Dolunay Kadıoğlu

Ergenlikteki çocuğumun arkadaşlarına karışmalı mıyım?

30 Eylül 2015
Bu dönemde arkadaş seçimi ile ilgili baskılar ters tepki ediyor.

ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENCİN RUH HALİ NASILDIR?

Ergenlik dönemi, ergenin kendisini hiç kimsenin anlamadığını düşündüğü kendi yaş gruplarının yani akranlarının yanında en iyi ve rahat hissettiği bir dönemdir. Ailesiyle konuşamadığı her şeyi yaştaşlarıyla paylaşır ve bir dönem yaştaşları ailesinin önüne geçer. Aileyle arasına mesafe koyar, yalnızlaşır, odasında zaman geçir ve pek çok şeyi arkadaşlarıyla paylaşır.

Aileler bu döneme adapte olmakta ve nasıl davranılması gerektiğiyle ilgili çoğunlukla zorlanırlar. Evlatları için bir taraftan endişe ederken diğer taraftan da kızarlar.

ARKADAŞ SEÇİMİ İLE İLGİLİ BASKILAR İŞE YARAMIYOR

Ebeveynler, zararlı alışkanlıklardan ve kötü arkadaşlardan çocuklarını korumak isterler. Bunu yaparken, arkadaş seçimlerine karışmak, yasaklar koymak, arkadaşlarıyla görüştürmemek ergenler üzerinde olumsuz etki yapar. Yasakları, sistemi, kuralları sorgulamak bazen kurallara uymamak ergenliğin en temel özelliklerindendir ve doğaldır.

ÇOCUKLARININ ARKADAŞ SEÇİMLERIYLE İLGİLİ EBEVEYLERİN BİLMESİ GEREKEN EN TEMEL NOKTALAR

• Çocuklar arkadaşlarını kendileri seçer, bu seçimi yapmak onun kişiliği üzerinde önemli etkiye sahiptir.

• Seçilen arkadaşı beğenmemek, yasaklamak ergen için caydırıcı olmayabilir.

• Ergenlik dönemindeki arkadaşlarıyla görüşmesine sınırlandırmalar getirilebilir ancak tamamen yasaklamak uygun değildir.

• Okul döneminde bile olsa ergenlerin sosyalleşme ihtiyaçlarının olduğunu unutmamak gerekir.

• Çocuğunuzun arkadaşlarını tanımak onlarla iletişim içinde olmak önemlidir

• Çocuğunuzla iletişiminizi, sohbet ve paylaşımlarınızı korumak onu korumanın en temel yoludur.

• Koyduğunuz sınırlama ve yasakları onun anlayabileceği şekilde açıklayın ve her açıklamanıza saçma cevabını alma ihtimaline hazırlıklı olun.

• Çocuğunuzla ‘Hayır deme’ davranışını 5 yaşının altından itibaren çalışın, kendini koruyabilmesi ‘iyi’ ve ‘kötü’ davranışları ayırt edebilmeyi öğrenmesi ‘HAYIR’ diyebilmesi onu hayatı boyunca siz olmadan da koruyacaktır.

Ergenlik dönemi, ergenin kendisini hiç kimsenin anlamadığını düşündüğü kendi yaş gruplarının yani akranlarının yanında en iyi ve rahat hissettiği bir dönemdir. Ailesiyle konuşamadığı her şeyi yaştaşlarıyla paylaşır ve bir dönem yaştaşları ailesinin önüne geçer. Aileyle arasına mesafe koyar, yalnızlaşır, odasında zaman geçir ve pek çok şeyi arkadaşlarıyla paylaşır.

Aileler bu döneme adapte olmakta ve nasıl davranılması gerektiğiyle ilgili çoğunlukla zorlanırlar. Evlatları için bir taraftan endişe ederken diğer taraftan da kızarlar.

Ebeveynler, zararlı alışkanlıklardan ve kötü arkadaşlardan çocuklarını korumak isterler. Bunu yaparken, arkadaş seçimlerine karışmak, yasaklar koymak, arkadaşlarıyla görüştürmemek ergenler üzerinde olumsuz etki yapar. Yasakları, sistemi, kuralları sorgulamak bazen kurallara uymamak ergenliğin en temel özelliklerindendir ve doğaldır.

