GeriSeyahat Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası

Türkiye’nin servisi en iyi 10 lokantası

Müşteri memnuniyeti söz konusu olunca, bir restoranın servis kalitesi, en az yemeklerin kalitesi ve lezzeti kadar önemlidir. Önünüzde dünyanın en mükemmel yemekleri bile olsa, nezaketsiz veya beceriksiz bir garson sayesinde yedikleriniz boğazınıza dizilebilir.

Geciken bir yemek, aç bekleyen müşteriyi çileden çıkarabilir. Büyük jürimiz bu hafta Türkiye’nin servis kalitesi en iyi 10 lokantasını seçti. Keyifli bir yemekte lezzet kadar ön plana çıkan servis kalitesiyle ün yapmış 10 restoranın yarısı İstanbul’dan. Başta Türk mutfağı olmak üzere Fransız ve İtalyan mutfaklarının farklı lezzetlerini müşterilerine sunan Sultanahmet’teki Four Seasons Restoran jüri tarafından birinciliğe layık görüldü. Ankara’da bürokrasiyi ağırlayan Washington Restoran’ın yanı sıra Adana, Antalya ve İzmir’den de restoranlar listede yerini aldı.

EN İYİ 10

1. Four Seasons - İstanbul

2. Beyti - İstanbul

3. Papermoon - İstanbul

4. Changa - İstanbul

5. Park Şamdan - İstanbul

6- Windows On The Bay - İzmir

7- Washington - Ankara

8- Chibo - Adana

9- Pronto - Adana

10- The Shakespeare - Antalya


FOUR SEASONS

Her yemeğin servis süresi belli

Uluslararası bir restoran zincirinin İstanbul halkası olan Four Seasons Restoran, Sultanahmet’teki Four Seasons Otel’in bünyesinde faaliyet gösteriyor. Servis kalitesinde, dünyanın farklı şehirlerinde bulunan, aynı zincire bağlı diğer restoranların standardını korumaya çalışıyorlar. Her yemeğin servis hızı belirli bir standarda bağlı ve değişmiyor. Toplam 10 garson görev yapıyor. İşe alınacak biri mesleki tecrübesine bakılmaksızın 21 gün eğitime alınıyor ve bir ay deneme süresinden geçiriliyor. Bu eğitimler yıl içinde tekrarlanıyor. Müşterileri daha çok otelde kalanlar. İstanbullular doğum, nişan, evlilik, yıldönümü gibi özel günlerinde tercih ediyor. Mönüsünde dünya mutfaklarından yemeklerin bulunduğu restoranda, baş aşçı İtalyan. Mönü her mevsim değişiyor. Bir kişi yemek için ortalama 60-70 YTL arasında ücret ödüyor. Adres: Four Seasons Otel Sultanahmet / İstanbul. Tel: (212) 638 82 00

BEYTİ

Şef garsonlar 20 yıllık

Beyti Güler tarafından 1983 yılında açılan restoran Florya’da. Aynı anda 500 kişinin yemek yiyebildiği Beyti’de servis öğlen 12.00’de başlıyor, gece 24.00’e kadar sürüyor. Restoranın lezzet kalitesiyle olduğu kadar servis kalitesiyle de Beyti Güler ilgileniyor. Beyti sık sık servis elemanı değiştirmiyor. Üç şef garson 20 yıldır Beyti’de çalışıyor. En fazla ilgi gören yemek spesial döner. Beyti, etin diğer çeşitlerinde de iddialı. Bayram, ramazan ve Sevgililer Günü gibi özel günler dışında rezervasyonsuz müşteri kabul ediliyor. Bir kişi ortalama 50 YTL’ye Beyti’de keyifli bir yemek yiyebiliyor. Otopark sorunu yok. Adres: Orman Sokak. No:8 Florya / İstanbul. Tel: (212) 663 29 92

