Renklerin dili
Kırmızı iştah açıyor, siyah gücü ve tutkuyu temsil ediyor! İşte renkler ve bilinmeyen anlamları...
KAHVERENGİ
*Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.
*İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.
KIRMIZI
*Kırmızı, iştah açar.
*Kırmızıtansiyonuyükseltir ve kan akışını hızlandırır.
*Dünyadaki gıda firmalarının hepsininlogosununkırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut,Mc Donald's, Ülker, Burger King... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.
YEŞİL
*Yeşil, güven verir.
*Yaratıcılığı körükler.
*Çünkü rahatlatıcı vesakinleştiricidir.
*Yeşil alanlarda insanların daha azmide ağrısı çektikleri tespit edilmiş.
*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.
*Hırsın da bir ifadesidir.
*Fondakullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.
*Işığı yok eder.
MAVİ
*Sakinleştirici bir renktir,
*Batıda bu etkisi yüzündenintiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
*Çocuklarınyaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler.
LACİVERT
*Lacivert kozmikbir renk olarak kabul edilir
*Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliğiçağrıştırır.
*Mavi, ayrıcayeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.
*Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbisegiyerler.Neden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlasılogolarında maviyi kullanırlar.
TURUNCU
*Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.
*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir.
GRİ
*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliği, yavaşlığı veciddiyeti temsil eder.
*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, kaloriferler... Devlette de her şey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü önesürülür.
BRONZ
*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.
*Tepki almak istediğinizde işeyarar.
* Belki biraz da içki rengi ile benzeşmesi yüzünden içki reklamlarındakullanılır.
*Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir şekil ve renk kullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayıçağrıştırır.
MOR
*Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altındakorkuttuğutespit edilen bir renktir.
PEMBE
*Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daharahat hissettiğimizi tespit etmişler.
*İngiltere'de Boots ve Marks andSpencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giymektedirler
SARI
*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.
*Ayrıca Yolçizgilerinin beyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici birrenk olmasından kaynaklanır.
*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcıbir renktir.
*Geçiciliğin ifadesi olduğu için de tüm dünyada taksiler sarıdır;dikkatçeksin ve geçici olduğu bilinsin diye.
*O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.
(Portakal ve bronz yada bakır kimi zaman yer alabilir.)
BEYAZ
*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden eğerüzerinde fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklıkıyafetleri seçmelisiniz.
*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.