Kiralarda yaşanan fahiş artışla birlikte dolandırıcılar da sahneye çıktı. Daha uygununu bulma derdinde olan vatandaş, kapora dolandırıcılarının eline düşüp mağdur olup, elindeki parayı da kaptırırken sektör temsilcileri vatandaşlara ‘sahte ilanlara dikkat’ çağrısında bulunuyor.
#GazetehaberleriDaha uygun kiralık ev bulma derdinde olan vatandaş, kapora dolandırıcılarının eline düşüp mağdur olup, elindeki parayı da kaptırırken sektör temsilcileri vatandaşlara "sahte ilanlara dikkat" çağrısında bulunuyor.
#Oltalama YöntemiBazı bölgelerde yüzde 60 varan kira artışları yaşandığını ifade eden İstanbul Emlakçılar Odası Başkanı Nizameddin Aşa, Avcılar’da 1.000 TL’lik evin, 2 bin 500 TL’ye çıktığını, Suadiye ve Bostancı gibi semtlerde 2+1 evlerin kiralarının 4-5 bin TL’yi bulduğunu söyledi. Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük de, “Kira artışlarındaki yüksekliğe ilişkin çok sayıda şikâyet alıyoruz. Kiralarda fahiş fiyat artışı var” diye konuştu.
#Gazetehaberleriİkinci el araç fiyatlarının hararetinin arttığı şu günlerde Yargıtay'dan milyonlarca araç sahibini ilgilendiren emsal nitelikte bir karar geldi. Yüksek Mahkeme; piyasa değerinden ucuz alınan aracın 'pert olduğunun' bilindiği kanaatinin yanlış olduğuna, ağır hasarlı aracı herhangi bir bilgilendirme yapmadan vatandaşa satmanın yasal olmadığına hükmetti. Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz da, “6502 Sayılı Tüketici Kanunu tüm satışlarda tüketicinin doğru bir şekilde bilgilendirilmesini esas kılmıştır” dedi.
#İkinci El Araç FiyatlarıTüketiciler Derneği Genel Başkanı Levent Küçük, "Okul servis ücretleri her yıl UKOME tarafından mesafeye-kilometreye bağlı olarak belirleniyor. Başta İstanbul olmak üzere birçok şehirde UKOME'ler henüz yeni eğitim-öğretim sezonu için servis ücretlerini belirlemedi. Son günlerde bize gelen şikayetler sonrası yaptığımız araştırmalara göre, okul taşımacılığı yapan bazı servisçiler velilerden yüksek fiyat istiyor. Henüz UKOME tarafından tarife belirlenmemişken velilerimiz kendilerinden yüksek fiyat talep eden bu servisçilerle anlaşma yapmasın" açıklamasında bulundu.
#Tüketiciler DerneğiAldığı evin Fransız balkonlarının camlarında kusur bulunduğu iddiasıyla İl Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran Fevziye Yıldız (35), bilirkişi incelemelerinin ardından haklı bulundu. Balkonun yenisinin yapılması için gerekli olan 3 bin 186 liranın kendisine ödenmesine karar verildi.
#EvTüketici Dernekleri Federasyonu'na (TÜDEF) bağlı olan Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, tüketicilerin kredi kartlarıyla ATM'lerden çektikleri nakit veya taksitli kredilerden, "Hızlı para hizmet bedeli" altında kesilen paralarını geri alabileceklerini söyledi.
#Kredi KartıTüketiciler Derneği Genel Başkanı (TÜDER) Levent Küçük, 1 Haziran'da yürürlüğe girecek zorunlu trafik sigortasına yönelik yeni düzenlemeye ilişkin, "Yeni dönemde vatandaşların ilgili firmanın acentelik yetkisi ve belgesi ile poliçe düzenlemeye yetkisinin olup olmadığını iyi araştırması gerekir" dedi.
