Şöhret düşkünlüğü ABD’nin salgın hastalığı. Tedavisi olmayan bu sosyal tutku dev ülkede mola vermeden yayılıyor. Kış soğuğunda televizyon stüdyoları önünde kuyruğa girip kameraya "Selam anne" çığlığıyla el sallayarak poz verenler sonradan eş-dosta "Ekrana çıktım" diye övünüyorlar.
İnsanlar akşamüstü evlerinde bilinmeyen yeteneklere şöhret yolunu açan yarışma programlarını nefeslerini tutarak izliyor. Çatlak sesine rağmen ünlü bir şarkıcı olacağına inananlar, esprilerine yalnız kendileri gülen komedyen adayları, dansözlüğe soyunan hantal bedenliler bu programlarda boy gösteriyor. Ama seyirci sayısı az buz değil, 35 milyonu aşkın kişi bu amatör yarışmalarını izliyor. İlkokul öğrencisinden çoluk-çocuk sahibi ev kadınına bunca insan bir yolunu bulup üne kavuşmayı yaşam hedefi olarak algılıyor.
Sinema ve tiyatro aleminin "Golden Globe" (Altın Küre) ödül gecesini seyrederken şöhretin servetle nasıl özdeşleştiğinin farkına vardım. Geçen yılda beyazperde ve TV kanallarında başarılı filmlerin ve dizilerin en iyilerini ödüllendirmek için düzenlenen galada sanatçıların başarıları ikinci plana itilmişti. Bin 500 davetliyle ekran başındaki milyonlarca seyircinin ilgi odağı geceye katılan eğlence alemi şöhretlerinin gövde gösterisiydi.
Sanatçılar caddeden salona uzanan kırmızı halılarda kamera karşısında gülücükler dağıtırken kıyafetlerini hazırlayan tasarımcıların kimliğini, taşıdıkları takıların markalarını açıklamaya özen gösterdiler. Cameron Diaz, Jennifer Lopez, Angelina Jolie, Cate Blanchett, Penelope Cruz, Jessica Biel, Jennifer Garner, Charlize Theron, Eva Longoria ve Hollywood’un önde gelen diğer güzelleri, giydikleri göz kamaştıran tuvaletlerinin tasarımcılarının başta Alexander McQueen, Chanel, Gaultier, Ungaro, Galliano gibi tanınmış modacılar olduğunu açıkladılar.
’Altın Küre’ galasının beş kıtada 100 milyonu aşkın kalabalığa ulaştığını düşünerek marka ismi verilmesinin ender görülen bir reklam tanıtımını gerçekleştirdiği dikkatimi çekti. Ödül gecesine ev sahipliği eden Beverly Hills Oteli ana salonundaki koltuklar soğumadan giriştiğim araştırmada Altın Küre gecesinin ticari yönüyle karşılaştım. Moda evleri ödül gecelerinde ürünlerinin kalabalık kitlelere ulaşmasını sağlamak amacıyla eğlence alemi ünlülerine özel kreasyonlarını giydirmek için birbiriyle yarış içindeydi. Bunun için şirketler 50 bin dolardan milyon doları aşkın paralar ödüyorlar şöhretlere. Son Altın Küre galasında St. John Kits modaevi kül grisi şifon tuvaleti giymesi için Angelina Jolie’ye 12 milyon dolar ödeyerek bu alanda bir rekor kırdı.
TAKI REKLAMI DA YAPILIYOR
Hollywood güzellerinin geçit törenini andıran galada Oscar de la Renta, John Galliano, Christian Dior, Chanel, Gucci, Gaultier, Versace, Marchesa, Ungaro, Herrera, Nina Ricci ödül kazanan aktrislere bol sıfırlı ödeme yaptığı gibi giydikleri tuvaletleri de hediye olarak verdi. Şöhretin zirvesindeki bazı aktrislere televizyon kameraları karşısında birkaç dakika kalıp giysilerini sergileme karşılığında modaevlerinin yaptığı ödemeler, bu aktrislerin çekimi aylar süren filmlerden kazandıkları parayı geçiyor.
Oysa ödeme konusu yalnızca giyimle bitmiyor. Ödül gecelerinde reklam ve tanıtımda takı sanayii de var. Chopard, Harry Winston, Bulgari, Azzaro kolye, yüzük, küpe gibi mücevherlerini takan aktris ve yıldızlara yüz binlerce dolar ödüyor.
Bu sanayinin ileri gelen firmaları küpelerinin görünmesi için kiraladıkları uzman kuaförlerin kulakları açıkta bırakacak saç stili hazırlamasına önayak oluyor. Mücevherat firmaları modacılarla işbirliği yaparak kolyelerin dikkati çekmesi için tuvaletlerin dekolte kesimli olmasını sağlıyor.
Astronomik meblağların el değiştirdiği tuvalet-takı-kuaför işbirliği her seferinde beklenen sonucu veriyor mu? Hayır. Saçlarını kömür siyahına boyatan Cameron Diaz ile Patricia Arquette, Nicollette Sheridan, Jennifer Love Hewitt, Vanessa Williams, Rinko Kikuchi ve Beyonce Knowles’un marka tuvaletleri alay konusu olup hayranlarını düş kırıklığına uğrattı.
Giyim ve aksesuar işbirliğine giren firmaların büyük çoğunluğu ürünlerinin reklam tanıtımında kadın aktris ve yıldızlara yatırım yaptı.
Altın Küre gecesine gelen Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Justin Timberlake, Patrick Dempsey, George Clooney, Jack Nicholson, Warren Beatty, Clint Eastwood, Ben Affleck gibi Hollywood’un erkek şöhretlerine TV kameramanlarıyla gazete-dergi fotoğrafçıları fazla ilgi göstermedi. Nedeni ise renk cümbüşünde ustaca hazırlanmış tuvaletler, ışıltılı elmas, yakut takılarla süslü kadın yıldızlara karşı aktörlerin tümünün bir örnek siyah smokin giymiş olmasıydı.