Smarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! Conferenceİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABTürkiye’de 18 yaş altı “uygunsuz” içerikler sebebiyle kapatılması gündeme gelen, Çinli ByteDance şirketine ait TikTok, ABD’de hâkim karşısındaydı. Biden yönetimi kullanıcı bilgilerinin Çin tarafından kontrol edilebileceği endişesi ile şirketin Ocak 2025’e kadar Amerikalı bir firmaya satılması ya da yasaklanmasını istemişti. TikTok kararı temyize gitti ve dün sözlü savunma verdi. Olası yasaklamanın ifade özgürlüğüne ağır bir darbe olduğu savunuldu. TikTok hem Türkiye hem de ABD’de böylesine gündemdeyken İrlanda, Dublin’deki şeffaflık ve hesap verilebilirlik merkezine girebilen 5 Türk gazeteciden biri oldum. Her dakika milyarlarca içerik üretilen platformda “savaş”, “müstehcenlik”, “madde bağımlılığı”, “ırkçılık” gibi “zararlı” içeriklere nasıl müdahale ediliyor? Gizlilik nasıl sağlanıyor? Uygulamalı izleme şansım oldu. İşte TikTok’un işleyişi...
#TiktokGoogle Türkiye temsilcileri dün TBMM'de Dijital Mecralar Komisyonu’na üst düzey bir heyetle katılarak sunum gerçekleştirmiş ve Dijital Telif Yasası için olumlu görüş bildirmişti. TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman konu hakkında açıklama yaptı. Yayman, "Tarihi bir adımdı. Çok önemli bir adım atıldığını söyleyebilirim. Google tarafının açık olduğu, bizim atmamız gereken adımlar var. Fikir kanunu yeniden yapılandırmalıyız. Yeni yasama dönemiyle biz hazırlıklarımızı yapmış olacağız." dedi.
#Dijital Telif YasasıGoogle Türkiye temsilcileri dün TBMM'de Dijital Mecralar Komisyonu’na üst düzey bir heyetle katılarak sunum gerçekleştirmiş ve Dijital Telif Yasası için olumlu görüş bildirmişti. TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman konu hakkında açıklama yaptı. Yayman, "Tarihi bir adımdı. Çok önemli bir adım atıldığını söyleyebilirim. Google tarafının açık olduğu, bizim atmamız gereken adımlar var. Fikir kanunu yeniden yapılandırmalıyız. Yeni yasama dönemiyle biz hazırlıklarımızı yapmış olacağız." dedi.
#GoogleABD’nin “veri paylaşımına zorlamak ve propaganda yapmak” gerekçesiyle yasaklamak istediği TikTok, Türkiye’de geleneksel aile yapısını bozmaktan tutun çocuk istismarı ve kara para aklamaya kadar farklı konularda eleştiri oklarının hedefinde.
#TiktokABD'de TikTok uygulamasının yasaklanmasının önünü açan yasa tartışmalara neden olurken, Türkiye'de Tiktok yasaklanacak mı? sorusu da gündeme geldi. ABD Temsilciler Meclisi’nde yapılan oylamada, Çinli ByteDance’ın sahibi olduğu sosyal medya platformu TikTok’un ABD’de yasaklanmasına dair ilk onay verilmişti. TikTok ve Çinli sahibi ByteDance, sosyal medya uygulamasının devredilmesinin, devredilmemesi halinde ise yasaklanmasının önünü açan yasa nedeniyle ABD hükümetine dava açmıştı. Türkiye'de de TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Yayman yaptığı açıklamada, "Tiktok Türkiye'de yasaklanabilir" dedi. Peki, Tiktok kapatılacak mı, yasaklanacak mı? İşte, o konu hakkında ayrıntılı bilgiler.
#TiktokDün TBMM Dijital Mecralar Komisyonu'nda, sosyal medya platformu TikTok'ta tartışmalara yol açan konular ele alınmıştı. Dijital Mecralar Komisyon Üyesi Şebnem Bursalı, CNN TÜRK'te önemli açıklamalarda bulundu. TikTok yetkilileriyle yapılan toplantıda uygulamada eksiklik olduğunu söyleyen Bursalı, Dijital Telif yasası hakkında ise "Yapılan haberler bir emek karşılığı verilmeli" dedi.
#TiktokTBMM Dijital Mecralar Komisyonu'nda, sosyal medya platformu TikTok'ta tartışmalara yol açan konular ele alındı. Toplantıda, TikTok Türkiye Sözcüsü Emir Gelen bir sunum yaparken, Komisyon Başkanı Hüseyin Yayman, "Bizim için özgürlükler önemlidir ama ailemiz daha da önemlidir, çocuklarımızın geleceği çok daha önemlidir" dedi.