• Çocuklar arkadaşlarını kendileri seçer, bu seçimi yapmak onun kişiliği üzerinde önemli etkiye sahiptir.

• Seçilen arkadaşı beğenmemek, yasaklamak ergen için caydırıcı olmayabilir.

• Ergenlik dönemindeki arkadaşlarıyla görüşmesine sınırlandırmalar getirilebilir ancak tamamen yasaklamak uygun değildir.

Yazının Devamını Oku

İdeal kadın

18 Eylül 2015
İdeal kadın diye medyada, toplumda pompalanan kavramı hiç duymamış olsanız nasıl bir kadın olmak isterdiniz?

‘İdeal Kadın’ nasıl olmalıdır, ne yer ne içer ne giyer? vb konuları son dönemde çok duyar oldum. Kim çıkardı bilmem demeyeceğim, kimlerin neden çıkardığı belli de, bizler neden o tanımın peşinden koşar olduk kendimizi kaybetmek pahasına?

İdeal kadın hem çocuk hem kariyer yapan hem de iyi yemek yapan, fit, bakımlı, enerjik, yüzü hep gülen, elinden her iş gelen hiçbir şeye olmaz demeyen atom karınca modeli kadın mı?

Yoksa kendini evine, çocuklarına, eşine adayan saçını süpürge eden kadın mı?

Benim en çok duyduğum ve olunmak ve bulunmak istenen daha çok talep gören model birinci tanımdakine uyuyor.

Kişilerin kafalarında olmak ve bulmak istedikleri ‘ideal kadın nasıl olur’u dolduran şablonlar var sanki ve devamlı buna değerlendiriyorlar kendilerini ve birbirlerini…

Kriterlerin bazılarını yapamadıklarında örneğin; hem çalışan hem de çocukları olan bir kadın çocuğuyla yeterince ilgilenemediğinde ya da eve ve eşine zaman ayıramadığında, kendine de hiç zaman ayıramadığını unutarak; ben kötü anneyim, kötü eşim, hiç bir işe yaramıyorum, yeterli değilim vb içsel çatışmalar yaşamaya başlıyorlar.

İdeal kadın nasıl olmalı, ideal kadın olmanın 10 yolu, hem kariyer hem çocuk diyorsanız işte yolları….vb yazıları okudukça da , ‘Yapılabiliyor demek ki ben neden yapamıyorum’ ‘ yazılanları uygularsam olur yapabilirim’ gazına gelebiliyorlar kendi isteklerini fark etmeden!

İdeal kadın diye medyada, toplumda pompalanan kavram beni gerçekten mutlu edecek bir şey mi, bu kavramı bilmemiş/duymamış olsam, ben nasıl bir kadın olmak isterim, neler bana kendimi iyi hissettir, eşimden beklentilerim neler, birlikte neleri daha iyi yapabiliriz, neleri paylaşabiliriz, Hayatımın önceliklerine göre davranarak duygusal yükümü nasıl azaltabilirim, Zorunlu yaptığım şeyleri hayatımdan nasıl çıkarabilirim ya da keyifli hala nasıl getirebilirim? Bence asıl sorulması gereken sorular bunlar!

Yazının Devamını Oku

Cinsel sağlık eğitimi şart

2 Eylül 2015
İnsan yaşamının doğal bir parçası olan cinsellik çoğunlukla sorunlarla, tabularla, yasak ve günah kavramıyla anılmaktadır

Cinsellik sadece insan neslinin devamını sağlamaz, aynı zamanda insanlar varoluşlarından bu yana üreme, gelişimlerini sağlama, sevgiyi paylaşma, yaşamlarını zenginleştirmeyi de destekler. İnsan yaşamının doğal bir parçası olan cinsellik çoğunlukla sorunlarla, tabularla, yasak ve günah kavramıyla anılmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü 1974 yılında “Cinsel sağlık”ın tanımını yaparak temel bir soruna çözüm üretilmesinde objektif bir kilometre taşı oluşturmuştur.

