GeriSeyahat Renklerin dili
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Renklerin dili

Renklerin dili

Kırmızı iştah açıyor, siyah gücü ve tutkuyu temsil ediyor! İşte renkler ve bilinmeyen anlamları...

KAHVERENGİ                                                                   

                                                                        
*Karşınızdakinin kendini resmiyettenuzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar.         

*Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.                      

*İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.            

 

KIRMIZI

             

*Kırmızı, iştah açar.

*Kırmızıtansiyonuyükseltir ve kan akışını hızlandırır.

*Dünyadaki gıda firmalarının hepsininlogosununkırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut,Mc Donald's, Ülker, Burger King... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.

 

YEŞİL

 

*Yeşil, güven verir.

*Yaratıcılığı körükler.

*Çünkü rahatlatıcı vesakinleştiricidir.

*Yeşil alanlarda insanların daha azmide ağrısı çektikleri tespit edilmiş.

 

 SİYAH

 

*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.

*Hırsın da bir ifadesidir.

*Fondakullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.

*Işığı yok eder.

 

MAVİ

 

*Sakinleştirici bir renktir,

*Batıda bu etkisi yüzündenintiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.

*Çocuklarınyaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler.

 

LACİVERT

 

*Lacivert kozmikbir renk olarak kabul edilir

*Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliğiçağrıştırır.

*Mavi, ayrıcayeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.

*Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbisegiyerler.Neden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlasılogolarında maviyi kullanırlar.

 

TURUNCU

 

*Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.

*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir.

 

GRİ

 

*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliği, yavaşlığı veciddiyeti temsil eder.

*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, kaloriferler... Devlette de her şey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü önesürülür.

 

BRONZ

 

*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.

*Tepki almak istediğinizde işeyarar.

Belki biraz da içki rengi ile benzeşmesi yüzünden içki reklamlarındakullanılır.

 *Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir şekil ve renk kullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayıçağrıştırır.

 

MOR

 

*Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altındakorkuttuğutespit edilen bir renktir.

 

PEMBE

 

*Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daharahat hissettiğimizi tespit etmişler.

*İngiltere'de Boots ve Marks andSpencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giymektedirler

 

SARI

 

*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.

*Ayrıca Yolçizgilerinin beyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici birrenk olmasından kaynaklanır.

*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcıbir renktir.

*Geçiciliğin ifadesi olduğu için de tüm dünyada taksiler sarıdır;dikkatçeksin ve geçici olduğu bilinsin diye.

 *Araba kiralama firmalarılogolarında hep sarıyı kullanırlar. "Ürün geçici, lütfen geri getirin." Demekistiyorlar.

*O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.

(Portakal ve bronz yada bakır kimi zaman yer alabilir.)

 

BEYAZ

 

*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden eğerüzerinde fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklıkıyafetleri seçmelisiniz.

*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.

False