#Trafik Sigortası- Kimlik fotokopisi kullanılarak hiç gitmediği Tokat'tan adına cep telefonu satışı gerçekleştirildiği ve taksitleri faturasına yansıdığı öne sürülen tıp fakültesi öğrencisi, mağduriyetinin giderilmesi için Bursa Tüketiciler Derneğine başvuruda bulundu - Üniversite öğrencisi İrkitli: "Kimliğimin fotokopisiyle oynanmış ve faturalı hattım üzerinden 24 ay taahhütlü cep telefonu alınmış. Taksitleri de her ay benim faturama yansıyor"
- Bursa'da bir tüketicinin, bayiden "sıfır" satın aldığı ancak kısa süre sonra arızalanan aracın yenisiyle değiştirilmesi için açtığı dava lehine sonuçlandı - Davacıyı, iki yılı aşan hukuk mücadelesinde haklı bulan Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi, Bursa 2'nci Tüketici Mahkemesinin "aracın ayıpsız misliyle değiştirilmesi" kararını onayladı - Tüketici Akkoç: "Yargı süreci uzun da olsa iki yıllık bir süreyi de kaplamış olsa sonuçta yargı doğru olan kararı verdi. Bütün tüketicilere tavsiyem; haklarını aramaları"
- Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Yılmaz: - "Kuraklığın önemli ölçüde bahane olarak kullanıldığı, fiyatların gereğinden fazla yükseltilmesine gerekçe yapıldığı bir yılı yaşadık. Yılbaşı öncesinde, fiyatları daha da tırmandırmak isteyen fırsatçılara meydan verilmemeli" - "Tüketiciler, iyi bir pazar araştırmasıyla güvenilir yerlerden alışveriş yapıp, fırsatçılara paralarını kaptırmasınlar. Alışverişi kesinlikle son güne bırakmasınlar"
- Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Küçük: "Yargıtay'ın elektrik abonesinden kayıp-kaçak parası alınamayacağına dair verdiği karar kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Hak sahipleri, tüketici hakem heyetlerine ve tüketici mahkemelerine başvurmadan geriye dönük 10 yıllık kesintilerini geri almaları için EPDK düzenleme yapmalıdır" - "EPDK düzenleme yapmazsa bankaların dosya masrafları başvuruları sebebiyle iş yapamaz hale gelen tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri tamamen kilitlenir" - "Dağıtım şirketleri, abonenin talebi halinde geriye dönük 10 yıllık kesinti dökümünü zorluk çıkarmadan vermelidir"
Mobil telefonlarda, operatörler arasında numara taşındığında "uyarı tonu" yollanmasına son verilmesine ilişkin öneriler tartışılıyor. Mobil operatörler uyarı tonunun kaldırılmasını isterken, tüketici örgütleri, abonelerin "bilgilendirilme hakkı" olduğuna dikkat çekiyor.
Yaz geldi, vatandaş soluğu denizde aldı. Halk yaz aylarında plajların pahalı olmasından şikayet ediyor. Fakat yasal düzenlemelerden çoğunluğun haberi yok. Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu vatandaşın bulunduğu ildeki kaymakamlığa giderek tüketici hakem heyetine başvurabileceğini ve elindeki fişle sahil kullanımı için kendisine kesilen parayı geri alabileceğini söyledi.
#DenizMahkeme, konut kredisi alan müşterisinden dosya masrafı ve krediyi yapılandırma bedelini alan bankayı haksız buldu. Mahkeme, bankanın fazladan aldığı 2 bin 500 lirayı, yasal faiziyle, müşerisine ödemesini istedi. Bankanın, kararı Yargıtay'a götürme hakkı var.
#İstanbul Tüketici MahkemesiMarkalaşmış mobilya firmalarının adını kullanan uyanıklar bu şirketlerin marka değerini de arkalarına alıp montaj işi yapıyor. Şirketin ismini kullanarak iş yapmak yasal olmadığı halde uyanıklar bu işin tanıtımını alelade cep telefonuna mesaj atarak tanıtıyorlar. Uyanıklar markaların ismilyle daha 'ucuza' montaj hizmeti sunuyor. Aynı zamanda vatandaşların cep telefonu bilgilerinin de bu uyanıklara nasıl servis edildiği merak ediliyor. Tüketici Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu'na göre bunun nedeni Meclis'te 6 yıldır bekleyen bir kanun...