Cinsel sağlık "Cinsel bir varlık olarak insanın sadece bedensel değil, duygusal, düşünsel ve sosyal bütünlüğünü sağlayan, kişilik gelişimi, iletişim ve sevginin paylaşımını pozitif yönde zenginleştiren ve artıran sağlıklılık halidir" der.

Bu tanımın anlamı cinsel eğitimin önemini anlayabilmemiz için önemlidir:

Yukarıda tanımlanan Cinsel Sağlıklılık halinin yaşanır olması için etkin bir cinsel sağlık eğitiminin bireylere ailede ve okulda verilmesi gerekmektedir. Çünkü doğumla başlayan insan olma yolcuğunda bize ne verilirse onu öğrenir ve tepki veririz. Cinsel konularda bilimsel bilgi verilmeden sadece yasak ve korkularla cinselliği engellemek mümkün değildir engellense bile cinsel istismarlar, taciz, tecavüzler, cinsel sorunlar, kişilikle ilgili sorunlar…vb kendini gösterir. ,cisnel istismar,tecavüz

Cinsel sağlık eğitimi doğumla başlamalı ve her yaşa uygun olarak yaşam boyu devam etmelidir.

Cinsel sağlık bilgileri eğitiminin amacı, insanların cinselliğin olumlu yönlerini tanımalarına, cinsel sağlıklarını korumak için bilgi ve becerilerle donatılmalarına ve cinsel konularda seçim yapabilme becerileri edinimlerine yardımcı olmaktır. Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi sadece üremeyi kapsamaz. Bu eğitimin amacı erken yaş gebeliklerini, doğumlarını, kürtajı, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları, HIV/AIDS'i önlemek, gençlere doğru ve yanlış, sağlık ve hastalık arasında seçim yapma becerileri kazandırmak, sorumlu cinsel davranışların, ilişkilerin güzelliklerini, sevgiyi ve saygıyı ve hakları öğretmektir. (European Parlement, 2013).

Cinsellik ve cinsel sağlıkla ilgili eğitim ailede başlayan ve okulda desteklenen bir süreci içerir. Yurt dışındaki başarılı örneklerde, örneğin Finlandiya, Hollanda; 4 yaşında başlayan okul öncesi programlarında kendini tanıma, yakın ilişkileri anlama ve kendini ifade edebilme ve koruma üzerinde başlar ve gelişimsel yaş dönemlerine ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde bir müfredat takip edilir. Bu eğitimlerin en önemli unsurları ebeveyn eğitimleri ve onların bu sürece dahil edilmesidir. Çocuğun okul eğitimi başlamadan önceki dönemde ailenin farkındalığı ve süreci nasıl ele alındığında büyük önem taşımaktadır.

Cinsel istismarın, taciz, tecavüz, gibi insanlığa yakışmayan suçların yaşanmaması için erken dönemde başlayacak cinsel sağlık eğitimlerin önemi tartışılmazdır.

Yazının Devamını Oku

Seven erkek evlenmeden dokunmaz

18 Ağustos 2015
'Seven erkek evlenmeden dokunmaz' fikrine inanırsak ya da beklentimiz bu olursa 'sevmek dokunmaktır' cümlesini nereye koyacağız?

Her zamanki gibi bir sorudan yola çıkarak ‘Seven erkek’ yazısını kaleme aldım ya da o beni….

Geçenlerde yazar bir arkadaşım bir soru sordu:

- Seven erkek evlenmeden dokunmaz düşüncesi doğru mu?

‘Seven erkek’ diye tekrarladı zihnim, seven erkek ne yapmaz ki!

Seven erkeğin sevdiği için her şeyi yapabileceğini böyle bir hakkı ya da sorumluluğu olduğunu bize ne zaman öğrettiler?

Her şeyi ama her şeyi…

Seven erkek sever de döver de diyen,

Yazının Devamını Oku

Cinsel zekanızı test etmeye hazır mısınız?

