GeriSeyahat Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası

Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası

Müşteri memnuniyeti söz konusu olunca, bir restoranın servis kalitesi, en az yemeklerin kalitesi ve lezzeti kadar önemlidir. Önünüzde dünyanın en mükemmel yemekleri bile olsa, nezaketsiz veya beceriksiz bir garson sayesinde yedikleriniz boÄŸazınıza dizilebilir.Geciken bir yemek, aç bekleyen müşteriyi çileden çıkarabilir. Büyük jürimiz bu hafta Türkiye’nin servis kalitesi en iyi 10 lokantasını seçti. Keyifli bir yemekte lezzet kadar ön plana çıkan servis kalitesiyle ün yapmış 10 restoranın yarısı Ä°stanbul’dan. BaÅŸta Türk mutfağı olmak üzere Fransız ve Ä°talyan mutfaklarının farklı lezzetlerini müşterilerine sunan Sultanahmet’teki Four Seasons Restoran jüri tarafından birinciliÄŸe layık görüldü. Ankara’da bürokrasiyi ağırlayan Washington Restoran’ın yanı sıra Adana, Antalya ve Ä°zmir’den de restoranlar listede yerini aldı. EN Ä°YÄ° 101. Four Seasons - Ä°stanbul2. Beyti - Ä°stanbul3. Papermoon - Ä°stanbul4. Changa - Ä°stanbul5. Park Åžamdan - Ä°stanbul6- Windows On The Bay - Ä°zmir 7- Washington - Ankara8- Chibo - Adana9- Pronto - Adana10- The Shakespeare - AntalyaFOUR SEASONSHer yemeÄŸin servis süresi belliUluslararası bir restoran zincirinin Ä°stanbul halkası olan Four Seasons Restoran, Sultanahmet’teki Four Seasons Otel’in bünyesinde faaliyet gösteriyor. Servis kalitesinde, dünyanın farklı ÅŸehirlerinde bulunan, aynı zincire baÄŸlı diÄŸer restoranların standardını korumaya çalışıyorlar. Her yemeÄŸin servis hızı belirli bir standarda baÄŸlı ve deÄŸiÅŸmiyor. Toplam 10 garson görev yapıyor. Ä°ÅŸe alınacak biri mesleki tecrübesine bakılmaksızın 21 gün eÄŸitime alınıyor ve bir ay deneme süresinden geçiriliyor. Bu eÄŸitimler yıl içinde tekrarlanıyor. Müşterileri daha çok otelde kalanlar. Ä°stanbullular doÄŸum, niÅŸan, evlilik, yıldönümü gibi özel günlerinde tercih ediyor. Mönüsünde dünya mutfaklarından yemeklerin bulunduÄŸu restoranda, baÅŸ aşçı Ä°talyan. Mönü her mevsim deÄŸiÅŸiyor. Bir kiÅŸi yemek için ortalama 60-70 YTL arasında ücret ödüyor. Adres: Four Seasons Otel Sultanahmet / Ä°stanbul. Tel: (212) 638 82 00BEYTÄ°Åžef garsonlar 20 yıllıkBeyti Güler tarafından 1983 yılında açılan restoran Florya’da. Aynı anda 500 kiÅŸinin yemek yiyebildiÄŸi Beyti’de servis öğlen 12.00’de baÅŸlıyor, gece 24.00’e kadar sürüyor. Restoranın lezzet kalitesiyle olduÄŸu kadar servis kalitesiyle de Beyti Güler ilgileniyor. Beyti sık sık servis elemanı deÄŸiÅŸtirmiyor. Üç ÅŸef garson 20 yıldır Beyti’de çalışıyor. En fazla ilgi gören yemek spesial döner. Beyti, etin diÄŸer çeÅŸitlerinde de iddialı. Bayram, ramazan ve Sevgililer Günü gibi özel günler dışında rezervasyonsuz müşteri kabul ediliyor. Bir kiÅŸi ortalama 50 YTL’ye Beyti’de keyifli bir yemek yiyebiliyor. Otopark sorunu yok. Adres: Orman Sokak. No:8 Florya / Ä°stanbul. Tel: (212) 663 29 92PAPERMOONHız çok önemliDinçkök Ailesi’nce iÅŸletilen Papermoon, 1996 yılında açıldı. Ä°talyan yemeklerinin ağırlıkta olduÄŸu bir mönüye sahip. Aşçıbaşıları Ä°talyan. Mönüyü et, balık, salata, makarna ve pizza çeÅŸitleri oluÅŸturuyor. Özellike rizottoları müşterileri tarafından beÄŸeniliyor. Servis