Dünyadan en güncel haberler, Türkiye'den sondakika haberleri, ekonomi dünyasından en flaş gelişmeler için Hürriyet'in uygulamalarını kullanabilirsiniz.
Şu sıralarda Türkiye'nin en önemli batık referanslarından biri 'C-47' Dakota hava nakliye kargo uçağı... 2009'da Kayseri Hava İkmal Komutanlığı tarafından hurdaya çıkartılarak, dalış turizmine kazandırılması amacıyla Kaş Sualtı Derneği'ne (KASAD) hibe edilen uçak, dalışseverlerin gözbebeği. Oldukça etkileyici boyutlara ve duruşa sahip olan uçağın kanat açıklığı 30 metre, kuyruktan kokpitine kadar uzunluğu ise 20 metre. Okurumuz Ekrem Parmaksız, dalış kıyafetlerine giydi ve Kaş'ın mavi sularında uçağı keşfe çıktı. Gördüklerini fotoğraflarken deneyimlerini bizimle paylaştı.
Yazdır
A
Yazı Tipi
Yazdır
A
Yazı Tipi
Önceki Fotoğraflar
12
İkinci Dünya Savaşı'nda müttefikler tarafından asker, kargo ve yaralıları taşımak amacıyla sık kullanılan bu uçağın kargo kapısı oldukça geniş.
13
Kabin içi dalış ise oldukça keyifli. Kargo kapısından girer girmez ön taraftaki pilot ve co- pilot kabinine engelsiz bir şekilde varabiliyorsunuz.
14
İç gövdenin ihtişamını seyrederken tabanı kum olduğu için ortamı bulandırmamaya da özen gösteriyoruz
15
Pilot kabinine ilerlerken sağ taraftaki oturma bankları dikkatimizi çekiyor.
16
Pilot kabini kargo uçaklarındaki tipik darlıkta ama hala her şey yerli yerinde.
17
Oturma banklarına bırakılmış ve kabinin artık bir aksesuarı olmuş dizüstü bilgisayarının tuşlarına basmaktan da kendimizi alamıyoruz.
18
Artık batığa veda zamanı. Çünkü bizler gibi bu noktaya dalmaya gelen dalıcılara da sırayla yer açmak gerekiyor.
19
Düz ve kumluk bir zeminde konuşlanmış olması boyutlarının kolayca algılanmasını sağlarken her düzeyden dalıcının rahatça erişimini de kolaylaştırmakta.
20
Dönüş yolunda batık etrafında kumluk zeminden beslenen çok sayıdaki kaplumbağanın ortamı renklendiren unsurlar olduğunu da söylemek lazım.
21
Sayıları o kadar fazla ki Türkiye’deki hiç bir dalış noktasında bu kadarını bir arada görmemiştim.