18 Ağustos 2015
Kendinizi ifade ederken ne kadar rahatsınız, yeniliklere ne kadar açıksınız?

Dr. Sheree Conrad- Dr. Michael Milburn tarafından hazırlanan cinsel zeka testi ile cinsellikle ilgili kendinizi ifade ederken ne kadar rahatsınız, yeniliklere ne kadar açıksınız öğrenebilirsiniz. Siz de cinsel zekanızı ölçmek ister misiniz?

Her soru için; düşünce, duygu ya da davranışınızı en iyi yansıttığını hissettiğiniz cevabı seçin.

1. Çoğu insanın cinsel yaşamıyla karşılaştırdığınızda, şu andaki cinsel yaşamınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?a) Birçok insanınki gibi heyecan verici değil.b) Birçok insanınki ile aynı.c) Birçok insandan daha heyecan verici.d) Şu anda bir ilişkim yok.

2. Partnerinizle cinsel yaşamınızda bir problem ortaya çıksaydı, ne yapardınız?a) Konuyu partnerimle konuşurdum.b) Konuya dolaylı yaklaşırdım.c) Biraz zaman verip durumun değişmesini beklerdim.d) Daha uygun bir partner arardım.

3. Partnerinizle cinsel yaşamınızda bir problem ortaya çıksaydı, yakın bir arkadaş ya da bir dert ortağı ile (belki bir terapist) konuşmak konusunda ne düşünürdünüz?a) Cinsel yaşamımı dışarıdan birisi ile asla rahat bir şekilde konuşamazdım.b) Cinsel yaşamım hakkında birisi ile konuşabilirim, ancak başka çarem kalmadığında.c) Cinsel yaşamım hakkında bir arkadaş ya da dert ortağı ile rahatlıkla konuşabilirim.

4. Bir partnerden uzun süre sakladığın cinsel sır oldu mu?a) Hayır, asla.b) Bir ya da iki kez.c) Birkaç kez.d) Sık sık.

5. Partneriniz sizi rahatsız eden cinsel bir davranışta bulunsaydı ne yapardınız?

a) Devam eder ben de katılırdım.b) Bu davranışın neden partnerimin ilgisini çekerken beni rahatsız ettiğini araştırırdım.c) Partnerime davranışının sınırlarımı aştığını söylerdim.d) İlişkimi bitirmeyi düşünürdüm.

6. Günlük yaşamın çeşitli sorunları ile karşılaştırıldığında (örneğin; iş, alışveriş, temizlik, hobiler), hareketli ve doyurucu bir cinsel yaşam için ne kadar çaba gösteriyorsunuz?a) Zamanımın çoğunda, nasıl daha fazla seks yapabileceğimi düşünüyorum.b) Benim için doyurucu bir cinsel yaşam en az hobilerim ve günlük işlerim kadar önemli.c) Günlük işler bittiğinde cinsel yaşamımı geliştirmek için ne zamanım ne de enerjim kalıyor.d) Cinsel yaşamımın ne kadar kötü olduğunu düşününce utanıyorum, bu konuda hiç düşünmemeye çalışıyorum.

7. İş yerinde uygunsuz davranışlardan korunmanın tek yolu cinsiyetsiz bir kimliğe bürünmektir.a) Doğrub) Yanlış

8. Bir erkekle kadının cinsel ilişkisinde bir problem ortaya çıktığında, büyük olasılıkla nedeni şudur:a) Erkekler ve kadınlar yatakta farklı şeyler ister.b) İhtiyaçları ve arzuları hakkında yeterince konuşmamışlardır.c) Gerçekten birbirlerine uygun değildirler.d) Erkekle kadının psikolojileri zıt kutuplardır.

9. Harika bir seksin gerçek aşkın göstergesi olduğunu düşünüyor musunuz?

a) Harika bir seksin mutlaka aşık olmak anlamına gelmediğine inanıyorum.b) Harika bir seks yapan bir çiftin birlikte olacağına inanıyorum.c) Harika bir seksin aşkın garantisi olduğuna inanıyorum.

