GeriSeyahat THY ile uzaklara uçmak istiyoruz
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
THY ile uzaklara uçmak istiyoruz

THY ile uzaklara uçmak istiyoruz

Bir süredir havacılıkta gergin olan THY-Lufthansa ilişkileri, geçen mayısta Alman havayollarının başına atanan 48 yaşındaki CEO Carsten Spohr ile farklı boyuta taşındı. Onu ilk ziyaret edenlerden biri de THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu oldu. Spohr, “Lufthansa tarihinin en başarılı ortaklığı” dediği SunExpress’i, uzun menzile taşımak için THY ile görüşüyor. Eğer ortaklık hayata geçerse, Almanya merkezli, kıtalar arası uçacak düşük maliyetli bir havayolu kurulacak.

Ortak seferlerin aniden Lufthansa tarafından durdurulması, 3’üncü havalimanı tartışması derken THY ile ilişkileriniz ne durumda?
THY bizim uzun süreli bir ortağımız. Ortada 25 yıllık bir geçmişi olan SunExpress gibi Lufthansa’nın en başarılı ortaklığı olan bir yapı var. Bugün yüzde 50-50 ortak olduğumuz SunExpress Türkiye ve Almanya’daki şirketleriyle 74 uçaklık bir filoya ulaştı. İstanbul’a, hem THY hem de SunExpress tarafının geleceğini konuşmak için geldim.

Bu ortaklık gelecekte nereye gidecek?
Lufthansa olarak pazarın dinamiklerini çok iyi biliyoruz. Hedefimiz, THY ile birlikte kazan-kazan pozisyonunda olacağımız yeni yatırım. Ben iki tarafın da bu ortaklığı farklı bir platforma taşıyıp yola devam ederek başarılı olacağına inanıyorum.

THY ile uzaklara uçmak istiyoruz

Yani yeni bir havayolu mu kuracaksınız?
Evet. Planımız, uzun menzilli uçacak, düşük maliyetli bir havayolu kurmak. Almanya merkezli bu şirket, uçuşlarına bir yıl içinde başlayacak. Uzun menzilde Avrupa çıkışlı ABD’de Florida’dan Güney Afrika’ya, Hint Okyanusu’nda tatil noktalarına farklı yerlere sefer yapacak.

Kaç uçakla başlayacaksınız? Hangi uçak tipi kullanılacak?
Hedefimiz başlangıçta 3 veya 4 uçak. Bir yıl içinde filo 7 uçağa çıkacak. İlk etapta Airbus A330 veya Boeing 767 uçaklarını kullanmayı planlıyoruz. Birinci yılın ardından operasyona bakacağız. Eğer beklediğimiz gibi gidiyorsa, filoyu yeni nesil geniş gövdeli uçaklarla büyüteceğiz.

Düşük maliyeti uzun menzilde uçan bir havayoluna uygulamak için nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Uzun menzilde THY veya Lufthansa’nın, düşük maliyette de SunExpress’in ciddi tecrübesi var. Uçulacak noktalarda altyapı hazır. Kurulacak yeni yapının sorunsuz işleyeceğine inanıyorum. Almanya’nın yanı sıra Avusturya ve İsviçre’den de ciddi bir talep görüyoruz. Amacımız havayolunu bir yıl içinde faaliyete geçirmek. Bununla ilgili kararı önümüzdeki haftalarda almak istiyoruz. Hedefimiz, Singapur Havayolları’nın kurduğu alt marka Scott gibi bir yapı oluşturabilmek.

LUFTHANSA'DAN YENİ KABİN TASARIMI

THY ile uzaklara uçmak istiyoruz

Uzun menzilde first ve business class koltuk tasarımını yenileyen Lufthansa, Boeing 747-8’de yeni bir ürünü de tanıtmaya başladı. Premium Ekonomi sınıfla birlikte Alman havayolunun hedefi, çıtayı yukarı taşımak. Ekonomi sınıfında rekabetin giderek zorlaştığına dikkat çeken Lufthansa Grubu’nun CEO’su Spohr, “Elinizdeki ürünü geliştirerek uzun menzilde premium segmente kayıyoruz. Pazarın şartları bunu getiriyor. Boeing 747-8 ve A380’deki tasarım değişiklikleri yolcular tarafından beğenildi” diyor. Lufthansa’nın filosunda hem Airbus A380 hem de Boeing 747-8 var. THY ise filo planında yeni büyük uçağını arıyor. Spohr, “Hangisini önerirsiniz?” sorusunu ise “THY’nin tecrübesi var. En doğru kararı vereceğine inanıyorum” diye yanıtlıyor.

False