Son Güncelleme:
Ä°skender’in ÅŸehrinde bir Ä°sveçli
Yenilenen Volvo S40 ile tanışıklığımız, Asi Nehri’nin bıçak gibi ortadan ikiye böldüğü ÅŸehrin eski kesiminde, eski Antakya’da tarihsel dokuya uygun mimarisiyle dikkat çeken bir otelin taÅŸ avlusunda baÅŸladı.Büyük Ä°skender’in Pers Kralı Darius’a karşı M.Ö. 333’te Mezopotamya’da kazandığı büyük zaferin ardından Fenike’yi fethe giderken konumunu beÄŸenip kurduÄŸu ÅŸehrin kıyılarında yeni S40’ı deneme ÅŸansı bulduk.Bir çok kez yerle bir edilip, yeniden kurulmuÅŸ, uygarlıklar kapısı Antakya’dan SamandaÄŸ güzergahı boyunca S40’ı denerken, aklıma Ä°skender’in süvarileri geldi. Kar esaretinin sürdüğü Ä°stanbul’da hasret kaldığımız güneÅŸin tepemizde bulutsuz yükseliÅŸi, Samandağ’ın Ege kıyılarını aratmayan pırıl pırıl sahili, sağımızda, solumuzda akıp giden antik kalıntılar, sürüş keyfimizi artırırken, Antakya’nın ne kadar uygun bir seçim olduÄŸunu da gözler önüne serdi. Hatay’ı geride bırakıp 186 kilometrelik Adana yoluna düştük sonra yine Volvolarla; Antakya mutfağının muhteÅŸem tadı damağımızda, uzun çarşısı, uzun uzun inceleyip ayrı ayrı hikayelerini dinlediÄŸimiz antik mozaikleri aklımızda. Bir de Kudüs’ten sonra ilk gizli hristiyan ayininin yapıldığı, dünyadaki ilk maÄŸara-kilise St. Pierre’in rahiplerinin Romalıların baskınından kurtulmak için kullandıkları daracık dehlizlerin ürkütücü soÄŸukluÄŸu. Öğrendik ki 170 yıl önce Bolinder-Munktell firmasını kurarak Volvo’nun temelini atan Theofron Munktell ve Jean-Carl Gerhard Bolinder kardeÅŸlerin babaları da rahipmiÅŸ. TEKNE GÖRÃœNÃœMÃœNDE‘Tamamıyla yeni, tasarımda son nokta’ sloganıyla sunumu yapılan, serinin en genç elemanı S40 1.6, bir önceki modeline göre yüzde 68 daha saÄŸlam bir gövde yapısına sahip. Yuvarlatılmış bir pruva, geniÅŸ güverte bölümü ve daralan kıç alanı ile bir ‘tekne’ görünümündeki S40’ta seyir güvenliÄŸi, Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS) ile en üst düzeye çıkarılmış. Modern gövde tasarımı ‘evrim’, iç mekanda kullanılan çizgileri ‘devrim’ diye nitelendirilen yeni S40’ın en dikkat çekici özelliÄŸi ise, super-slim olarak adlandırılan bağımsız merkezi konsolu.Bu bahar Türkiye’de 26 bin 900 Euro’dan baÅŸlayan fiyatla satışa sunulacak Volvo S40 1.6’nın dizel versiyonu ise daha sonra piyasaya sunulacak. S40 1.6’nın dizel versiyonunun fiyatı ise 28 bin 400 Euro’dan baÅŸlayacak. S40 1.6 turbodizel, 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketimi ile (manuel ÅŸanzıman) ÅŸimdiye dek üretilen en az yakıt tüketen Volvo olma özelliÄŸine sahip. 1.6 lt’lik dizel, modern, üstten çift egzantrikli ve son teknoloji ürünü dört subap donanımına sahip, dört silindirli bir motor. Hem silindir bloku hem de silindir baÅŸları ağırlık ve yakıt tüketimini minimum seviyeye indirgemek için alüminyumdan üretilmiÅŸ. Yeni dizel motor 110 beygirlik maksimum güce ve 240 Nm maksimum tork kapasitesine sahip; 100 km/s hıza 12 saniyede ulaşıyor.Â