Ekrem PARMAKSIZ
Sualtı dalışının en güzel fotoğrafları
Şu sıralarda Türkiye'nin en önemli batık referanslarından biri 'C-47' Dakota hava nakliye kargo uçağı... 2009'da Kayseri Hava İkmal Komutanlığı tarafından hurdaya çıkartılarak, dalış turizmine kazandırılması amacıyla Kaş Sualtı Derneği'ne (KASAD) hibe edilen uçak, dalışseverlerin gözbebeği. Oldukça etkileyici boyutlara ve duruşa sahip olan uçağın kanat açıklığı 30 metre, kuyruktan kokpitine kadar uzunluğu ise 20 metre. Okurumuz Ekrem Parmaksız, dalış kıyafetlerine giydi ve Kaş'ın mavi sularında uçağı keşfe çıktı. Gördüklerini fotoğraflarken deneyimlerini bizimle paylaştı.
Batırıldıktan sonra aradan geçen zaman zarfında gövdesi yapay resif görevi görerek tamamen yosun, plankton ve mikroorganizmalarla kaplanmış olduğundan ortama renksel adaptasyonunu tamamlamış ve metal yığını görüntüsünden bir nebze arınmış.
Dalış turizmini desteklemenin yanı sıra yapay resif oluşturma amacı da gütmek de bu batık. Bilindiği üzere yapay resif oluşturmadaki temel amaç deniz içinde flora ve fauna habitatları oluşturmaktır. Biz batığın etrafında dalış esnasında çok fazla balık sürüsüne rastlayamadık diyebilirim. Ama sık dalanlar batık civarında akya,lağos,müren ve orfoz gibi canlıların görüldüğü de söylemekte..
Sualtı bu bölgede berrak ve görüş mesafesi oldukça iyi. Dalıcıların yanısıra sualtı fotoğraf tutkunlarının da ayrı keyif alacağı bir yer.