Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda Türk şirketlerinin Avrupalı dev kulüplere sponsorluğu artıyor. Beko, Türk Hava Yolları, Lassa, Damat, Acıbadem ve Denizbank’tan sonra Nef de gözünü yurtdışına dikti. Avrupa’nın iki dev kulübü Barcelona ve Bayern Münih ile masada olan Nef’in önümüzdeki hafta sponsorluğunu duyurması bekleniyor. Şirket, bu iki kulüpten birine sponsor olarak, yurtdışındaki projelerini tanıtmanın peşinde. Nef’in bu sponsorluk için yıllık 2 milyon Euro’ya yakın kaynak ayırdığı öğrenildi.
FORMAYA GİREBİLİR
Avrupa’da 2016-2017 futbol sezonunun son haftaları yaklaşırken, kulüpler ve şirketler de sponsorluk görüşmelerini hızlandırdı. Son yıllarda Barcelona, Borussia Dortmund, Feyenoord, Marsilya, Liverpool gibi takımlara sponsor olan Türk şirketleri 2017-2018 sezonu için de yeni çalışmalara başladı. Yeni sezon için Avrupa’nın iki dev kulübünün kapısını çalan Timur Gayrimenkul’ün markası Nef de bu şirketler arasında yer alıyor. İspanyol devi Barcelona ve Bayern Münih ile masada olan Nef, bu takımlardan birine sponsor olarak Avrupa’da yapacağı projeleri de tanıtmayı hedefliyor. Anlaşmanın bu hafta son şeklini alması bekleniyor. Nef’in yapacağı sponsorluğun forma ya da teknik sponsorluk olması planlanıyor. Şirket Barcelona ya da Bayern Münih takımlarından birinin formasına da girebilir. Geçtiğimiz sezon Galatasaray ile sözleşme imzalayan ve sarı-kırmızılıların ana sponsoru olan Nef, böylece Avrupa’da da yeşil sahalarda yer almış olacak.
2017 YATIRIMI 1.9 MİLYAR
Timur Holding’in bünyesi altında yer alan gayrimenkul markası Nef, 2017’de toplam 1.9 milyar TL yatırım değerine sahip 4 yeni projeye başlayacak. 2016 yılında 1.3 milyar TL tutarında konut satışı gerçekleştiren Nef, son dönemlerde yurtdışında da projeler geliştirmek için çalışmalar yapıyor. Şirketin Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde konut projeleri geliştirmek için çalışmalar yaptığı biliniyor. Nef’in Galatasaray ile yaptığı sponsorluk anlaşmasının da global ayağı bulunuyor. Nef’in özellikle Amerika’da planladığı projeleri için Galatasaray ile global çapta çalışmalar yapacağı belirtilmişti.
BİRÇOK ŞİRKET AVRUPA’YA AÇILDI
ÖZELLİKLE yurtdışı pazarlarda faaliyet gösteren birçok Türk şirketi Avrupalı kulüplere sponsor olarak pazarlama faaliyetlerin de öne çıkıyor. Son yıllarda Türk Hava Yolları (THY) başta olmak üzere birçok şirket Avrupa’da futbol ve basketbol kulüplerine sponsor oluyor. Türk şirketlerinin sponsor olduğu takımların başında ise İspanyol devi Barcelona geliyor.
Yurtdışında sponsorluk anlaşmalarına imza atan bazı şirketler ise şöyle:
* Türk Hava Yolları: Euroleague Basketball, World Golf Cup, Basna Hersek Takımı Sarajevo, Avrupa Rugby Şampiyonlar Ligi, Amerikan Futbol Ligi Finali (Superbowl)
* BEKO: Almanya, İtalya, Litvanya (basketbol), Barcelona (futbol)
* Lassa: Barcelona
* Acıbadem: CFR Cluj (futbol), Novi Pazar (Futbol) Levski Sofia (Futbol), Kızılyıldız (Basketbol), Partizan (Basketbol),
* Ramsey: Liverpool
* Denizbank: CEV (Avrupa Voleybol Şampiyonlar Ligi)
* Damat: Spartak Moskova