#TiktokAndy Warhol “Bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak” demişti ama çağın en ileri görüşlü sanatçıları bile bir gün herkesin ‘influencer’ olabileceğini öngöremedi. Şimdi bu dinamikler de tersine dönüyor. Yeni trend ‘deinfluencer’ olmak.
#Umut Fırat EroğluABD ve Avrupa’da yasaklama tartışmalarının odağındaki TikTok’un Türkiye’deki gündemiyse seçimler. Tiktok Türkiye & Levant Bölgesi Kamu Politikaları Yöneticisi Emir Gelen “Seçim çalışmalarımızı yaklaşık 8 ay önce başlattık. İstenmeyen ya da ilkeleri ihlal edecek içeriklerin daha çıkmadan otomatik engellenmesi için çalışma yapıyoruz” diyor.
#Tiktok“Bir zamanlar hor görülen fakir ama gururlu genç TikTok” Türkiye’nin en saygın kültür sanat kuruluşlarından İstanbul Kültür Sanat Vakfı’yla işbirliğine gitti, eğlence partneri oldu. Bundan sonra, sinema, müzik, tiyatro gibi sanat dallarında TikTok’un değerleri bu İKSV bünyesine, İKSV etkinlikleri de TikTok’un kitlelerine erişim sağlayacak...
#Savaş ÖzbeyYaklaşık 1 milyar üyesi bulunan Tiktok, Türkiye'de ve dünyadaki en popüler sosyal medya uygulamalarından biridir. Kullanıcıların kısa videolar paylaştığı uygulamada genellikle, dans gösterileri ve canlı performanslara yer veriliyor. Tiktok ne zaman kuruldu ve çıktı? İlk piyasaya sürülme tarihi nedir detayları ile derledik.
#TiktokOkula giderken gününün yarısı toplu taşımada geçiyordu, bir süre sonra zamanını değerlendirmek için birlikte yolculuk ettiği ama hiç tanımadığı insanları çizmeye başladı. İnmeden yakaladıklarına sürpriz yapıp onlara resimlerini hediye eden, çizim yaptığı anları da sosyal medya hesabından paylaşan Ferhat Aslan’la konuştuk...
#Ferhat AslanTikTok, platformda yanlış bilgilerin önüne geçmek için ‘Gerçekleri Bil ’ adlı yeni bir doğrulama özelliği sunuyor. TikTok, Türkiye'de platformdaki yanlış bilgileri tespit etmek ve ortadan kaldırmak için içeriğin doğruluğunu değerlendirmeye yardımcı olması amacıyla doğrulama kuruluşu Teyit.org ile ortaklık kurdu.
#Tiktok6 bin 894... 6 bin 895... 6 bin 896... Tık tık tık atıyor sayı. Hedef 7 bin 500 imza. Ama siz bu satırları okurken belli ki hayda hayda geçmiş olacak 7 bin 500’ü. Eski Vine fenomeni Hakan Hepcan’ın change.org’da başlattığı fenomen protestosu kampanyası bu. Sosyal medya fenomenlerinin vergisiz kazanç elde etmesine karşı toplanıyor imzalar. Yeterli sayıya ulaşınca Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) gönderilecek.
#TiktokKısa sürede dünyanın ve Türkiye’nin en çok kullanılan kısa video uygulamalarından biri haline gelen TikTok; eğlenceli ve özgür bir ortam sunarken kullanıcı güvenliğini önde tutuyor. Bu konuda kullanıcılar için özel güvenlik araçları geliştiren TikTok, ekran süresi ve içerik sınırlama gibi özellikler sunuyor.
#Tiktok“Abileri, ablaları yapıyordu... Hem de çok izleniyor, sayısız ‘beğeni’ alıyorlardı. O da denemeliydi. Büyüdüğünü, onlar gibi bir ‘fenomen’ olabileceğini kanıtlamalıydı, en azından kendine...” Bilemiyorum böyle mi düşündü 11 yaşındaki Mert Yetiştiren. Ama aşağı yukarı aklından geçenler bunlar olmalıydı ki sosyal medyada gördüğü kolonya akımını denemek istedi. Ve üstüne döktüğü kolonyayı ateşe verdi. Evde kimse yoktu, alevleri tek başına söndüremedi. Dün sabah 16 gündür hastanede verdiği yaşam mücadelesini kaybetti. Aile Bakanlığı, küçük Mert’in ölümünün ardından baş sağlığı diledi ve şu açıklamayı yaptı: “Bu acı olay bir kez daha sosyal medya düzenlemesinin ne denli büyük ihtiyaç olduğunu hepimize gösterdi.” Gelin bunun üzerine konuşalım.
#Sosyal Medya