PAPERMOON

Hız çok önemli

Dinçkök Ailesi’nce işletilen Papermoon, 1996 yılında açıldı. İtalyan yemeklerinin ağırlıkta olduğu bir mönüye sahip. Aşçıbaşıları İtalyan. Mönüyü et, balık, salata, makarna ve pizza çeşitleri oluşturuyor. Özellike rizottoları müşterileri tarafından beğeniliyor. Servis öğlen 12.00’de başlayıp, gece yarısına kadar sürüyor. Garsonlar müşterilere yemeklerle ilgili ayrıntılı bilgi veriyor. Servisteki hıza özel bir önem veriliyor. Hazırlanan yemekler önce garsonlar tarafından salona getiriliyor sonra servis garsonları tarafından müşterilere sunuluyor. Rezervasyonla müşteri kabul eden Papermoon’da bir kişi 65-70 YTL arasında bir ücrete yemek yiyebiliyor. Adres: Akmerkez Etiler / İstanbul. Tel: (212) 282 16 16

CHANGA

Samimi ama laubali değil

Sıraselviler’in popüler mekanlarından biri. Modern bir servis anlayışı var. Servis elemanları, sundukları her yemek ve içeceğin içeriğini, nasıl yapıldıklarını ve tatlarını biliyor. Müşteriden sipariş alırken bu bilgiler ışığında yönlendirme yapıyorlar. Mönü sürekli yenileniyor. Yeni bir ürün mönüye girdiğinde o ürünle ilgili her türlü detay servis elemanlarına anlatılıyor. Changa’da servis elemanlarının müşteriyle kuruduğu iletişime ayrı bir önem veriliyor. Samimi ve sıcak bir ilişki kurulurken, sınırların korunmasına özen gösteriliyor. 100 kişilik kapasiteye sahip Changa, müşterilerini akşam servisiyle saat 18.00’de ağırlamaya başlıyor. Bir kişi 60-65 YTL’ye akşam yemeği yiyebiliyor. Adres: Sıraselviler Cad. No: 87/1 Taksim / İstanbul. Tel: (212) 251 70 64

PARK ŞAMDAN

23 yıldır aynı kalite

23 yıllık bir lokanta. Ersoy Çetin işletiyor. Bahçesiyle birlikte 120 kişi aynı anda yemek yiyebiliyor. Öğle servisi 11.30’da başlayıp, 15.30’da bitiyor. Akşam servisi ise 19.30’da başlayıp gece yarısına kadar sürüyor. Ağırlıklı olarak Türk mutfağına ait lezzetlerin sunulduğu Park Şamdan’da Fransız ve İtalyan yemekleri de bulmak mümkün. Paça çorbası tavsiye edilir. Mönüde her gün mevsimine göre üç ya da dört çeşit balık bulunuyor. Yoğurtlu kebap da tercih edilen yemekler arasında. Garsonlar sipariş alırken mönüde bulunan yemeklerle ilgili müşterilere bilgi veriyor. Rezervasyonla müşteri kabul edilen Park Şamdan’da bir kişi öğlen servisinde 50-55 YTL’ye, akşam servisinde ise 60-70 YTL’ye yemek yiyebiliyor. Adres: Mim Kemal Öke Cad. No:18/1 Nişantaşı / İstanbul. Tel: (212) 225 07 10

WINDOWS ON THE BAY

Koşulsuz müşteri memnuniyeti

Hilton İzmir Oteli’nin 31. katında yer alan Windows On the Bay Restoran, Ege Bölgesi’nin en yüksek ve gözde binası. Denize yakın konumu sebebiyle eşsiz bir körfez manzarasına sahip. Gerek iş, gerekse de özel yemekler için ideal bir mekan olan restoran, deneyimli bir personele sahip. Türk damak tadına uygun füzyon mutfağının seçkin örneklerini yiyebilirsiniz. Zengin bir şarap mönüsüne sahip. Salon şefliğini 12 yıldır otelde çalışan genç ve güler yüzlü Serdar Öner yapıyor. Bir hostes ve dört garsondan oluşan ekip, koşulsuz müşteri memnuniyeti için sürekli eğitim alıyor. Pazar hariç her akşam 19.00-23.00 arası açık. 92 kişiye aynı anda hizmet verilebiliyor. Adres: Gaziosmanpaşa Bulvarı No: 17 Alsancak / İzmir. Tel: (232) 497 60 60