öğlen 12.00’de baÅŸlayıp, gece yarısına kadar sürüyor. Garsonlar müşterilere yemeklerle ilgili ayrıntılı bilgi veriyor. Servisteki hıza özel bir önem veriliyor. Hazırlanan yemekler önce garsonlar tarafından salona getiriliyor sonra servis garsonları tarafından müşterilere sunuluyor. Rezervasyonla müşteri kabul eden Papermoon’da bir kiÅŸi 65-70 YTL arasında bir ücrete yemek yiyebiliyor. Adres: Akmerkez Etiler / Ä°stanbul. Tel: (212) 282 16 16CHANGASamimi ama laubali deÄŸilSıraselviler’in popüler mekanlarından biri. Modern bir servis anlayışı var. Servis elemanları, sundukları her yemek ve içeceÄŸin içeriÄŸini, nasıl yapıldıklarını ve tatlarını biliyor. Müşteriden sipariÅŸ alırken bu bilgiler ışığında yönlendirme yapıyorlar. Mönü sürekli yenileniyor. Yeni bir ürün mönüye girdiÄŸinde o ürünle ilgili her türlü detay servis elemanlarına anlatılıyor. Changa’da servis elemanlarının müşteriyle kuruduÄŸu iletiÅŸime ayrı bir önem veriliyor. Samimi ve sıcak bir iliÅŸki kurulurken, sınırların korunmasına özen gösteriliyor. 100 kiÅŸilik kapasiteye sahip Changa, müşterilerini akÅŸam servisiyle saat 18.00’de ağırlamaya baÅŸlıyor. Bir kiÅŸi 60-65 YTL’ye akÅŸam yemeÄŸi yiyebiliyor. Adres: Sıraselviler Cad. No: 87/1 Taksim / Ä°stanbul. Tel: (212) 251 70 64PARK ÅžAMDAN23 yıldır aynı kalite23 yıllık bir lokanta. Ersoy Çetin iÅŸletiyor. Bahçesiyle birlikte 120 kiÅŸi aynı anda yemek yiyebiliyor. Öğle servisi 11.30’da baÅŸlayıp, 15.30’da bitiyor. AkÅŸam servisi ise 19.30’da baÅŸlayıp gece yarısına kadar sürüyor. Ağırlıklı olarak Türk mutfağına ait lezzetlerin sunulduÄŸu Park Åžamdan’da Fransız ve Ä°talyan yemekleri de bulmak mümkün. Paça çorbası tavsiye edilir. Mönüde her gün mevsimine göre üç ya da dört çeÅŸit balık bulunuyor. YoÄŸurtlu kebap da tercih edilen yemekler arasında. Garsonlar sipariÅŸ alırken mönüde bulunan yemeklerle ilgili müşterilere bilgi veriyor. Rezervasyonla müşteri kabul edilen Park Åžamdan’da bir kiÅŸi öğlen servisinde 50-55 YTL’ye, akÅŸam servisinde ise 60-70 YTL’ye yemek yiyebiliyor. Adres: Mim Kemal Öke Cad. No:18/1 NiÅŸantaşı / Ä°stanbul. Tel: (212) 225 07 10 WINDOWS ON THE BAYKoÅŸulsuz müşteri memnuniyetiHilton Ä°zmir Oteli’nin 31. katında yer alan Windows On the Bay Restoran, Ege Bölgesi’nin en yüksek ve gözde binası. Denize yakın konumu sebebiyle eÅŸsiz bir körfez manzarasına sahip. Gerek iÅŸ, gerekse de özel yemekler için ideal bir mekan olan restoran, deneyimli bir personele sahip. Türk damak tadına uygun füzyon mutfağının seçkin örneklerini yiyebilirsiniz. Zengin bir ÅŸarap mönüsüne sahip. Salon ÅŸefliÄŸini 12 yıldır otelde çalışan genç ve güler yüzlü Serdar Öner yapıyor. Bir hostes ve dört garsondan oluÅŸan ekip, koÅŸulsuz müşteri memnuniyeti için sürekli eÄŸitim alıyor. Pazar hariç her akÅŸam 19.00-23.00 arası açık. 92 kiÅŸiye aynı anda hizmet verilebiliyor. Adres: GaziosmanpaÅŸa Bulvarı No: 17 Alsancak / Ä°zmir. Tel: (232) 497 60 60WASHINGTONÄ°ngiliz usulü servis varProtokol restoranı olarak bilinen Washington, siyasilerin, bürokratların ve akademisyenlerin uÄŸrak yeri. Restoranda servis hizmeti ÅŸef garson Nizam Çetinkaya yönetiminde yapılıyor. Servisin herkese masadaki aynı anda yapılmasına önem veriliyor. Washington çalışanları yemeÄŸin türüne göre Ä°ngiliz, Fransız, Rus ve Amerikan olmak üzere dört farklı ÅŸekilde servis yapıyor. Protokole yapılan serviste Fransız ve Ä°ngiliz yöntemleri tercih ediliyor. En çok dikkat çeken ise Halep iÅŸi kebabın sunuluÅŸ ÅŸekli. Özel bakır kaplarda gelen yemeÄŸin başında garsonlar durarak bütün kapakları aynı anda açıyorlar. Buna ÅŸov servis de deniliyor. Washington Restoran, iki katlı ve 100 kiÅŸi kapasiteli. 