10. Geçmişte, bir çatışma yaşadığınızda, hangi sıklıkta konuşmak yerine seks yapmayı seçtiniz?a) Hiçbir zaman bir problemi konuşmak yerine seks yapmayı tercih etmedim.b) Birkaç kez bir problemi geçici olarak engellemek için seks yaptım.c) Bir ilişkide çatışmanın şiddetini azaltmak için seksin iyi bir yol olduğunu düşünüyorum.d) Her zaman önce problemi çözerim, sonra seks yaparım.

11. Yakın zamanda çok hoşlandığınız ve ciddi bir ilişki sürdürmek istediğiniz biriyle tanıştınız, ilişkinin daha başında seks yapar mıydınız?a) Çok hoşlandığım biriyse, seks için daha iyi tanıyana kadar beklerdim.b) Daha önce birkaç kez çok iyi tanımadığım insanlarla seks yaptım.c) Çok hoşlandığım takdirde iyi tanımadığım biriyle kesinlikle seks yaparım.

12. Seks yaşamınızın televizyon ya da filmlerde gördüğünüz cinsel yaşamlar kadar heyecan verici olmadığını düşündüğünüz oldu mu?a) Ekranda gördüğüm tutkuyla karşılaştırıldığında, benim yaptığım seks ümit kırıcı.b) Yaşamımda bir ya da iki kez bu kadar tutkulu bir seks yaşadım.c) Ekranda görülen tutkulu ilişkilerle gerçek yaşamdaki ilişkileri karşılaştırmak zor.

13. Sık sık kullandığınız ya da en çok tahrik olduğunuz cinsel fantezinin içeriği hakkında ne düşünüyorsunuz?

a) Birinin fantezilerimin içeriğini öğrenmesi beni dehşete düşürür.b) Partnerimin fantezilerimi bilmesi beni utandırır.c) Biraz tedirgin edici ama fantezilerimin içeriğini partnerimle paylaşmanın heyecan verici de olabileceğini düşünüyorum.d) En yakın arkadaşımla fantezilerim hakkında konuşurum.

14.Cinsel olarak tahrik olduğunuzda, bunun bir yakınlık ihtiyacı ya da şefkat duygularının tersine, daha çok fiziksel bir dürtüden kaynaklanıp kaynaklanmadığının ne kadar bilincindesiniz?

a) Fiziksel dürtülerle duygusal dürtüler arasında hiçbir zaman ayrım yapmam.b) Bazen seks için tümüyle fiziksel bir dürtü hissettiğimin farkındayım.c) Bazen fiziksel olarak hissettiğim uyarılmadan daha fazla duygusal olarak yakın olmak istediğimin farkındayım.d) Tahrik olduğumda bu her zaman fiziksel ve duygusal dürtülerin bir bileşkesi oluyor.

15. Kendinizi kötü hissettiğiniz ya da yaşamınızda bir konuda hayal kırıklığı yaşadığınız zamanlar, bu iş de olabilir, hangi sıklıkta seks yaptınız?a) Kendimi kötü hissettiğim ya da bir konuda üzgün olduğumda nadiren seks yaparım.b) Kendim ya da yaşamımla ilgili kendimi daha iyi hissetmek istediğim zamanlar seks yaptığım oldu.c) Kendim ya da yaşamımla ilgili ters giden bir şey olduğunda çoğunlukla seks isterim.

16.Geçmişte bağlı olduğum bir ilişkideki partnerimi ya da eşimi aldatmaya ayartıldığımda,a) Partnerimin ne kadar kırılacağını ve ihanete uğramış hissedeceğini bilmek bana ıstırap verdi.b) Partnerimin neler hissedeceğini gerçekten hiç düşünmedim.c) Bu bir günah olduğu için partnerimi asla aldatmam.d) Partnerimi düşündüm ama ortaya çıktığı takdirde kabul edeceğini düşündüm.

17. Partneriniz aynı cinsiyetten biriyle seks yapmakla ilgili fantezileri olduğunu açıklasaydı, nasıl bir sonuca varırdınız?a) Partnerim gizli bir eşcinsel.b) Partnerimin psikolojik problemleri var.c) Partnerim artık beni çekici bulmuyor.d) Partnerim birçok insandan farklı değil.

