Global pazarlarda faaliyet gösteren Türk şirketlerinin Avrupalı kulüplere olan sponsorlukları artıyor. Beko, Türk Hava Yolları ve Acıbadem gibi şirketlerden sonra Galatasaray’ın ana sponsoru Nef de gözünü Avrupa’ya dikti. Nef’in Barcelona ve Bayern Münih ile gelecek sezon için masada olduğu öğrenildi.
#NefHürriyet Ankara’nın, kent ile üniversiteyi buluşturan “Ankademi: Şehir ve üniversite” yazı dizisinde Ankara, Hacettepe, Gazi ve ODTÜ’nün ardından Bilkent Üniversitesi’ne konuk olduk. ‘Türkiye’nin ilk vakıf üniversitesi’ unvanlı Bilkent Üniversitesi’nin Rektörü Abdullah Atalar, “Ankara’nın, Türkiye’nin en iyisi olalım değil, dünyanın en iyisi olalım hedefimiz var” dedi.
#BilkentTHY’nin isim sponsoru olduğu Euroleague’de mayıs ayındaki final karşılaşmalarının İstanbul’da yapılacağının açıklanması THY için yeni bir zafer oldu. Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, “Hedef kitlemiz yurtdışında. Şimdi de büyümek istediğimiz Çin pazarında sponsor olacak futbol takımı arıyoruz” dedi.
#EurolagueÖnümüzdeki aylarda yapılması beklenen Süper Lig yayın hakları ihalesiyle kulüpler gelirlerini artırmanın peşinde. Henüz ihalenin hangi şartlarda gerçekleşeceğinin belil olmadığını söyleyen Galatasaray Başkanı Dursun Özbek, “Mevcut şartlarda 421 milyon dolar gelir elde ediyoruz. Yeni ihalede bu rakamın en az 650 milyon dolar olması gerekiyor” dedi.
#TrabzonsporTürkiye’nin önde gelen lastik markalarından Lassa, dünya devi Barcelona’ya sponsor oldu. 21.6 milyon Euro’ya 4 yıllık anlaşma imzalayan Lassa, böylece Barcelona’nın basketbol, hentbol, futsal ve tekerlekli paten hokeyi takımlarının isim sponsorluğunu üstlenecek. Ayrıca, anlaşma süresince futbol takımının yıldızları Lionel Messi, Neymar, Luis Suarez, Andres Iniesta, Juan Carlos Navarro, Victor Tomas, Sergio Lozano, ve Aitor Egurrola da Lassa’nın reklam filmlerinde yer alacak.
#BarcelonaTHY dünyanın en çok kazanan basketbolcusu Kobe Bryant ile tanıtım için anlaştı. New York ve Chicago’ya gerçekleştirilen uçuşların yanı sıra geçtiğimiz günlerde Washington hattını hayata geçiren ve yakında Los Angeles hattını açmaya hazırlanan THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Başta ABD ve Uzakdoğu olmak üzere yeni hatlar açacağız” dedi. THY, önemli bölümü spor sponsorlukları olmak üzere tanıtıma bu yıl 73 milyon dolar harcadı.
Türk Hava Yolları’nın (THY) şubat ayında sponsor olduğu Yunan basketbol takımı Maroussi mali açıdan zora girdi. Yunan basketbolunun en önemli takımlarından biri olarak gösterilen Maroussi, gerekli kriterleri yerine getirmediği için Turkish Airlines Euroleague elemelerine katılamadı.