Renklerin dili
Kırmızı iştah açıyor, siyah gücü ve tutkuyu temsil ediyor! İşte renkler ve bilinmeyen anlamları...
KAHVERENGÄ°Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â
*Kahverengi toprak rengidir ve diÄŸer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.                      Â
*Ä°ÅŸ görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.            Â
KIRMIZI
*Kırmızı, iştah açar.
*KırmızıÂtansiyonuÂyükseltir ve kan akışını hızlandırır.
*Dünyadaki gıda firmalarının hepsininÂlogosununÂkırmızı olduÄŸunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut,ÂMc Donald's, ÂÃœlker, Burger King... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.
YEŞİL
*Yeşil, güven verir.
*Yaratıcılığı Âkörükler.
*Çünkü rahatlatıcı veÂsakinleÅŸtiricidir.
*YeÅŸil alanlarda insanların daha azÂmide ÂaÄŸrısı çektikleri tespit edilmiÅŸ.
*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.
*Hırsın da bir ifadesidir.
*FondaÂkullanıldığında karamsarlığı çaÄŸrıştırır.
*Işığı yok eder.
MAVÄ°
*SakinleÅŸtirici bir renktir,
*Batıda bu etkisi yüzündenÂintiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
*ÇocuklarınÂyaramazlıklarının azaldığını tespit etmiÅŸler.
LACÄ°VERT
*Lacivert kozmikÂbir renk olarak kabul edilir
*SonsuzluÄŸu, otoriteyi ve verimliliÄŸiÂçaÄŸrıştırır.
*Mavi, ayrıcaÂyeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.
*Uluslararası toplantılarda tüm devlet baÅŸkanları lacivert takım elbiseÂgiyerler.ÂNeden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlasıÂlogolarında Âmaviyi kullanırlar.
TURUNCU
*Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.
*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir.
GRÄ°
*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliÄŸi, yavaÅŸlığı veÂciddiyeti Âtemsil eder.
*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, Âkaloriferler... Devlette de her ÅŸey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü öneÂsürülür.
BRONZ
*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.
*Tepki almak istediÄŸinizde iÅŸeÂyarar.
* Belki biraz da içki rengi ile benzeÅŸmesi yüzünden içki reklamlarındaÂkullanılır.
 *Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir ÅŸekil ve renk Âkullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayıÂçaÄŸrıştırır.
MOR
*Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altındaÂkorkuttuÄŸuÂtespit edilen bir renktir.
PEMBE
*Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi dahaÂrahat ÂhissettiÄŸimizi tespit etmiÅŸler.
*Ä°ngiltere'de Boots ve Marks andÂSpencer ÂmaÄŸazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giymektedirler
SARI
*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.
*Ayrıca YolÂçizgilerinin Âbeyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici birÂrenk Âolmasından kaynaklanır.
*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcıÂbir renktir.
*GeçiciliÄŸin ifadesi olduÄŸu için de tüm dünyada taksiler sarıdır;ÂdikkatÂçeksin ve geçici olduÄŸu bilinsin diye.
*O Âyüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.
(Portakal ve bronz yada bakır kimi zaman yer alabilir.)
Â
BEYAZ
*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliÄŸi simgeler. Bu yüzden eÄŸerÂüzerinde Âfazla ÅŸaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklıÂkıyafetleri Âseçmelisiniz.
*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.