18. Yakalanmadan aldatabileceğinizi bilseydiniz, ne yapardınız?a) Kesinlikle aldatırdım.b) Yine de aldatmanın ilişkim üzerinde yaratacağı etkiyi düşünürdüm.c) Aldatmak bir günahtır, asla yapmazdım.

19.Yaşlandığınızı düşündüğünüzde (yetmiş yaş üzeri) seks yapmaya devam etme olasılığınız ne olurdu?a) O yaşta seks yaptığımı hayal bile edemiyorum.b) O yaşta cinsel olarak aktif olacağımı hiç zannetmiyorum.c) Yetmişlerimde hala cinsel olarak aktif olmayı ümit ediyorum.d) Yetmiş yaşına kadar cinsel olarak aktif kalabilmek için elimden gelen her şeyi yapmayı planlıyorum.

20. Bağlı olduğu bir ilişkisi varken gizlice internette seks yapan biri hakkında nedüşünüyorsunuz?

a) Fiziksel temas olmadığı için sorun yok.b) (Masum) bir katkı olduğunu düşünüyorum.c) Büyük bir yıkım, ilişkide problemleri arttırır.d) Bir aldatma biçimi, bu da sorun demektir, çünkü eşinizin haberi olmadan yapıyorsunuz.

21.Cinsel davranışlarınızda ne kadar rahatsınız?a) Bazı insanlar cinsel davranışlarımdan endişe etse de ben değiştirmek için bir neden görmüyorum.b) Belli bir davranışı terk etme konusunda sık sık kendime söz veriyorum ama sonra aynı davranışı tekrarlıyorum.c) Cinsel davranışlarım konusunda endişelenmem için hiçbir zaman nedenim olmadı.

22. Hangi sıklıkla seksi kullanarak problemlerinizden kaçmaya çalışıyorsunuz?

a) Seks olmasaydı problemlerim altında ezilirdim.b) Bazen çaresizlik içinde problemlerimden kaçmak için seksi kullanıyorum.c) Seksi hiçbir zaman böyle bir amaç için kullanmadım.

23. Seks yaptıktan sonra genellikle nasıl hissedersiniz?

a) Çoğu zaman keyifsiz hissederim.b) Bazen keyifsiz hissederim.c) Genellikle hoşnut ve tatmin olmuş hissederim.d) Hiçbir şey hissetmem.

24. Hiç kimseyi, örneğin kollarını tutarak tehdit ederek ya da karşınızdaki ‘Hayır’, ya da ‘Dur’ dediğinde duymazdan gelerek sekse zorladığınız oldu mu?a) Aslab) Bir kezc) Bazend) Sık sık

25. Anne babalar kendi cinsel yaşamlarında yaptıkları hataları gizli tutmalıdırlar, sonuçta ergenler söylediklerimizi değil yaptıklarımızı yapıyor.a) Doğrub) Yanlış

26. ‘İyi bir cinsel yaşam, çaba göstererek elde edebileceğimiz bir şey değildir, ya olur ya olmaz’ cümlesine katılıyor musunuz?a) Kesinlikleb) Belkic) Hiç de değil

27. Utandığınız bazı cinsel arzu ya da davranışlarınız var mı?a) Sık sıkb) Bazenc) Asla

28. Ortalama hangi sıklıkla seks yapıyorsunuz?a) Yılda birkaç kez ya da daha azb) Ayda bir ya da iki kezc) Haftada bir ya da iki kezd) Haftada üç keze) Haftada dört kez ya da daha fazla

29. İstemediğiniz halde, sadece partnerinizi memnun etmek için hangi sıklıkla seks yaparsınız?a) Aslab) Birkaç kezc) Ara sırad) Oldukça sık

30. Güvenli seks için bilinçli bir çabanız var mı?

a) Hayır, gerekmiyor. Ben ve partnerin HIV testi yaptırdık ve ikimiz de diğerinin tekeşliliğe bağlılığına yeterince güveniyoruz.b) Hayır, gerekmiyor çünkü ben heteroseksüelim ve heteroseksüellerin HIV olma ihtimali düşük.c) Hayır, çünkü yattığım insanların hiçbiri hasta görünmüyor.d) Evet, risk olan her yerde önlem alırım.

