Tükoder haberleri sayfasında Tükoder hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 320 Tükoder haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Tüketiciyi Koruma Derneği’nin (TÜKODER), yerleşim yerleri arasında kalan Mahmutbey gişelerinin İstanbul dışına taşınması için açtığı davanın duruşması bugün yapıldı. İstanbul 8.İdare Mahkemesi’nde yapılan duruşmaya, TÜKODER Genel Başkanı Aziz Koçal ile evlerinin konumu nedeniyle işlerine giderken gişe ücreti ödemek zorunda kaldığını iddia eden davacılar katıldı.
#Mahmutbey GişeleriTürkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Antalya’da onlarca tatilcinin mağduriyetine neden olan rezervasyon krizini mercek altına aldı.TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Mağdur tatilciler konuyu ilgili savcılıklara aktarabilir. Bize de müracaat edip süreçle ilgili bilgi alabilirler” dedi.
#Calista TurTüketiciyi Koruma Derneği’nin (TÜKODER), yerleşim yerleri arasında kalan Mahmutbey gişelerinin İstanbul dışına taşınması için açtığı davanın duruşması bugün yapıldı. İstanbul 8.İdare Mahkemesi’nde yapılan duruşmaya, TÜKODER Genel Başkanı Aziz Koçal ile evlerinin konumu nedeniyle işlerine giderken gişe ücreti ödemek zorunda kaldığını iddia eden davacılar katıldı.
#Mahmutbey GişeleriOrganik adı altında satılan yumurtalar konusunda tüketicileri uyaran, Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) İzmir Şube Başkanı Cevdet Uçan, "Sepetlerin içerisine bir miktar saman konmuş ve hatta tavuktan yeni çıkmış görünümü vermek için tavuk pisliğine bulanmış yumurtalar vatandaşı aldatıcı şekilde piyasaya sürülüyor" dedi.
#Organik YumurtaTüketiciyi Koruma Derneği Genel Başkanı Aziz Koçal "Yeni kredi paketleri açıklanır açıklanmaz dolandırıcılar harekete geçti. Öncelikle tüketici hakkında bilgileri ele geçiren dolandırıcılar, daha sonra sabit bir telefon numarasından kendilerine bankacı süsü vererek vatandaşı arıyor" dedi.
#DolandırıcıANTALYA Tüketici Hakem Heyetlerine, yılın 10 ayında 14 bin 356 başvuru yapıldı. Tüketicinin şikayetleri arasında 2 bin 843 başvuruyla ev elektroniği ve dayanıklı tüketim malları ilk sırayı alırken, her 3 şikayetten 2’si tüketici lehine sonuçlandı.
#Elektronik EşyaTaksilerde başlatılan indi-bindi ücreti uygulamasının kısa mesafelerde yolcu almama problemine çözüm sağlamadığını belirten vatandaşlar ve tüketici örgütlerinin temsilcileri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu durumun özellikle sabah ve akşam saatleri, turistik ve kalabalık bölgelerde yoğunlaştığını vurguluyor.
#TaksiTüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyeti arttı. Sosyal medyadan satış yapacak firmanın ilanının yayınlandığı mecrada ticaret sicil numarasının bulunması gerekiyor. Bunun yanında sabit telefon, açık adres, mesafeli satış sözleşmesi ve cayma bildirimi konusunda da bilgilerin yer alması gerekiyor" açıklamasında bulundu.
#Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın AğaoğluEnflasyon artış oranlarının açıklanmasının ardından sözleşmesi yenilenecek olan kiracılar tedirgin oldu. Artışın daha yüksek olan ÜFE üzerinden yapılacak olmasına sektör temsilcileri de tepki gösterdi. Temsilciler, TÜFE artışını öngören Yeni Ekonomi Programı’nın iki ay sonra uygulamaya gireceğini bu nedenle iki ay için daha yüksek artışların yapılmasını doğru bulmadıklarını açıkladılar.
#Kira GeliriTürkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Antalya’da onlarca tatilcinin mağduriyetine neden olan rezervasyon krizini mercek altına aldı.TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Mağdur tatilciler konuyu ilgili savcılıklara aktarabilir. Bize de müracaat edip süreçle ilgili bilgi alabilirler” dedi.
#Calista TurTÜRKİYE’de çeşitli internet siteleri ve cep telefonu aplikasyonları üzerinden yapılan ikinci el konut, taşıt ve ev eşyası satışlarındaki denetim eksikliği yeni bir dolandırıcılık yönetimini daha gündeme taşıdı. ‘Kapora ceplemek’ denilen yöntemle dolandırılan tüketiciler, polis merkezleri, savcılıklar ve tüketici derneklerine başvuru yaparak yardım istiyor.
#Sanal DolandırıcılıkTÜKODER Genel Başkanı Aziz Koçal: "Üye iş yerleri, tek çekim yapılan kredi kartlarında tüketiciye komisyon adı altında ayrıca bir ücret yükleyemez. Bunu yapması suç teşkil eder. Hiçbir iş yerinin bankaya ödediği komisyonu tüketiciye yükleme hakkı yoktur. Bazı firmaların taksitli satışlarda da tüketiciye komisyon farkı yüklediği görülmekte olup bunun da yasal bir dayanağı yoktur. Üye iş yerleri, kart hamillerinin yaptıkları mal ve hizmet alımlarının bedelini banka kartı veya kredi kartı ile ödeme taleplerini kabul etmek zorunda olup ayrıca bir komisyon talep edemez" açıklamasında bulundu.
#Kredi KartıKredi kartı aidatları yeniden dolandırıcıların gündemine girdi. Tüketici dernekleri bu konuda hakem heyetlerinin yetkili olduğuna işaret ediyor. TÜKODER Genel Başkanı Aziz Koçal, kart aidatına dair gelen SMS’lerdeki linklere tıklandığında vatandaşın telefonuna ücret yansıdığını söyledi.
#Kredi Kartı