istedi. Bu durumda da aradaki fiyat farkını ödemesi gerekiyor’’ dedi.
Paylaş