Cinsel zeka testi puanlama sistemi

Aşağıda her cevap için puanları göreceksiniz. Her soru için aldığınız puanları toplayın.

 

SONUÇLARI GÖRMEK İÇİN FOTO GALERİYE TIKLAYIN![fotogaleri=364]

Derleyen: Cinsel Terapist Dolunay Kadıoğlu

Her soru için; düşünce, duygu ya da davranışınızı en iyi yansıttığını hissettiğiniz cevabı seçin.

1. Çoğu insanın cinsel yaşamıyla karşılaştırdığınızda, şu andaki cinsel yaşamınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?

a) Birçok insanınki gibi heyecan verici değil.
b) Birçok insanınki ile aynı.
c) Birçok insandan daha heyecan verici.

Yazının Devamını Oku

Vajinismus tedavi yöntemleri

31 Temmuz 2015
Vajinismus, vajen girişindeki kasların istek dışı kasılması ve hiçbir şekilde girişe izin vermemesi durumdur.

Vajinismus, ülkemizde çok sık rastlanan ve çiftleri çaresiz bırakan bir problemdir. Peki, vajinismusun bilimsel tedavi yöntemleri nelerdir?

Vajinismus sorunu yaşayan çiftler tam birleşmeyi deneyecekleri an kadında kontrol dışı kasılmalar, bacağı kapatma davranışı, kalçasını kaçırma gibi istenmeyen ve girişe izin vermeyen davranışlar görülür. “Haydi deneyelim” dendiği anda ya da penis vajinaya yaklaştığında pelvik kaslar kontrol dışı kasılır ve cinsel girişe kişi izin veremez. 

Vajinismus; vajen girişindeki kasların istek dışı kasılması ve hiçbir şekilde girişe izin vermemesi durumdur. Kadın çok acı çekeceğini, penisin büyük vajinanın çok küçük olduğuna inanır ve kasılmalarıda kontrol edemediği için vajinal girişi izin veremez. Tamamen psikolojik bir sorundur.

Cinsellikle ilgili yanlış bilgiler, korkular ve abartılı düşünceler vajinismus sorunun kökeninde yatar. Vajinismusun nedenleri arasında;

Tedavide bilimsel bir yöntem olan cinsel terapi yöntemi kullanılır. Tedaviye çift birlikte katılır. Çünkü sorunu birlikte yaşıyorlardır, her ne kadar kadın kaynaklı görünse de erkek çözümün önemli parçasıdır.

Vajinismusun yaşanmasının en temel nedeni yetersiz ve gerçek dışı cinsel bilgilerdir bu nedenle ilk olarak tüm yanlış bilgileri doğrularıyla yer değiştirmek tedavide 1. basamaktır. Kasılmanın nasıl olduğunu anlamak, vajina, penis anatomi ve fizyolojisini öğrenmek tedavinin temelidir.

Çiftin gevşemesi, birbirinin bedenini sakince fark etmesi için verilen ve tedavi boyunca uzman tarafından teknikleri ayarlanarak kullanılan dokunma uygulamalarıdır. Çift birbirlerine sırayla uzun dokunmalar yaparlar bu dokunmalarda belli süre cinsel bölgeler, daha sonra cinsel bölgelerde dahil edilir ve çifte her ikisinin de hoşuna gidecek ve çok işe yarayan dokunma teknikleri cinsel terapist tarafından öğretilir. Cinsel birleşmeyi denemek tedavinin önemli bölümünde yasaktır.

Kadının vajinasına bakması, dokunması, cinselliği ile barışması için önemlidir. Bu nedenle ayna da vajinasına bakma ve dokunma uygulamaları verilir. Ve buna parmağının yavaşça ve ilk boğum daha sonra ikinci ve en sonda tamamının içeri yerleştirme uygulamaları ile devam edilir.

Yazının Devamını Oku

Elmalar ve armutlar

13 Temmuz 2015
Aynı anda hem elma hem de armut çekirdeğini ekersek ayrı iki meyve ağacı olur oysaki biz tek ve farklı bir ağaç istiyoruz ki biz ağacı olsun.

