Güncelleme Tarihi:
Bu yöntemle Romanya’da 7 mağaza açan firma, D. Bükreş’le sponsorluk anlaşması imzalarken, Barcelona’daki mağaza açılışı öncesi de bazı Barcelona’lı futbolcularla masaya oturdu.
TÜRKİYE’nin en güçlü giyim markaları-ndan Damat, Tween ve D’S Damat’ın sahibi Orka Grup, New York merkezli Investcorp ile yaptığı stratejik ortaklıktan (Yüzde 30) sonra, 5 yıllık stratejik planını da tamamladı. Deloitte, Pricewaterhousecoopers, Ernst&Young gibi küresel kuruluşlardan hizmet alarak küresel rekabete tam hazırlık ve holding yapılanması gibi gerekli çalışmaları tamamladıklarını açıklayan Orka Grup Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Global oyuncularla da işbirliğine açık olduğumuz için bunları yaptık. Bu çalışmalar için yazılım ve danışmanlık olarak 5 milyon dolarlık bütçe harcadık” dedi.
PASSEIG DE GRACIA’YA MAĞAZA
Yeni straejik plan gereği bundan böyle yurt dışında bir ülkeye girme kararı alınca kendi şirketlerini kuracaklarını ve bir ülkede en az 10 mağaza hedefleyeceklerini anlatan Orakçıoğlu, “Bu konudaki ilk örneğimiz Romanya oldu. Romanya’da 7’inci mağazamızı Ekim ayında açıyoruz. Romanya’nın en iyi giyinen 10 erkeğinden 9’u bizden giyiniyor. Dinamo Bükreş (D. Bükreş) ile 2 yıllık sponsorluk anlaşması yaptık. İlk haftada satışlarımız yüzde 50 arttı. İspanya’da, Barcelona’nın önemli alışveriş caddesi Passeig de Gràcia’da mağaza açıyoruz. Barcelona futbol takımından bazı futbolcularla sponsorluk anlaşması yapacağız. Açılışa da katılacaklar” dedi.
750 MİLYO TL CİRO HEDEFİ
Orakçıoğlu, Orka Grup’un 2012 cirosunun 250 milyon TL olduğunu hatırlatarak şu bilgileri aktardı: “2013’te ilk 6 ayda yüzde 20 büyüdük. Bu yıl sonunda ciromuz 300 milyon TL olacak. Mağaza sayımız şu 216 ve 8 tane daha açılacak (5’i yurtdışında). Yılı 224 mağaza ile kapatacağız. Yurtdışında 45 mağazamız var. Çalışan sayımız 1890 kişi. Ciromuzun yüzde 17’si yurtdışı satışlardan geliyor. 5 Yıllık iş planımız sonunda yurt dışının payı yüzde 25 olacak. Önümüzdeki 5 yılın sonunda 750 milyon lira cirolu perakendeci olmayı hedefledik. Tween markamız ayrı mağaza zinciri olarak büyüyecek ve bu markamızda kadın giyim de olacak. Bunun için 4-5 tane konsept tween mağaza kuracağız ve içinde yüzde 35-40 kadın koleksiyonumuz olacak.”
3 ay randevu vermeyen İtalyan kahveye geldi
ORKA grup Genel Koordinatörü Osman Arar ise, “Perakendede Entegre Planlama ve Dönüşüm Programı uyguladık. 10 analist bizi mercek altına aldı ve iş planımızı ortaya çıkardık. Artık öyle bir sistem çıktı ki ürün ortada yokken sistem başlıyor, ürün rafa girene kadar kontrol altında ve sistemin en az 10 sahibi var. Birşey aksasa hepsi devreye giriyor” dedi. Şu anda Orka’da 10 civarında İtalyan’ın çalıştığını söyleyen Arar şöyle konuştu: “Markalarımızın İtalya’daki imajı çok güçlü ve sektörün en önemli tasarımcıları, yöneticileri bizimle çalışmak istiyor. 2 ay önce çok ilginç bir olay oldu. Milano’nun efsane showoom’unun sahibi Riccardo Grassi beni aradı. İstanbul’a geleceğini ve bir kahve içmek istediğini söyledi. ‘Buyur’ dedik. Bize İtalya’nın durumnu anlattı ve ‘sizin ülkeniz bağıra bağıra geliyor’ dedi. Bize bazı tekliflerde bulundu. 5 yıl önce Riccardo’dan randevu alıp showroom’una Tween’i sokmak için 3 ay çaba harcamıştım.”
180 gram ceketle 2 beden küçül
OSMAN Arar, inovatif (yenilikçi) ürünlerinin sayısının da sürekli arttığını belirterek, “Son iki yıldır dünyada trend olan ‘less is more’ (daha fazla sadelik) trendinde iddialıyız. Sihirli kalıplarımız var ve sadece 180 gram ağırlıktaki ceketler üretebiliyoruz. İddia ediyoruz, Damat, Tween ve D’S Damat ile erkekler 10 yıl genç, 2 beden daha küçük görünüyor” şeklinde konuştu.