20 personel çalışıyor. Bir kiÅŸi ortalama 40 YTL’ye yemek yiyebiliyor. Adres: Nenehatun Caddesi No:97 GaziosmanpaÅŸa / Ankara. Tel: (312) 445 02 12.CHIBOGenç servis kadrosuAdana HiltonSA Oteli’nde hizmet veren Chibo Restoran’ın servis kalitesi, personeline sürekli mesleki eÄŸitim veriyor olmasından kaynaklanıyor. Restoran, turizm bölümünde okumuÅŸ üniversite mezunu gençleri kadrosuna katarak hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmaya çalışmış. Salı, çarÅŸamba, perÅŸembe, cuma ve cumartesi günleri Ä°talyan, pazar ve pazartesi günleri ise Çin mutfağından yemekler sunuluyor. Yemekleri 6 uzman aşçı tarafından hazırlanıyor. 65 kiÅŸilik restoranda biri ÅŸef olmak üzere toplam 7 garson bulunuyor. HiltonSa Oteli Yiyecek İçecek Müdürü Cenan Balcı, ‘Buradaki personeli özenle seçtik. Restoran yemekleriyle olduÄŸu kadar, hizmet ve servis kalitesiyle de klas bir mekan’ diyor. Adres: Adana Hilton YüreÄŸir / Adana Tel: (322) 355 50 00 PRONTOMüşteri önerileri dikkate alınıyorAdana’da 4 yıldır hizmet veren Pronto Restoran servis kalitesini, müşterilerinin dilek, ÅŸikayet ya da önerilerini dikkate alarak yükseltiyor. 130 metrekarelik salonuna karşın, 170 metrekarelik mutfağıyla dikkat çeken restoran, 3 aşçısının yaptığı Ä°talyan usulü pizza, bonfile, makarna ve tavuk çeÅŸitleri ile beÄŸeni topluyor. Aynı anda 60 kiÅŸiye hizmet verebilecek kapasiteye sahip. Yemeklerindeki kalite, güleryüzlü personelinin ilgisi ve servis kalitesiyle ön plana çıkıyor. Yıllardır birlikte çalıştıkları için personeliyle sıcak bir iliÅŸkiye sahip olduklarını söyleyen restoran sahibi Hilmi Yalçın, ‘Daha önceki personelimiz arasından eleyerek uzman bir kadro oluÅŸturduk. Personelimiz ile bir araya geldiÄŸimiz toplantılarda daha fazla ne yapabiliriz sorusuna yanıt bulmaya çalışıyoruz’ diyor. Adres: ZiyapaÅŸa Bulvarı, Çerçi Haytaç Apartmanı altı. Tel: (322) 458 47 48THE SHAKESPEAREHizmette seviyeli samimiyetÖğle saatlerinde kadın müşterileri ağırlıkta. Aşçıbaşı Ä°smail ÇaÄŸlayan tarafından hazırlanan birbirinden leziz yemekler, sempatik ve güleryüzlü garsonlar tarafından servis ediliyor. Åžef garson Åžerife Kırlangıç ve arkadaÅŸlarının seviyeli samimiyetleri Shakespeare’i buluÅŸma noktası haline getiriyor. Barış Yaya ve Zeki Özen ortaklığı ile 3 yıl önce Antalya 5M Migros’ta açılan Shakespeare, müşteri memnuniyetini artırmak ve en iyisini sunmak için her hafta personel toplantısı yapıyor. Nurseli Ä°diz, Zülfü Livaneli, Hıncal Uluç, Özlem Yıldız müdavimleri arasında. Biftekli penne, deniz ürünleri ile yapılan risotto, noddle ve susamlı tavuk salatası, mantarlı bonfile, ıspanaklı tagliatelle ve daha birçok alternatifi bulabilirsiniz. Adres: Arapsuyu Mevkii, Konyaaltı 5M Migros AlışveriÅŸ Merkezi / Antalya. Tel (242) 230 12 14Â
False