İnsan dünyaya ‘merhaba’ dediği andan itibariyle çevresiyle ilişki içindedir. Anne-baba, aile büyükleri, ilk arkadaşlar, okul, çevre, ilk sevgili, iş arkadaşları vb.

Aslında insan sadece insanla değil tüm canlı ve cansız her şeyle bir ilişki süreci yürütür, çoğu zaman bunu farkındalıksız yaşar geçer. Bu yazıda ise daha çok bireylerin evlilik sürecinde yaşakları ilişkiden bir kesite değineceğim.

Herbirimiz farklı aileye, farklı şehre, ülkeye, kültüre, dile, dine doğarız. Yetiştiğiniz ülke, bölge, kültür, dil, din aynı olsa bilse farklı aile yapılarında büyürüz. Çocuk, kardeş, torun, arkadaş, kuzen gibi ilişki ağları içinde hayatı, insanları ve kendimizi tanımaya başlarız.

Bu ilişki ağları içinde, gün gelir karşımıza hayatımızı paylaşmak istediğimiz biri çıkar, aşkı ve sevgiyi yaşar evlilik kararı alırız. Aşkın uçuran ve tarifsiz lezzeti başımızı döndürür, işte bu deriz,  bu insanla hayat güzel geçer deriz. Kavgalar olsa bile çözülür, fikir ayrılıklarında anlaşırız, alttan alayım deriz, evlenince değişir deriz, evleniriz.

Senin ailen, benim ailem, düğünde onlar ‘……’yaptı, bizimkiler ‘….’ Yaptılar… başlamışsa farkederiz ki evlilik dedikleri EVCİLİK değilMİŞ!

Savunmalar, karşı savunmalar, kavgalar, ama ben haklıyımlar, işi daha da tatsızlaştırır. Bazen o kadar tat tuz vermez ki boşanma tehtitleri havada uçuşur.

Oysaki birazcık düşünsek birazcık araştırsak ve öğrendiklerimizi uygulamaya çalışsak bu sorunlar yerini kabule ve uzlaşıya bırakır.

İki kişi kendi çekirdek ailesini kurma niyetiyle bir araya geldiyse, her şey den önce düşman değil ORTAKtır.

Yazının Devamını Oku

Yaz tatilinde eğlenmek öğrencilerin hakkı!

12 Temmuz 2015
Bu dönemde bol bol spor yapılmalı, kitap okunmalı.

Yaz tatili pek çok öğrencinin heyecanla beklediği dönemdir. Yaz tatilinin öğrenciler için anlamı; uzun uyku saatleri, bol gezme ve eğlenmektir, okula ve derslere ait sorumlulukların olmadığı serbest zaman demektir.

Yaz tatilinde hem sınavlara hazırlanmak hem dinlenmek hem de eğlenmek mümkündür. Yaz tatili demek boş zaman geçirmek, günün yarısında uyumak, günün 10 saati internette zaman öldürmek demek değildir. Yaz tatilinde keyifle, dinlenerek, geleceğe hazırlanarak zamanı değerlendirmek önemlidir. Hem dinlenmeye hem de çalışmaya zaman ayırarak, tatil döneminde bir günü etkin ve verimli planlarsanız her şeye zaman bulabilirsiniz.

Bilinmelidir ki yaz tatili dinleme zamanı ancak bireyi her yaptığı şey dinlendirmez. Gelin şimdi neler dinlendirir ya da tatilde neler yapılsa gerçekten zihinsel, bedensel ve duygusal gelişimimize katkısı olur onlara bakalım…

Gençler yaz tatilinde meslek seçimini ve hangi mesleği yaparken mutlu olacağını düşünebilir. Mümkünse hayallerindeki meslekle ilgili araştırmalar yapabilirler, bu meslekleri yapanlarla iletişime geçmeyi, bu mesleklerin yapıldığı iş yerlerini ziyaret etmeyi planlayabilirler. Hayallerindeki okullara ve üniversitelere eğer imkan varsa ziyaretler yapabilirler.

Psikolojik DanışmanDolunay Kadıoğlu 

Yazının Devamını Oku