ANKA
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2006 10:40
İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri ve Üretici Birliklerinin sektörlerinin, şirketlerin ise markalarının yurtdışında tanımını için yapacakları faaliyetlere devlet yardımı verilmesine ilişkin esaslar yeniden belirlendi.
Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın, Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turquality(R)’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’i Resmi Gazete’de yayımlandı.
Tebliğle, İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri ve Üretici Birliklerinin sektörlerinin yurtdışında tanıtımı amacıyla, şirketlerin ürünlerinin markalaşması amacıyla, İhracatçı Birliklerinin TURQUALITY(R) Programı kapsamında firmalara yurt içinde ve yurt dışında markalaşma sürecinde vereceği desteklere ilişkin faaliyetlerin desteklenmesine ilişkin esaslar düzenlendi. Ayrıca ihracatçı birliklerinin Türk markalarının pazara giriş ve tutunmalarına yönelik gerçekleştireceği her türlü faaliyetleri, olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi için yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirilecek her türlü harcamalar desteklenecek. Tebliğ kapsamında uluslararası kurallara göre Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu’ndan karşılanacak.
BİRLİK VE DERNEKLERİN FAALİYETLERİ
Buna göre Birliklerin, kendi alanlarına giren ürünlerin yurtdışı pazarlarda markalaşması amacıyla gerçekleştirecekleri tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin harcamaları için yüzde 80 oranında ve yıllık en fazla 250 bin
dolar destek sağlanacak.
Üretici Dernekleri ve Üretici Birliklerinin, ürünlerin yurtdışı pazarlarda markalaşması amacıyla gerçekleştirecekleri görsel ve yazılı tanıtım, show, defile, ülke imaj kampanyası, pazar araştırması, sponsorluk, marka- promosyon ajansı, stratejik danışmanlık gibi tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin harcamalarına yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 100 bin dolar destek sağlanacak.
ŞİRKETLERE MARKA DESTEĞİ
Marka destek programı kapsamına alınan şirketlerin markalarının tescili ve korunmasına ilişkin olarak gerçekleştirecekleri giderlerin yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 50 bin dolarlık kısmı, projelerinde hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde destek kapsamına alınan markalarıyla ilgili olarak gerçekleştirecekleri tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin harcamalarının da yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 300 dolarlık kısmı desteklenecek.
Şirketlerin, markalarıyla ilgili olarak açtıkları ve açacakları yurtdışı birimlere ilişkin kira, demirbaş, hizmet harcamalarına; yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 300 bin dolar destek sağlanacak. Yurtdışı birimlerden mağaza açılması amacıyla gerçekleştirecekleri uygun yer araştırmasına yönelik danışmanlık ve belediye giderleriyle açtıkları ve açacakları mağazalara ilişkin konsept mimari çalışmaları ve dekorasyon giderlerinin de 50’si karşılanacak. Ancak bu tutar yıllık en fazla 200 bin dolar olacak.
Şirketlerin projelerinde hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde faaliyet gösteren ve farklı markaların kendilerine ait reyonlarda satıldığı büyük mağazalarda veya gıda ürünleri için marketlerde sadece destek kapsamına alınan markalı ürünlerinin satılması amacıyla kiraladıkları ve kiralayacakları reyon/gondol/satış alanlarına ilişkin kira, komisyon, hizmet harcamalarına da yüzde 50 oranında destek verilecek. Bu desteğin yıllık tutarı da 200 bin doları geçmeyecek.
Ürünleriyle ilgili olarak Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Avrupa Akreditasyon Birliği (EA) üyesi veya bu Birliğin Karşılıklı Tanıma Anlaşması (MLA) yaptığı akreditasyon kuruluşlarının akredite ettiği belgelendirme kuruluşlarından alacağı çevre ve kalite belgeleriyle insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin harcamaların yüzde 50’si (yıllık en fazla 50 bin dolar) destek kapsamında karşılanacak.
Destek kapsamına alınan markalarıyla ilgili olarak franchise vermeleri halinde, şirketlerin franchising sistemiyle yurt dışında açılacak ve faaliyete geçirilecek yıllık en fazla 10 mağazaya ilişkin dekorasyon harcamalarının yüzde 50’si ve mağaza başına en fazla yıllık 50 bin doları karşılanacak.
Destek kapsamına alınan markalarıyla ilgili olarak modelizm, moda ve trendlerle ürün ve ambalaj tasarımı konularında satın alacakları danışmanlık giderlerinin de yüzde 50 oranında ve yıllık en fazla 100 bin dolarlık kısmı desteklenecek.