Toyota Motor Corporation, firması dünyaca tanına ve ürünleri ile araçları beğenilerek alınan işletmeler arasındadır. En çok otomobilleri ile dikkat çeken Toyota markasının başka üretim çeşitleri de bulunmaktadır. Peki, Toyota hangi ülkenin markasıdır? Toyota araçlarının nerelerde üretimleri yapılmaktadır? Toyota ne zaman kurulmuştur? Toyota markasının sahibi kimdir ve Toyota markasının tarihsel gelişimi nasıldır? İşte, Toyota firması hakkında merak edilen detaylar.
#Toyota Hangi Ülkenin Markası Ve Nerede Üretiliyor?7-10 Ocak tarihlerinde gerçekleşen CES 2020’ye, akıllı şehirlere yönelik inovatif teknolojiler damga vurdu. Toyota ve Sony gibi şirketlerin de bu alandaki yeni çözümlerini tanıtması, teknoloji dünyasının akıllı şehirler için yatırımlarına tüm hızıyla devam ettiğini gösteriyor.
#Burak Kesayak350 milyon Euro yatırımla Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve SUV araç olan Toyota C-HR, bugün törenle bantlardan inmeye başladı. C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Türkiye, toplam ihracat yaptığı ülke sayısının ise 52’den 97’ye çıkaracak.
#ToyotaJapon otomobil firması Toyota Motor Corporation, ABD hükümetinin bazı otomobillerindeki güvenlik problemlerinin ardından tüketiciye yanıltıcı bilgi vermek nedeniyle açtığı ceza davası sonucunda, 1.2 milyar dolarlık para cezasına çarptırıldı. ABD Adalet Bakanlığı, benzer sorun nedeniyle General Motors (GM) firmasına dava açarken, firma, 1 milyon 600 bin aracını geri çağırmıştı.
#ToyotaJaponya’da deprem ve tsunami sonrası nükleer santralda ortaya çıkan radyasyon sızıntısı, ithalatta önlem alınmasını gündeme getirdi. Japonya’dan ithal edilen ürünler, gümrüklerde Türkiye Atom Enerjisi Kurumu (TAEK) tarafından radyasyon kontrolünden geçirilmeye başlandı. Türk-Japon İş Konseyi Başkanı Tuncay Özilhan, “Asıl kontrol Japonya’da olmalı” dedi.
Turkey's Investment Advisory Council is to bring the heads of several multinational companies as well as top officials from the IMF and the World Bank together on June 18, in an effort to draw more foreign investment into country, said in a Turkish Treasury statement on Wednesday.
TOYOTA Motor Corporation (TMC) Başkanı Katsuaki Watanabe’nin "Cenevre Motor Show 2008" nedeniyle düzenlediği toplantının gerçekleşeceği salona Sabancı Holding Lastik, Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer ve Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon’la birlikte girdik.
Japon Toyota Motor Corporation’ın Başkanı Katsuaki Watanabe, Türkiye’deki operasyonların başına getirdikleri Tamer Ünlü için, "İnanılmaz bir yöneticiyle çalışıyoruz" derken, Türkiye’deki üretim tesislerini de "Avrupa’ya kaliteli ürünler üretmek için kullandığımız bir üs" olarak nitelendirdi. Watanabe, "Türkiye’nin bu rolü gelecekte artarak devam edecek" dedi.
İspanyolların dünyaca ünlü markası Mango’nun İstanbullu Başkanı ve Kurucusu Isak Andic Ermay, seçimlerin Türkiye’deki yatırım ortamını etkileyeceğini düşünmediğini söylerken, "Yatırım konusunda yüzde yüz güvenim var. Faaliyette olduğumuz 99 ülke arasında en verimlisi Türkiye" dedi.
Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Ali Babacan, “Özelleştirme uygulamalarının hacmi 2002 yılında 536 milyon dolar iken, 2005 yılında 12 milyar 490 milyon dolar, 2006 yılında 8 milyar 96 milyon dolar oldu” dedi.Babacan, Yatırım Danışma Konseyi Dördüncü Toplantısı'nda, konsey üyeleri için verdiği kahvaltıda “Türkiye Ekonomisi: Son Ekonomik Gelişmeler ve Doğrudan Yabancı Yatırım Performansı” başlıklı sunum yaptı.Bakan Babacan, basına kapalı olarak gerçekleştirdiği sunumunu, “Türkiye Ekonomisindeki Son Gelişmeler” ve “Doğrudan Yabancı Yatırım Performansı” adlı iki bölümde anlattı.
Toyotasa, Milli Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği "Bilgisayarlı Eğitime Destek Kampanyası" kapsamında Eskişehir’de 6 ilköğretim okuluna ’Bilişim Teknolojisi Sınıfı’ kurdu. Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon törende yaptığı konuşmada, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik’in kendisini arayarak, aralarında Eskişehir’in de bulunduğu bilgisayar ihtiyacı olan illeri bildirdiğini, Toyotasa olarak bu projeyi Eskişehir’de hayata geçirmeyi kararlaştırdıklarını söyledi.
Dünya otomotivinde son yıllarda üretim ve ürün geliştirme maliyetlerini azaltmak için ortak üretim yoluna giden uluslararası şirketlerin sayısında hızlı bir artış yaşanıyor. Bu da otomotivde birbirinin aynı, sadece markaları farklı araçların sayısının artmasında etkili oluyor. Bir başka değişle otomotivde ’tek yumurta ikizi ve üçüzü’ dönemi başlamış oldu. Rekabetin yoğun olduğu otomotivde kazançlı olarak gözüken bu sistemin hızla yaygınlaşması bekleniyor.
Toyota Türkiye, 11 yıl önce üretime geçen Adapazarı’ndaki tesislerinde 500 bininci aracı dün banttan çıkardı. Toyota Motor Europe Başkanı Shinichi Sasaki, ‘Türkiye, son derece önemli köşe taşımız. Avrupa’daki satışlarımızın yüzde 15’ini Türkiye’de ürettiğimiz araçlar oluşturuyor. Bu yıl 2 milyar dolarlık ihracatla yine rekor kırarız’ dedi.