GeriSeyahat Bu Subaru sesiyle ürkütüyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Bu Subaru sesiyle ürkütüyor

Bu Subaru sesiyle ürkütüyor

Karanlığın içinden iÅŸitilen ve yaklaÅŸtığını hissedince garip ÅŸekilde ürküten cinsten bir otomobil tutkunuysanız, dikkatli bakın. Aracın genel görünümünde sadece üç önemli unsur göze çarpıyor; bunlar Morette stoplar, STI spoyler, STI scoop. Siyah renge sahip bu aracın agresif hal alması öncelikle önden arkaya bal sarısı iki ÅŸerit bant atılmasından kaynaklanıyor.Bu bantların yanı sıra ön kaput üzerinde yer alan STI Scoop aracın daha iyi nefes almasını ve görünümünü oldukça hareketli kılıyor. Aracın arka kısmında Morette stopların kullanımı vahÅŸi bir yapı kazandırırken, STI spoylerin kullanılması vahÅŸi havayı biraz yumuÅŸatmış. Yürüyen aksam açısından durumu ele alırsak, 215/45/R17 ebatlarında GoodYear Eagle F1 lastikler sarı renkli jantlarla kombine edilmiÅŸ. Axis fren balatası hız limitinin aşılmasının ardından durmak için iyi bir tercih. Subaru’nun modifiye çılgınlığının son noktaya ulaÅŸtığı motor kısmına bir göz atalım. Nasıl olur da bir otomobilin sesi ve gücü insanı bu kadar korkutur ve ürkütür? ‘Motor kısmı baÅŸtan aÅŸağı deÄŸiÅŸime uÄŸramış’ diyebiliriz. 2000 cc’lik turbo boxer motor 225 beygirlik standart güç üretirken yoÄŸun bir modifikasyonun ardından 0’dan 100 km/s hıza ulaÅŸma süresi bir hayli geriye çekilmiÅŸ durumda. Motor modifiyesi oldukça zahmetli ve riskli bir iÅŸ olsa da Subaru Impreza WRX’te baÅŸarılı olmuÅŸ gibi görünüyor. Türkiye’de az rastlanan bir çalışmayla öncelikle motor kısmında TurboXS UTEC kullanılmış. BilindiÄŸi gibi Amerika pazarında Impreza’lar için en çok kullanılan ‘engine management’ sistemi TurboXS’dir. Otomobilde bir diz üstü bilgisayar aracılığıyla kolayca ayar yapılması, bu ayarları 5 harita üzerinde kaydedip sürüş esnasında haritalar arasında deÄŸiÅŸiklik yapma kolaylığı saÄŸlıyor.Â
False