Son Güncelleme:
Beyaz Celica göz alıyor
Hızlı ve hırçın Japon otomobillerinin içinde Toyota Celica’nın yeri apayrı. Bir efsane olan Toyota Supra’nın babası sayılan bu araç, spor otomobillerin dünyasında çok eskilerden beri yer alıyor. Karşınızdaki araç ise Salih Akballı’nın Kıbrıs yollarını aşındıran Celica’sı. Yolda giderken bu otomobili görmemeniz neredeyse imkansız. Nedeni ise komple TRD body kit uygulaması. Araca hırçın bakışları ön tampondan geliyor. Bizimse gözümüzü çalan asıl öğe marÅŸpiyeler. Arkaya doÄŸru yükselen hava giriÅŸleri araca bambaÅŸka bir hava katmış. Celica’larda popüler bir uygulama olan DTM kanat montajı bu araçta yapılmamış. Arka tarafta yine gözümüze çarpan bir diÄŸer deÄŸiÅŸiklik de ÅŸeffaf stoplar. Beyaz renkli araçlara son derece yakışan ÅŸeffaf stoplar, Celica üzerinde mükemmel durmuÅŸ. DiÄŸer Celica’lara göre daha nadir görülen ön far deÄŸiÅŸimi, bu araçta mevcut. Standardının yerine, içi biraz daha karartmalı, mercekli ve daha şık bir iç dizayna sahip olan farlar takılmış ve beraberinde ‘Xenon’ sistemi de kurulmuÅŸ. Arka stoplar ve farlardan sonra yan sinyaller de daha farklı bir model ile deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ. 17 inç jantlar ise aracın performansını düşürmeyecek ÅŸekilde seçilmiÅŸ. Aracın dış modifikasyonları, ÅŸeffaf benzin depo kapağı ile son buluyor. Aracın motoruna çok fazla dokunulmamış. 1.8 litre motor hacmine sahip olan VVTL-i motor, 200 beygir güç üretiyor. Buna ilaveten aracın motoruna turbo timer takılmış. Araçta komple egzoz sistemi de mevcut. Headersden baÅŸlayıp, son susturucuya kadar uzanan egzoz sistemi TRD imzasını taşıyor. Araçta yol tutuÅŸu artırmak adına kule gergisi bulunuyor. Ayrıca, etrafta sıkça rastlamadığımız ‘ground wire’ sistemi de bu araçta mevcut. Bu sistem ile araç hareket halindeyken, aracın altında oluÅŸan elektrik, doÄŸruca aküye aktarılarak, akünün herhangi bir akım sorunu çekmesi engellenmiÅŸ. Celica ses sistemi olarak hayli donanımlı. Pioneer ana ünitenin kontrolünde çalışan iki tane 700 Watt’lık subwoofer ortalığı inletmeye yetiyor. Buna ilaveten kapılardaki midler ve kokpitin kenarlarında bulunan tizler ses kalitesini hayli artırmış. Celica’nın iç mekanını ne kadar anlatmak lazım bilmiyoruz. Zaten spor ve adrenalin salgılayan bir iç mekana sahip olan Celica’nın bu özellikleri devir, vakum ve press göstergeleri ile oldukça pekiÅŸmiÅŸ. TRD vites topuzu da kullanım esnasında sürücüye farklı bir his yaÅŸatmaya yetiyor.OnbeÅŸ günde bir yayımlanan otomobil ve tuning dergisi Auto Max Tuning’in katkılarıyla hazırlanmıştır.Â