GeriSeyahat İskender’in şehrinde bir İsveçli
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
İskender’in şehrinde bir İsveçli

İskender’in şehrinde bir İsveçli

Yenilenen Volvo S40 ile tanışıklığımız, Asi Nehri’nin bıçak gibi ortadan ikiye böldüğü şehrin eski kesiminde, eski Antakya’da tarihsel dokuya uygun mimarisiyle dikkat çeken bir otelin taş avlusunda başladı.Büyük İskender’in Pers Kralı Darius’a karşı M.Ö. 333’te Mezopotamya’da kazandığı büyük zaferin ardından Fenike’yi fethe giderken konumunu beğenip kurduğu şehrin kıyılarında yeni S40’ı deneme şansı bulduk.Bir çok kez yerle bir edilip, yeniden kurulmuş, uygarlıklar kapısı Antakya’dan Samandağ güzergahı boyunca S40’ı denerken, aklıma İskender’in süvarileri geldi. Kar esaretinin sürdüğü İstanbul’da hasret kaldığımız güneşin tepemizde bulutsuz yükselişi, Samandağ’ın Ege kıyılarını aratmayan pırıl pırıl sahili, sağımızda, solumuzda akıp giden antik kalıntılar, sürüş keyfimizi artırırken, Antakya’nın ne kadar uygun bir seçim olduğunu da gözler önüne serdi. Hatay’ı geride bırakıp 186 kilometrelik Adana yoluna düştük sonra yine Volvolarla; Antakya mutfağının muhteşem tadı damağımızda, uzun çarşısı, uzun uzun inceleyip ayrı ayrı hikayelerini dinlediğimiz antik mozaikleri aklımızda. Bir de Kudüs’ten sonra ilk gizli hristiyan ayininin yapıldığı, dünyadaki ilk mağara-kilise St. Pierre’in rahiplerinin Romalıların baskınından kurtulmak için kullandıkları daracık dehlizlerin ürkütücü soğukluğu. Öğrendik ki 170 yıl önce Bolinder-Munktell firmasını kurarak Volvo’nun temelini atan Theofron Munktell ve Jean-Carl Gerhard Bolinder kardeşlerin babaları da rahipmiş. TEKNE GÖRÜNÜMÜNDE‘Tamamıyla yeni, tasarımda son nokta’ sloganıyla sunumu yapılan, serinin en genç elemanı S40 1.6, bir önceki modeline göre yüzde 68 daha sağlam bir gövde yapısına sahip. Yuvarlatılmış bir pruva, geniş güverte bölümü ve daralan kıç alanı ile bir ‘tekne’ görünümündeki S40’ta seyir güvenliği, Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS) ile en üst düzeye çıkarılmış. Modern gövde tasarımı ‘evrim’, iç mekanda kullanılan çizgileri ‘devrim’ diye nitelendirilen yeni S40’ın en dikkat çekici özelliği ise, super-slim olarak adlandırılan bağımsız merkezi konsolu.Bu bahar Türkiye’de 26 bin 900 Euro’dan başlayan fiyatla satışa sunulacak Volvo S40 1.6’nın dizel versiyonu ise daha sonra piyasaya sunulacak. S40 1.6’nın dizel versiyonunun fiyatı ise 28 bin 400 Euro’dan başlayacak. S40 1.6 turbodizel, 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketimi ile (manuel şanzıman) şimdiye dek üretilen en az yakıt tüketen Volvo olma özelliğine sahip. 1.6 lt’lik dizel, modern, üstten çift egzantrikli ve son teknoloji ürünü dört subap donanımına sahip, dört silindirli bir motor. Hem silindir bloku hem de silindir başları ağırlık ve yakıt tüketimini minimum seviyeye indirgemek için alüminyumdan üretilmiş. Yeni dizel motor 110 beygirlik maksimum güce ve 240 Nm maksimum tork kapasitesine sahip; 100 km/s hıza 12 saniyede ulaşıyor.
False