WASHINGTON

İngiliz usulü servis var

Protokol restoranı olarak bilinen Washington, siyasilerin, bürokratların ve akademisyenlerin uğrak yeri. Restoranda servis hizmeti şef garson Nizam Çetinkaya yönetiminde yapılıyor. Servisin herkese masadaki aynı anda yapılmasına önem veriliyor. Washington çalışanları yemeğin türüne göre İngiliz, Fransız, Rus ve Amerikan olmak üzere dört farklı şekilde servis yapıyor. Protokole yapılan serviste Fransız ve İngiliz yöntemleri tercih ediliyor. En çok dikkat çeken ise Halep işi kebabın sunuluş şekli. Özel bakır kaplarda gelen yemeğin başında garsonlar durarak bütün kapakları aynı anda açıyorlar. Buna şov servis de deniliyor. Washington Restoran, iki katlı ve 100 kişi kapasiteli. 20 personel çalışıyor. Bir kişi ortalama 40 YTL’ye yemek yiyebiliyor. Adres: Nenehatun Caddesi No:97 Gaziosmanpaşa / Ankara. Tel: (312) 445 02 12.

CHIBO

Genç servis kadrosu

Adana HiltonSA Oteli’nde hizmet veren Chibo Restoran’ın servis kalitesi, personeline sürekli mesleki eğitim veriyor olmasından kaynaklanıyor. Restoran, turizm bölümünde okumuş üniversite mezunu gençleri kadrosuna katarak hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmaya çalışmış. Salı, çarşamba, perşembe, cuma ve cumartesi günleri İtalyan, pazar ve pazartesi günleri ise Çin mutfağından yemekler sunuluyor. Yemekleri 6 uzman aşçı tarafından hazırlanıyor. 65 kişilik restoranda biri şef olmak üzere toplam 7 garson bulunuyor. HiltonSa Oteli Yiyecek İçecek Müdürü Cenan Balcı, ‘Buradaki personeli özenle seçtik. Restoran yemekleriyle olduğu kadar, hizmet ve servis kalitesiyle de klas bir mekan’ diyor. Adres: Adana Hilton Yüreğir / Adana Tel: (322) 355 50 00

PRONTO

Müşteri önerileri dikkate alınıyor

Adana’da 4 yıldır hizmet veren Pronto Restoran servis kalitesini, müşterilerinin dilek, şikayet ya da önerilerini dikkate alarak yükseltiyor. 130 metrekarelik salonuna karşın, 170 metrekarelik mutfağıyla dikkat çeken restoran, 3 aşçısının yaptığı İtalyan usulü pizza, bonfile, makarna ve tavuk çeşitleri ile beğeni topluyor. Aynı anda 60 kişiye hizmet verebilecek kapasiteye sahip. Yemeklerindeki kalite, güleryüzlü personelinin ilgisi ve servis kalitesiyle ön plana çıkıyor. Yıllardır birlikte çalıştıkları için personeliyle sıcak bir ilişkiye sahip olduklarını söyleyen restoran sahibi Hilmi Yalçın, ‘Daha önceki personelimiz arasından eleyerek uzman bir kadro oluşturduk. Personelimiz ile bir araya geldiğimiz toplantılarda daha fazla ne yapabiliriz sorusuna yanıt bulmaya çalışıyoruz’ diyor. Adres: Ziyapaşa Bulvarı, Çerçi Haytaç Apartmanı altı. Tel: (322) 458 47 48

THE SHAKESPEARE

Hizmette seviyeli samimiyet

Öğle saatlerinde kadın müşterileri ağırlıkta. Aşçıbaşı İsmail Çağlayan tarafından hazırlanan birbirinden leziz yemekler, sempatik ve güleryüzlü garsonlar tarafından servis ediliyor. Şef garson Şerife Kırlangıç ve arkadaşlarının seviyeli samimiyetleri Shakespeare’i buluşma noktası haline getiriyor. Barış Yaya ve Zeki Özen ortaklığı ile 3 yıl önce Antalya 5M Migros’ta açılan Shakespeare, müşteri memnuniyetini artırmak ve en iyisini sunmak için her hafta personel toplantısı yapıyor. Nurseli İdiz, Zülfü Livaneli, Hıncal Uluç, Özlem Yıldız müdavimleri arasında. Biftekli penne, deniz ürünleri ile yapılan risotto, noddle ve susamlı tavuk salatası, mantarlı bonfile, ıspanaklı tagliatelle ve daha birçok alternatifi bulabilirsiniz. Adres: Arapsuyu Mevkii, Konyaaltı 5M Migros Alışveriş Merkezi / Antalya. Tel (242) 230 12 14
False